Permalänk
Medlem

Antagningsbeskedet 2015

Kanske lite sent, men jag upptäckte att det fanns en sån här tråd förra året, men ingen i år, så jag tänkte skapa en

Vilken utbildning kom ni in på i år, och vad kommer ni använda för pryl(ar) för att klara studierna?

Jag kom in på mitt förstahandsval, Automation och Mekatronik Civilingenjör (5år) på Chalmers Inför studierna köpte jag nyligen en Surface Pro 3 som jag kommer att anteckna på och liknande i studierna.

Permalänk
Medlem

Visserligen inte tillräckligt gammal för högskolan och universitetet, men själv blev man antagen till sitt sista (och enda) gymnasieval: natur-natur på ett idrottsgymnasium.

Tror väl att det blir att leta upp en ordentlig stiftpenna med sudd så man kan skriva prov utan att att handleden dör och slippa varva överstrukna rader med klasskamratens sudd från andra sidan klassrummet .

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Går visserligen redan på chalmers 5åriga elektroteknikutbildning men sökte fysikprorgammet på chalmers bara för att testa hur det skulle gå, lbev reserv 13 så det får bli att gå färdigt elektro istället vilket var planen ifrån första början. Sitter och arbetar med en Samsung galaxy note pro 12.2, liknande surface pro 3 men den kör ju androdi istället för windows som surfacen gör. Och med liknande menar jag attribut så som att båda har ordentliga pennor (samsungen har Wacom(ritplattor)-teknik i skärmen, windowsen vet jag inte om det är egen teknik eller wacoms) som känner av tryck osv. Lite bättre än t.ex iPad-pennor som simulerar ett finger. Samsungen har bra funktioner för att multi-taska tycker jag,

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Papper och penna funkar också. Billigt och bra för den fattige studenten.

Permalänk
Medlem

Ot: När börjar högskolorna/Universiteten, ~1 September?

Skrivet av solemn:

Papper och penna funkar också. Billigt och bra för den fattige studenten.

Håller med penna och papper är överlägset när det kommer till att anteckna när man utgår från figurer, som man ganska ofta gör på mek.

En kamera kan också funka att fotografera av tavlan med om man sitter tillräckligt nära tavlan.

Permalänk
Medlem

Kandidatprogram i dataspelutveckling - design... SU.

Ingen aning vad vi ska arbeta med. Jag har det som jag behöver i dataväg antar jag och kanske lite mer därtill. Annars så hänger man inte här på sweclockers om man inte har ett fantastiskt datorintresse.

Det börjar väl 31 på SU.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Valde att gå en YH istället för vanlig högskola. Dels för att jag hatar att läsa mig till kunskap och dels för att det bara är 2 år.

Kommer att gå Anläggningsingenjör - Infrastruktur på Nackademin.
Ska bli spännande att skola om helt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |