Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Hur kan du tycka att det fungerar bra på en 8" platta?

  • Har du testat att surfa?

  • Har du testat att synca mot OneDrive?

  • Är det inte konstigt att det tex kan köras installation i bakgrunden som du inte kan interagera med om du inte växlar bort plattläget (annars ser du ju inte skrivbordet)?

  • Några swipe gestures som du tycker fungerar (överhuvudtaget)?

  • Tycker du filhanteraren fungerar smidigt?

  • Fick din startmeny acceptabelt utseende i plattläget?

  • Gillar du att task-baren ligger där den ligger? (och tar upp skärmyta)

  • Funkar skärmtangentbordet bra (och aktiveras när det ska)?

Alla frågor gäller plattläget...
Tycker W10 känns lika polerat som en tidig Linuxdist...

"Yes to all."
Jag har inga problem med Edge i plattläge. Onedrive fungerar fint. Det med en installation som göms i bakgrunden har jag inte varit med om, det enda jag installerat är spotify och det fungerade bra. Swipegester? De enda jag vet om är från vänster (öppna programväxlare), från toppen (stäng fönster) och från höger (öppna meddelandefältet). Jag har inte varit med om att de inte fungerat, men jag vill heller inte säga att det definitivt fungerar hela tiden då jag inte använt plattan särskilt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det döljer den bara, det tar inte bort ikonen helt.

Kan så vara, men är det det som håller dig tillbaka att få ett bättre arbetsflöde. Så är det ju helt oroligt.

Du ser den ju inte!

Jag kan mycket väl förstå att småsaker kan störa en, jag är själv exakt likadan. Men detta tar nog priset

Men, så grovt extrem är jag inte.
Stör du dig på tvättlappen i kläder med ?

Jaja, alla är vi olika. Och det är tur det, hur skulle annars världen se ut

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

På åtgärdscentret har jag hittat en knapp som heter "tysta timmar". Vad betyder det?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Om jag tittar på film via VLC så dyker notifikationer (till exempel om folk loggar in på Steam, eller om jag får en notifikation via PushBullet) upp framför VLC, och stör filmtittandet. Är det någon som vet om man kan ställa in någonstans så att vissa program alltid ligger överst eller liknande?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

På åtgärdscentret har jag hittat en knapp som heter "tysta timmar". Vad betyder det?

Det betyder att du inte kommer bli störd av något meddelande som ploppar upp på skärmen från exempelvis Facebook-appen eller liknande.

Högerklicka på knappen och välj "visa inställningar" så får du se hur det kan konfigureras.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Min växlingsbara grafik funkar inte med windows 10, så nu kan jag inte spela spel längre :'(

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det betyder att du inte kommer bli störd av något meddelande som ploppar upp på skärmen från exempelvis Facebook-appen eller liknande.

Högerklicka på knappen och välj "visa inställningar" så får du se hur det kan konfigureras.

Jaha. Tack för infot!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad dessa "Windows Credentials" gör för nytta.

Har dessa:
Microsoftaccount:user
OneDrive Cashed crendential
virtualapp/didlogical
SSO_POP_User

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att startmenyn söker så otroligt långsamt? Kan sitta för evigt och söka efter t.ex kalkylatorn utan att hitta något. Har Windows på en 240GB Intel 520 så det är inte enhetens fel.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

Därför att Microsoft vill att så många människor som möjligt ska sitta på deras senaste och bästa operativsystem. Det blir lättare för Microsoft att ge support till sina kunder om alla använder samma OS. De vill att folk ska älska Windows.

Du kan höra Microsoft själva berätta varför de bestämde sig för att göra Windows 10 en gratis uppgradering:

https://www.youtube.com/watch?v=teoZk3QEc40

Skrivet av Buio:

Subjektivt. Enligt mig har Win10 en bit kvar innan det kan titulera sig "bästa".

Skrivet av septembro:

Det där är på gränsen till obehagligt. Creepy. Köper du den videon?

Skrivet av strejf:

Tror du inte att Microsoft tycker att Windows 10 är deras bästa operativsystem? Hans fråga var varför Windows 10 är gratis och jag svarade att det är för att de vill att så många som möjligt ska köra deras bästa operativsystem. Jag har svårt att se något fel på mitt påstående.

Att använda Microsofts egen video som "bevis" är svårhanterat. Givetvis säger de endast bra saker där, lyfter fram positiva aspekter och vill framstå som allmänt älskvärda - allt annat vore ju marknadsföringsmässigt rent korkat.

Jag säger varken bu eller bä om anledningarna i sig, men det är alltid skevt att använda företagens eget PR-material som bas för argumentation. Lite samma sak som när folk lånar argument av Tom Petersen (Nvidia) eller Roy Taylor (AMD), det blir svårt att ta seriöst i längden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Någon annan som upplever att startmenyn söker så otroligt långsamt? Kan sitta för evigt och söka efter t.ex kalkylatorn utan att hitta något. Har Windows på en 240GB Intel 520 så det är inte enhetens fel.

För mig kommer den upp på 1sekund behöver bara skriva kalk

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem

Den största anledningen att jag inte tror att Windows 10 är gratis pga att NSA osv ska kunna spionera är för att om NSA kan kräva bakdörrar så finns det inget som säger att det inte implementerats i alla tidigare supportade versioner av Windows (och OS X, osv). Det är ju inte så att det är svårt för ett företag att ens implementera sådant i efterhand då produkterna uppdateras frekvent och kan döljas i andra uppdateringar.

Jag ser helt enkelt inte varför Microsoft skulle förlora en massa pengar på något de kan göra ändå (och om de bara gör det gratis för spioneri så är anledningen alltså inte marknadsstrategisk, och därmed en ekonomisk förlust).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Någon som vet varför dessa värdelösa windows apparna är på svenska när OSet är installerat på engelska och har engelska överallt förutom på keyboard som är Svenska...

Försöker få bort alla dessa appar, vill inte ha allt de skräpet i default programs heller. (Fick bort en del med Get-AppxPackage | Remove-AppxPackage. Men inte allt.

http://puu.sh/jmwMS/6fd80ceddd.png

Det är ingen som vet om man kan få bort denna jäkla ?? heller?
Eller nytt VS som krävs?

http://puu.sh/jmxar/3bcd107502.png

Via Powershell. Verkar dock ge ett felmeddelande för Xbox appen, men enligt honom blir den avinstallerad.
https://thomas.vanhoutte.be/miniblog/delete-windows-10-apps/

Hur man lägger till dem igen.

https://thomas.vanhoutte.be/miniblog/reinstall-default-build-...

Han har inte specat apparna med exakt namn, så om man installerat flera tredjeparts-appar bör man kolla först så det är bara den man vill avinstallera. Kör kommandot Get-AppxPackage *xxx* först, för att hitta exakta namnet, eller se om det bara är den appens som finns. När man kör kommandot med | Remove-AppxPackage direkt efter, tar den bort alla den hittade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygman:

Någon annan som upplever att startmenyn söker så otroligt långsamt? Kan sitta för evigt och söka efter t.ex kalkylatorn utan att hitta något. Har Windows på en 240GB Intel 520 så det är inte enhetens fel.

Lider av liknande problem med min mekaniska hårddisk och vet inte riktigt varför?

Permalänk
Medlem

Tycker Windows 10 fungerar hur bra som helt, toppen nöjd.
Men det jag funderar över är aktiveringen efter att jag uppgraderade, många har tydligen samma aktiverings nyckel till Windows 10 Pro .
Får man en egen på nåt sätt eller har man den man har bara att den är låst till hårdvaran.
Skulle någon kunna förklara lite snabbt hur det ligger till med den saken

Mvh.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Att använda Microsofts egen video som "bevis" är svårhanterat. Givetvis säger de endast bra saker där, lyfter fram positiva aspekter och vill framstå som allmänt älskvärda - allt annat vore ju marknadsföringsmässigt rent korkat.

Jag säger varken bu eller bä om anledningarna i sig, men det är alltid skevt att använda företagens eget PR-material som bas för argumentation. Lite samma sak som när folk lånar argument av Tom Petersen (Nvidia) eller Roy Taylor (AMD), det blir svårt att ta seriöst i längden.

Jag tycker att du är ute och cyklar här. Ja, det är en PR-video. Ja självklart säger Microsoft 100% av alla gånger att deras senaste operativsystem är det bästa någonsin och har gjort så varje gång.

Men frågan var "Varför är Windows 10 gratis att uppgradera till?" och då är svaret mycket glasklart. Microsoft vill att så många som möjligt ska sitta på vad som enligt dem är deras bästa och senaste operativsystem.

Det säger absolut ingenting om huruvida Windows 10 är jättebra eller dåligt. Men det är sanningen och svaret på frågan som ställdes och inte ett dugg "svårhanterat" som bevis.

Det är inte alls subjektivt huruvida Microsoft tycker att Windows 10 är det bästa de har gjort. Det är fakta.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

Jag tycker att du är fullständigt ute och cyklar här. Ja, det är en PR-video. Ja självklart säger Microsoft 100% av alla gånger att deras senaste operativsystem är det bästa någonsin och har gjort så varje gång.

Men frågan var "Varför är Windows 10 gratis?" och då är svaret mycket glasklart. Microsoft vill att så många som möjligt ska sitta på vad som enligt dem är deras bästa och senaste operativsystem.

Det säger absolut ingenting om huruvida Windows 10 är jättebra eller dåligt. Men det är sanningen och svaret på frågan som ställdes.

Du får tycka att jag cyklar hur mycket du vill.

Jag anser oavsett att det är problematiskt med den typen av argumentation och jag tycker du förenklar verkligheten. Jag säger inte att du har fel, Microsoft vill nog mycket väl att alla ska sitta på senaste Windows. Däremot utesluter det inte andra anledningar - ekonomiska, datainslamlande eller vad det nu kan tänkas vara. Poängen är att PR-materialet och vad Microsoft säger bara kommer berätta den del av sanningen som framställer företaget i bästa möjliga dager, oavsett vad som finns att tillägga i övrigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Du får tycka att jag cyklar hur mycket du vill.

Jag anser oavsett att det är problematiskt med den typen av argumentation och jag tycker du förenklar verkligheten. Jag säger inte att du har fel, Microsoft vill nog mycket väl att alla ska sitta på senaste Windows. Däremot utesluter det inte andra anledningar - ekonomiska, datainslamlande eller vad det nu kan tänkas vara. Poängen är att PR-materialet och vad Microsoft säger bara kommer berätta den del av sanningen som framställer företaget i bästa möjliga dager, oavsett vad som finns att tillägga i övrigt.

Kan det vara så att du missförstod anledningen till att jag använde videoklippet? För allt jag ville visa med det var det som sas mellan 0:27 och 0:56. Där ger han ett officiellt svar på frågan "Varför är Windows 10 gratis". Resten av videon var helt irrelevant i sammanhanget.

Visst har du rätt i att det kan finnas ytterligare anledningar. Men ingen av dessa har ju någon betydelse om Windows 10 inte installeras.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

Kan det vara så att du missförstod anledningen till att jag använde videoklippet? För allt jag ville visa med det var det som sas mellan 0:27 och 0:56. Där ger han ett officiellt svar på frågan "Varför är Windows 10 gratis". Resten av videon var helt irrelevant i sammanhanget.

Visst har du rätt i att det kan finnas ytterligare anledningar. Men ingen av dessa har ju någon betydelse om Windows 10 inte installeras.

Nej, jag förstår precis poängen med videon! Det jag vill få fram är problematiken med klippet i sig, att avsändaren är just Microsoft. Frågan är "Varför är Windows 10 gratis?" och svaret videon ger är vad Microsoft officellt säger, vilket som jag konstaterade innan garanterat är den polerade och positiva varianten de vill framhäva. Huruvida det finns andra, positiva eller negativa, anledningar till beslutet med kostnadsfri uppdatering får vi helt enkelt inte veta i klippet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Overall ok, men gillar inte "nya" Windows Update. Tyckte den va crap redan då den lanserades i TP:n. Fortfarande fungerar inte 5.1 som det ska och optical out för de som har Realtek drivare. Problem med drivarna och Windows stacken redan sen Build 10041, vilket är synd ( http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wint... ).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Nej, jag förstår precis poängen med videon! Det jag vill få fram är problematiken med klippet i sig, att avsändaren är just Microsoft. Frågan är "Varför är Windows 10 gratis?" och svaret videon ger är vad Microsoft officellt säger, vilket som jag konstaterade innan garanterat är den polerade och positiva varianten de vill framhäva. Huruvida det finns andra, positiva eller negativa, anledningar till beslutet med kostnadsfri uppdatering får vi helt enkelt inte veta i klippet.

Ja du menar att de i grund och botten egentligen vill bygga ett Skynet och förslava alla människor men utåt låtsas om att de bara är snälla och vill förbättra våran vardag? Jo det är ju en spännande tanke förstås

meme
Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

Ja du menar att de i grund och botten egentligen vill bygga ett Skynet och förslava alla människor men utåt låtsas om att de bara är snälla och vill förbättra våran vardag? Jo det är ju en spännande tanke förstås

Ja det vore väl något! Nej, men om man ska ta saken till sin spets - OM nu Windows 10 vore beställningsjobb från NSA i syfte att bygga Skynet (vilket jag inte tror, för tydligheten), då skulle företaget i PR-materialet säga.. exakt samma sak som nu, vilket är lite av poängen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja du menar att de i grund och botten egentligen vill bygga ett Skynet och förslava alla människor men utåt låtsas om att de bara är snälla och vill förbättra våran vardag? Jo det är ju en spännande tanke förstås

Behöver inte göra allt så extremt. Tror du de skulle säga "We're going to give everyone Windows 10 for free so we can collect information about you." officiellt och folk skulle kasta sig över Windows 10?

