Kan inte ladda ner Win 7 iso trots äkta windows

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda ner Win 7 iso trots äkta windows

Hej!

Jag försöker ladda ner en windows 7 iso-fil från Microsoft Software Recovery men den vägrar ta min CD-key trots att jag vet att den är äkta.

Hur ska jag göra för att få ner filen? Jag vill inte sätta igång med nåt som inte är lagligt då jag har ett äkta windows som jag vill fortsätta använda.

Tacksam för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Vilken licenstyp har du? Är du medveten om att Produkt-ID inte är samma sak som CD-key?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Handlar det om en OEM-nyckel eller är det en "Fullversion". Har nämligen för mig att du inte kan använda en OEM-nyckel från exempelvis en laptop för att komma åt nedladdning av iso-filer. Jag kunde åtminstone inte göra det när jag skulle hjälpa en vän att installera om hennes laptop för ett tag sen. Om det är en nyckel som du har köpt lös som fullversion så har jag tyvärr ingen aning om varför det inte fungerar. Testa ringa Microsofts support i så fall så löser det sig nog

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vilken licenstyp har du? Är du medveten om att Produkt-ID inte är samma sak som CD-key?

Jag har retail, och jag använder den cd-key jag har nedskriven på papper. Alltså inte den som står där under egenskaper på dator.

Hade det varit OEM så hade det stått OEM där istället för de siffrorna va?

Permalänk
Medlem

OEM-nyckel? Då fungerar det inte. Om du har OEM gör då en avbild av din skiva.

Är det retail så försök igen senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddanb:

Jag har retail, och jag använder den cd-key jag har nedskriven på papper. Alltså inte den som står där under egenskaper på dator.

På papper? Då gissar jag att du skrivit fel någonstans. Testa Magical Jelly Bean KeyFinder och få ut nyckeln från operativsystemet.
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

OEM-nyckel? Då fungerar det inte. Om du har OEM gör då en avbild av din skiva.

Är det retail så försök igen senare?

Har försökt under rätt så lång tid nu, varit kanske 3-4 timmar sedan första försöket. Känns som det borde varit igång nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

På papper? Då gissar jag att du skrivit fel någonstans. Testa Magical Jelly Bean KeyFinder och få ut nyckeln från operativsystemet.
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Den säger product id: samma som står under egenskaper på "dator"
CD-key visar dock bara 5 kolumner med 5 "B" i...

Edit: När jag trycker på ändra produktnyckel under egenskaper på dator och fyller in min CD-key där så får jag detta felmeddelande:

Jag har endast använt denna licens på denna datorn, ingen gammal burk som har den eller något sånt...

Permalänk

@freddanb:

Hej,
säker på att det är retail?
Vad jag läst och kommit fram till är att Microsoft stängt dörren för oem men retail ska fungera genom deras egen kanal.
Du kan beställa skiva/tala med supporten om det gäller retail och du bara litar på Microsoft.

Du borde ringt Microsoft innan du la upp en tråd här kan jag tycka.
Det är det som är fördelen med retail.

Man ringer den som har hand om OS:et.
Oem får man klara sig själv i det stora hela.
Anledningen till prisskillnaden.

Finns retail och oem att ladda ner om det behövs direkt, lagligt med modifikation.
Dock lagligt då det krävs din nyckel för att installera kan jag tycka.

Men vill du få detta att fungera helt lagligt så är du på fel ställe och undrar,
mitt tips ring Microsoft

Ps. tänk på att MS släppt Win 10 nyligen... kan hända det påverkar alla andra tjänster nu i början... ganska hård belastning skulle jag tro.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

@freddanb:

Hej,
säker på att det är retail?
Vad jag läst och kommit fram till är att Microsoft stängt dörren för oem men retail ska fungera genom deras egen kanal.
Du kan beställa skiva/tala med supporten om det gäller retail och du bara litar på Microsoft.

Du borde ringt Microsoft innan du la upp en tråd här kan jag tycka.
Det är det som är fördelen med retail.

Man ringer den som har hand om OS:et.
Oem får man klara sig själv i det stora hela.
Anledningen till prisskillnaden.

Finns retail och oem att ladda ner om det behövs direkt, lagligt med modifikation.
Dock lagligt då det krävs din nyckel för att installera kan jag tycka.

Men vill du få detta att fungera helt lagligt så är du på fel ställe och undrar,
mitt tips ring Microsoft

Jag är näst intill 100% säker på att det är retail, men blir mindre och mindre säker ju mer skit som dyker upp. Känns inte som det ska vara såna här problem med retail.

Jag får nog ta och ringa dom och se vad det är som krånglar, dom om några ska ju kunna hjälpa.

Återkommer med besked.

Tack för hjälpen alla!

Permalänk

@freddanb:
Låter som bästa lösningen.
Jag menade inte att du gjorde fel som sökte hjälp här, hoppas du förstod det.
Jag menade att om du köpt retail så utnyttja de extra kronor du betalade på att få support direkt från MS.

Hoppas det löser sig för dig.

Mvh. Stefan

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddanb:

Jag är näst intill 100% säker på att det är retail, men blir mindre och mindre säker ju mer skit som dyker upp. Känns inte som det ska vara såna här problem med retail.

Jag får nog ta och ringa dom och se vad det är som krånglar, dom om några ska ju kunna hjälpa.

Återkommer med besked.

Tack för hjälpen alla!

Du har inte retail, du har en stulen volymlicens.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Alt kan avgöras med frågan: vart köpte du din licens, och hur mycket betalade du?.. Jag tror FoxOne har rätt.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Du har inte retail, du har en stulen volymlicens.

Pratade med dom, dom sade att det var en volymlicens som man kunde få tag på om man exempelvis var studerande. Efter att funderat ett tag så kom jag på det att jag fick tag på en sådan via Pellesoft för en massa år sedan när jag hade CSN-kort. Har till och med skrivit i den tråden här på Sweclockers när jag går tillbaka och kollar.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, fått min nyckel från MSDN, har suttit i 6 olika MS köer för alla möjliga avdelningar samt hos MSDN engelska support, ingen kan ge mig en länk med giltig ISO, trots giltig nyckel. Min MSDN membership måste fortf vara aktiv och sen via webbplatsen ladda ner igen, men det var några år sen jag var student nu, och mail-adressen till det konto var ju skolans konto som inte finns kvar nu.. Är man helt körd? Vill ju ha en helt ren ISO bara!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Har samma problem, fått min nyckel från MSDN, har suttit i 6 olika MS köer för alla möjliga avdelningar samt hos MSDN engelska support, ingen kan ge mig en länk med giltig ISO, trots giltig nyckel. Min MSDN membership måste fortf vara aktiv och sen via webbplatsen ladda ner igen, men det var några år sen jag var student nu, och mail-adressen till det konto var ju skolans konto som inte finns kvar nu.. Är man helt körd? Vill ju ha en helt ren ISO bara!

Från denna sidas vanliga frågor hänvisas till MSDN portal. Jag skulle tippa att du är körd om du inte har tillgång till din mailadress. Är väl halvt om halvt meningen att man inte ska få någon service längre efter studenttiden, och därmed bli utelåst från OS:et till sist. Finurligt sätt att avsluta licensavtalet på.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Från denna sidas vanliga frågor hänvisas till MSDN portal. Jag skulle tippa att du är körd om du inte har tillgång till din mailadress. Är väl halvt om halvt meningen att man inte ska få någon service längre efter studenttiden, och därmed bli utelåst från OS:et till sist. Finurligt sätt att avsluta licensavtalet på.

Fick köra en uppgradering från Windows 7, då funka det. Dock har dem ju sagt nu att man ska kunna installera Windows 10 med nyckel från 7/8/8.1, har dock inte verifierat detta med en MSDN utgåva.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070