Hitta stulen Galaxy S6 och övriga mobiler. Otroligt ledsamt

Permalänk
Medlem

Man kan betala ett extra tillägg på drulleförsäkringen, tror det är 30kr per månad så man får reducerad självrisk, 700-750kr har jag för mig att det blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Både Android och iOS har funktionen du letar efter (Android enhetsadministrator / Hitta min iPhone), men det kommer inte hjälpa just dig tyvärr.

Måste vara trolleri detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Både Android och iOS har funktionen du letar efter (Android enhetsadministrator / Hitta min iPhone), men det kommer inte hjälpa just dig tyvärr.

Måste vara trolleri detta.

Om han har skärmläsare och inte klickat bort fjärrstyrning så kan han komma åt telefonen och hindra att denna återställs. Men är det en kunnig person som har så är den borta, dock kan han låsa IMEI så ingen kan ringa med den, den blir en glorifierad wifisurfmobil.

Kollade precis i menyn och man kan även sätta dit ett återaktiveringslås så ingen kan återställa mobilen utan lösenordet till Samsungkontot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lord_vasagos:

Man kan men är kanske inte så lämpligt ...men ändå är den ganska rätt på några meter och är väll höjden som är problem så trappuppgång bör vara rätt enkelt att identifiera och koordinaterna brukar vara så rätt att man i dom flesta fall bör kunna se om det är mitten höger eller vänster lägenhet ...bara där har man räknat bort ganska många sen om det är någon tom lägenhet e.v äldre som parkerat sin rullator utanför skulle med kunna räknas bort och skulle i.o.f kunna testa ringa telefonen när man är nära men oddset att man hör det är nog dåligt och blir lite nivå 5 geocashing men räknar man bort lite troliga variabler så är det nog möjligt att hitta den även om oddset inte är skitbra

Möjligt är det ja. Mycket svårt med många lägenheter.

Min Note 4 kan lista ut att jag är på min hemadress. Ser man på kartan pekar den både över A och B-porten, resulterar i 19 lägenheter.
Inget står i trapphusen. Kan likväl vara nästa port också x4A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HåkaN Teknik:

Alla kan råka ut för telefoner försvinner till att de tar ett dopp, barn brukar bättra oddsen att något händer så det är bara minska effekten och risken.

Garanti på telefoner undvik att hamna mellan stolarna köpen fuktsäker telefon.
(Nu när tråden är öppen ska jag försöka sätta knorr på ärende problemet.)

När du köper en mobil köp en fuktsäker (helst även stötsäker) genom att göra det undviker du hela fuktsäker problematiken, om mobilen inte finns som fuktsäker köp ett vatten säkert skal vid inköps tillfället så skalet tar bort den faktorn Konsument köpslagen 1991 om följd skador på grund av fel.

Om du har en fuktsäker telefon köp till ett skal (eventuellt skärm film beroende på skal) som skyddar den från skador så förbigås yttre skador.
I teorin är problemet med fuktskadorna vattentät isolerat, ett kryp hål som är uppenbart är att djupet för fukt säkerheten över skrids, ha ett skal som gör att mobilen flyter.

Att undvika alla tveksamheter under lättar för alla parter inga tveksamheter för dig som kund säljare tillverkare och reparations firma, för de finns inga otydligheter och ha skal minskar skadorna så de blir färre reklamationer.

Det är en enkel strategi att minska problematiken den är långt ifrån skottsäker men tillämpa den minskar sannolikheten för problemen.

Jag har inte haft några garanti problem med mina stöt och vatten säkra mobiler med undantag för batteri garanti tiden på 6 månader.

Komplettera med - - - -
1. Att ha informationen säkrad med backupp (Den biten verkar du ha löst)

2.Mjukvara, antivirus spärra spåra telefonen eventuell wipe möjlighet

3. Försäkring anpassad till telefon från hem-försäkring se nyttan kostnad med komplettering försäkring till självrisk reducering (om du har en stöt och vatten säkertelefon så försäkringen täcker luckor behöver inte täcka alt)

Nästan alla tillverkare har en vatten tålig modell utom Apple men jag har sätt skal som även flyter till Iphone

Det här hjälper för framtida köp, inte nuvarande men det blir aktuellt för varje telefon!

Tack för ett till vettigt inlägg.

Permalänk
Medlem

@Fränkie:

HTC Aria

BlackBerry

iPhone

Samsung SII

Nokia Lumia 1020

Sony Xperia Z3

Eftersom du skrev att det var för sent så uppfattar alla att du borrat hål i telefonen.
Så blir detta mitt sista inlägg till trollet.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Ett tips är att alltid ha igång typ funktionen "plats" som de heter på tex galaxy note 4. Jag använder mig av en app som heter Cerberus For Android, den kostar typ 20kr (engångskostnad) och är jävligt bra.
Appen syns inte när du kollar i telefonen, utan vill du ha upp appen med telefonen kan du använda en personlig kod som du ringer.
Appen kan göra massa kul, tex ifall din mobil blir snodd och dom byter simkort på luren så skickas det kortets nummer, plats osv till 3 kontakter som du kan skriva in på appen(typ emergency contacts)
Med den appen kan du även via nätet spåra din lur, ta bilder, spela upp signaler, ringa, stänga av osv... ja massa grejjer! Du kan även ställa in att telefonen tar bild varje gång tjuven stänger ett alarm. Så tex om du startar ett larm på luren, så kommer tjuven va tvungen att klicka på skärmen och då tar den en bild med frontkameran och skickar till din mail.

Allt detta iförutsatt att du har plats eller någon typ av gps igång i luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durdle:

Ett tips är att alltid ha igång typ funktionen "plats" som de heter på tex galaxy note 4. Jag använder mig av en app som heter Cerberus For Android, den kostar typ 20kr (engångskostnad) och är jävligt bra.
Appen syns inte när du kollar i telefonen, utan vill du ha upp appen med telefonen kan du använda en personlig kod som du ringer.
Appen kan göra massa kul, tex ifall din mobil blir snodd och dom byter simkort på luren så skickas det kortets nummer, plats osv till 3 kontakter som du kan skriva in på appen(typ emergency contacts)
Med den appen kan du även via nätet spåra din lur, ta bilder, spela upp signaler, ringa, stänga av osv... ja massa grejjer! Du kan även ställa in att telefonen tar bild varje gång tjuven stänger ett alarm. Så tex om du startar ett larm på luren, så kommer tjuven va tvungen att klicka på skärmen och då tar den en bild med frontkameran och skickar till din mail.

Allt detta iförutsatt att du har plats eller någon typ av gps igång i luren.

Tack du oxå för ett seriöst svar.
Tror nog jag ska ge mig med att tacka nu, då tråden fortsätter att ligga högst upp och folk tror att jag trollar för att säger att jag borrat hål i min iphone.

Möjligtvis en ursäkt till dej som la upp en bild (om jag minns riktigt) och frågade om det var så jag menade eller om du missförstått frågan helt. Jag tror faktiskt jag citerade fel person där.

Hoppas den här tråden kan hjälpa en del andra som blivit av med telefoner och allt möjligt. Ex. drulleförsäkringen, helt otroligt att den ska funka bättre än mina separata försäkringar, som tänkte "vice versa".

Lycka till med mobilköpen och kan varmt rekommendera S6an och ha en riktigt god semester.. Suckers ;p (till de flesta er)

Permalänk
Medlem

Man ska inte behöva gardera sig för eventuella stölder. Folk bör sluta stjäla istället.
Att bli bestulen på en ny high-end smartphone är som att kasta tusenlappar i toaletten och spola.
Om en person blir bestulen på en teleforn värd några tusenlappar så är det väl från polisens perspektiv obefintligt nog för att dom ska lägga sin tid på det när dom har våldshandlingar och olyckor, misskötsel av djur och liknande att prioritera. Så man får ju då göra vad man kan själv så som att spåra telefonens position och eventuellt foto taget på gärningsmannen som man sen tar med till polisen så dom har en plats och kanske mer information att gå på för att spara tid och få tillstånd för en husransakan för att snabbt och förhoppningsvis smidigt kunna lösa fallet.

Men om nån myndighet saknar ett par tusenlappar då jävlar blir det liv. Inkassokrav med mera. Tänk om man själv hade makten att skicka inkassokrav till tjuvar. Hihi!

Permalänk
Medlem

@Fränkie: Jag minns inte vad appen hette men den jag använde hade en ikon med ett blått pappersflygplan tror jag.
Sen om man har dropbox så kan man välja att den ska spara nya foton där i och sen synka automatiskt så fort den blir ansluten till internet.
Default kanske den bara synkar genom wifi men det ska nog gå att ställa in för synk över 3g/4g också.

Här finns annars några alternativ: http://www.hongkiat.com/blog/track-lost-stolen-android-device...
Men enligt kommentarerna behöver nog några av dom apparna ha simkortet i för att skicka bilderna.
Så satsa på dropbox ifall simkortet tas bort vid stöld. Sen kanske det är en bra id'e att ha wifi, 3g/4g och gps igång när du är ute så att telefonen lätt kan spåras. då kanske även polisen kan spåra den lättare.

Det finns en mängd alternativ för sådana funktioner. Och jag använder inget sådant själv då jag inte är någon festprisse och jag är alltid uppmärksam när jag vistas bland mycket folk. Men såklart kan man råka glömma sin telefon på tåget eller liknande och vill kunna spåra den efteråt.

Men som sagt, det finns många tjänster som kan spåra telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freedoo:

@Fränkie: Jag minns inte vad appen hette men den jag använde hade en ikon med ett blått pappersflygplan tror jag.
Sen om man har dropbox så kan man välja att den ska spara nya foton där i och sen synka automatiskt så fort den blir ansluten till internet.
Default kanske den bara synkar genom wifi men det ska nog gå att ställa in för synk över 3g/4g också.

Här finns annars några alternativ: http://www.hongkiat.com/blog/track-lost-stolen-android-device...
Men enligt kommentarerna behöver nog några av dom apparna ha simkortet i för att skicka bilderna.
Så satsa på dropbox ifall simkortet tas bort vid stöld. Sen kanske det är en bra id'e att ha wifi, 3g/4g och gps igång när du är ute så att telefonen lätt kan spåras. då kanske även polisen kan spåra den lättare.

Det finns en mängd alternativ för sådana funktioner. Och jag använder inget sådant själv då jag inte är någon festprisse och jag är alltid uppmärksam när jag vistas bland mycket folk. Men såklart kan man råka glömma sin telefon på tåget eller liknande och vill kunna spåra den efteråt.

Men som sagt, det finns många tjänster som kan spåra telefonen.

thank you sir

Permalänk
Medlem

@Fränkie: Jag ska nog ta och forska i vad det kan finnas för möjligheter för att göra det möjligt att kunna spåra en stulen cykel.
Telefoner har jag fått behålla, men inte mina cyklar. Sån tech borde ju ingå i stöldförsäkringen man får med en ny cykel idag. Något som monteras in i ramen som gör hela cykeln till en gps antenn med en solcell under lacken som håller batteriet laddat. Hade varit en perfekt lösning. Om det inte finns så bör någon ta patent på det och massproducera en sån grej. Synd att patent är så dyrt bara.

Edit: Jag hittade just något i stil med det jag hade tänkt. Men just "gps" lösningen är lätt att avlägsna vid stöld, därför vill jag att det ska vara inbyggt i ramen när den svetsas ihop istället och därför laddas med solcell.

http://www.integratedtrackers.com/GPSTrack/Products.jsp

https://www.stoldskyddsforeningen.se/privat/Produkter-tjanste...

Mycket bättre lösningar än inget alls.