Kan vara massa orsaker mellan "Gratis Windows 10 till alla utan hake" och Skynet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Ja det vore väl något! Nej, men om man ska ta saken till sin spets - OM nu Windows 10 vore beställningsjobb från NSA i syfte att bygga Skynet (vilket jag inte tror, för tydligheten), då skulle företaget i PR-materialet säga.. exakt samma sak som nu, vilket är lite av poängen.

Nä och då hade man sagt exakt likadant vid lanseringen av Windows 7 och 8 och 8.1 med. Vilket är lite av min poäng mot alla foliehattar som tror att det är något annorlunda med Windows 10 jämfört med förut

Men visst har du en poäng, absolut. Det handlar väl egentligen bara om att man måste bestämma sig för om man litar på företaget eller inte baserat på historia m.m.

Det blir dock lite absurt om man ställer en fråga om varför något är gjort på ett visst sätt och man inte får berätta vad de som har bestämt att det ska vara så säger om saken.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Vet inte, sitter fortfarande och väntar på att få min Windows 10 upgradering.

Hoppas ju dock att den är lika god som chokladbollen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat nu och installerat alla drivers som finns till mitt moderkort. Men dock så saknas drivern till PCI-styrenhet för enkel kommunikation kod 28. Antar att det är chipset men har provat att installera om den och sökt med windows update men utan resultat. Vet ni om den drivern behövs eller om jag strunta i den tills vidare?

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Vad säger SWEclockare om denna windows 10 övervakning?? http://i.imgur.com/9DoVoix.jpg (kollage med bilder över alla funktioner som visar vad win 10 överrakar OM DIG)

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Ni som har koll på det där att W10 skickar ut info från datorn. Alltså att W10 har lov att "ta" dina saker och skicka dem för ex publicering (Något jag läste om i er tråd på facebook). Gäller det hela nätverket man har hemma eller enbart den datorn som har W10 installerat?

Jag har ju en server som alla datorer kör mot, jag är inte det minsta intresserad av att materialet i den varken blir Microsofts saker eller att det finns en möjlighet att de laddar upp det som dem behagar.

Är sugen på att uppdatera mitt W7, men vet inte om de tär värt det om det finns bakdörrar i W10 som möjliggör att de stjäl min information samt mina privata saker.

Permalänk
Medlem

updaterat bioset och intel drivrutiner för moderkortet (Asus Z97-M plus) nu fungera allt riklig!!

Första passet

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Windows 10 jämfört med Technical preview och tidigare windows, andra OS.

@strejf: Jag upplevde technical Preview som snabbare, den var dock inte komplett och nu kör jag en uppgraderad Windows 7 som var nedlastad med installationer av diverse program. Dock är jag inte säker på att jag gillar känslan bättre än Windows 7, som har varit storfavorit en rätt lång tid nu.

Å andra sidan är den ju avsevärt bättre än tidigare windows vad jag förstått, tar bara lite tid att lära sig se det platta utseendet och konfigurerar startmenyn mm.

Just nu har jag dock en tredje dator som inte fick komma med i uppgraderingen då den körde Vista ultimate X64. Den har jag helt blåst och kör Open Suse Tumbleweed (bleeding edge/ factory release) på och känner väl inte att jag behöver byta tillbaks där, den har inga problem med något annat än de gånger Wine och World of Warcraft är osams... och nu har jag inte betalat Blizzard på ett tag så no problem, no wine och allt SER UT som jag vill ha det (MATE fönsterhanterare).

Det hade möjligen varit en önskan till Microsoft, att när man nu vant sig vid fönstereffekter och genomskinlighet, allt långt från det nya platta utséendet; att få möjlighet att köra en annan fönsterhanterare eller med skrivbordsteman få tillbaks lite av sådant igen, även om det tar kraft och plats på skärmen.
Man kan ju alltid hitta tredjepartprogram för sådant, eller så får man väl vänja sig och stå ut (och trivas desto bättre på andra burken med Linux i)

Visa signatur

"Säg till en man att det finns 400 miljarder stjärnor i vintergatan och han tror dig. Säg till samme man att en bänk är nymålad och han måste själv gå fram och känna efter" (Murphys lagar)

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=r...