Permalänk
Medlem

@Fränkie: Då får måste man kanske ta lån för patentet och finansiera produkten via crowdfunding som kickstarter.
Men jag är inte någon sådan som är intresserad eller klarar av att driva företag. Jag kan bara göra musik och laga pannkakor, men thats about it. Men om någon är villig att förverkliga mina idéer utan att jag tjänar något på det så går det lika bra. pengar är inte allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durdle:

Ett tips är att alltid ha igång typ funktionen "plats" som de heter på tex galaxy note 4. Jag använder mig av en app som heter Cerberus For Android, den kostar typ 20kr (engångskostnad) och är jävligt bra.
Appen syns inte när du kollar i telefonen, utan vill du ha upp appen med telefonen kan du använda en personlig kod som du ringer.
Appen kan göra massa kul, tex ifall din mobil blir snodd och dom byter simkort på luren så skickas det kortets nummer, plats osv till 3 kontakter som du kan skriva in på appen(typ emergency contacts)
Med den appen kan du även via nätet spåra din lur, ta bilder, spela upp signaler, ringa, stänga av osv... ja massa grejjer! Du kan även ställa in att telefonen tar bild varje gång tjuven stänger ett alarm. Så tex om du startar ett larm på luren, så kommer tjuven va tvungen att klicka på skärmen och då tar den en bild med frontkameran och skickar till din mail.

Allt detta iförutsatt att du har plats eller någon typ av gps igång i luren.

Klockrent tips!
Cerberus behöver dock inte ha GPS aktiv konstant för att fungera
Bara att skicka emergency signal till den så aktiveras funktionen automatiskt så fort telefonen kopplas upp mot mobilnätet/wifi.
Har kört med det i 3 telefoner totalt (rootade och unrootade versionen) och det fungerar klockrent.

Defintivt värt de 2$ jag en gång i tiden betalade för applikationen.

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

@Tauri: Lite slarvigt av samsung att inte något sådant fäste på galaxy s4 plus.

Permalänk
Medlem

Det finns flera olika Cerberus appar, så frågan är ju vilken man ska installera, eller om man ska installera alla? https://play.google.com/store/search?q=Cerberus&c=apps

Permalänk
Medlem

Jag har själv uppgraderat till Eset Multi Device, testat på min Android att ta smygfoton samt lokalisera med 30 m marginal, finns även funktion att komplett spärra, radera mm, finns både för Android och IOS , och med Multi kan man även göra samma för surfplatta och mobil, så är väl en allt i en lösning till ett mycket billigt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

De säger "Och kan polisen göra något om de väl hittar telefonen eller säger de bara något i stil med" Det bor 30 personer i det där "höghuset", så tyvärr min vän."" och sen är det med det.

istället för att kolla vilka kända brottslingar där bor i huset, gå och knacka på hos dem och kolla etc, brottet ska lösas, men nej ingenting händer.

Fan gå igenom alla lägenheterna, kolla vem som bor, är det gamla Agda så lär det inte vara henne, börja med kända brottslingar och använd sin polisintution med resten och ta lägenhet för lägenhet in kolla vem som bor, spana av lite, behöver inte rota i lådor etc.

Finns appar som (minns ej vad den heter jag använt innan) som på en karta visar senaste kända position på din mobil, tar foto med kameran om ngn knappar in fel kod och skickar till din email med position om det går etc.

Tyvärr så finns det lagar om just detta. Man får inte gå in i någons lägenhet och börja rota bland deras saker, och om polisen ska göra det så behöver husransakan för varenda lägenhet. Börjar du som privatperson rota runt så kommer du bli polisanmäld för olaga intrång eller egenmäktigt förfarande. Desutom så har du inga rättigheter att anklaga någon för att vara förbrytare och tränga dig på av den anledningen.

Ge inte dumma förslag Förstår att man vill kunna göra sådär men det är bara du som sätter dig själv i skiten.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Man skulle haft ett rootkit som installeras på ett lager under OS och som ligger kvar vid återställning eller formatering. Då är tjuvarna körda hur dom än gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Man skulle haft ett rootkit som installeras på ett lager under OS och som ligger kvar vid återställning eller formatering. Då är tjuvarna körda hur dom än gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Istället för solceller fungerar det väl även att ladda upp medans man trampar hojen?
Kanske dags att starta cykelclockers?
*med generator alltså*

Permalänk
Medlem

Förövrigt så, tack för all seriös hjälp jag fått i den här tråden.
Får jag glida med dej freedoo och dricka parasoll drinkar resten av livet så ska jag tacka dig lika mycket som jag tappar bort mobiler.

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensad och låst*

Tråden rensades från ett flertal §1 regelbrott, skärpning. Argumentering är en sak men pajkastning är inte ok.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers