Permalänk
Medlem

Mazdor är söta.

Permalänk
Medlem

Sitter själv och rattar en Clio 2013 modell den är ganska trevlig ok den har liten motor

Är sugen på en Clio RS de är 200 hk i den lilla saken ska räcka bra

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jygge:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/1269502_10151893241963945_1069065287_o.jpgSitter själv och rattar en Clio 2013 modell den är ganska trevlig ok den har liten motor

Är sugen på en Clio RS

Finns inte typ Clio Sport V6 längre? Körde en del sådana när jag jobbade på Volvo och det är en rätt så rolig bil.

Permalänk
Medlem

V70 T5 Bruksbilen
Kul bil som har fått en lätt smekning.
http://www.garaget.org/?car=314800

Skyline R33 GTS-T Spec II Lekbilen
Ett projekt som är i full gång.
http://www.garaget.org/?car=378717

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Volvo V40 2001

Bra skick och under 200 000 km.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jygge:

Är sugen på en Clio RS de är 200 hk i den lilla saken ska räcka bra

Clio IV RS är inte kul någonstans. Om du verkligen suktar efter en rolig Clio, kika på en sen Clio III RS, de är episka.

Skrivet av snajk:

Finns inte typ Clio Sport V6 längre? Körde en del sådana när jag jobbade på Volvo och det är en rätt så rolig bil.

Nej, de tillverkades 2001-2005.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Min lilla pendlarbil med uppgraderad turbo, luftkyl mm

218 lätthanterliga hästar på knappt 1000 Kg

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av LoveLeon:

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/rflrdxuiuuxps/

Min lilla pendlarbil med uppgraderad turbo, luftkyl mm

218 lätthanterliga hästar på knappt 1000 Kg

Äntligen något genuint intressant.
(Fast för att undvika att bli för positiv: Ferrarimärket får mig att spy lite i munnen.)

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Äntligen något genuint intressant.
(Fast för att undvika att bli för positiv: Ferrarimärket får mig att spy lite i munnen.)

Tackar för intresset! Vill dock poängtera att detta är 1 av 4 totalt i Sverige. Finns totalt 200 i Världen.. Och det är en Abarth 500 Ferrari Dealers Edition som jag har tagit hem från Italien... Ferrari loggan sitter där den sitter och går ej att pilla bort om man inte låter lacka över den..

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Clio IV RS är inte kul någonstans. Om du verkligen suktar efter en rolig Clio, kika på en sen Clio III RS, de är episka.

Nej, de tillverkades 2001-2005.

Ah, synd. Sannolikt en av de roligaste bilar jag kört alla kategorier.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av LoveLeon:

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/rflrdxuiuuxps/

Min lilla pendlarbil med uppgraderad turbo, luftkyl mm

218 lätthanterliga hästar på knappt 1000 Kg

smått avis där! Har kollat både på abarth och en Mini cooper JCW! Får bli en av dom nästa år iaf!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske lite sent ute i diskussionen men eftersom ingen har kommit med en förklaring som jag tycker är acceptabel (och jag är lite av en besserwisser) så tänkte jag förklara det hela lite närmare.

Skrivet av GaMeR2K5:

Dock är "kg" fel enhet att använda för "tryck" då det är grundenheten för massa. Trots detta så har man i många år använt just kg för att ange trycket i däck/tankar.

Mer rätt enhet är "bar". https://sv.wikipedia.org/wiki/Bar_(m%C3%A5ttenhet)

Pa (pascal) och psi (pound force per square inch) är väl de mest förekommande enheterna för tryck annars idag.

Den "korrekta" enheten är egentligen Pascal (Pa) vilket är SI-enheten man använder när man ska räkna på tryck. Bar tror jag bara används av gammal hävd och att det är enklare att säga "ett bar" än "etthundra kilopascal", men eftersom bar är direkt baserat på Pascal så är en omvandling enkel. Pascal definieras som Newton per kvadratmeter.

Skrivet av Piece of Cake:

Jag tänkte att man avser att det är 3 kg luft i däcket. Men tycket som 3 kg luft utövar beror ju på volymen som luften tar upp. Volymen varierar såklart från däck till däck, men jag tänkte att det approximativt kanske sammanfaller så att 3 kg luft motsvarar 3 bar i just ett däck. Men ju mer jag tänker på det desto mer tveksamt verkar det. Hade jag vetat hur stor volym det är så skulle jag kunna räkna på det med den allmänna gaslagen.

Ok, då vet jag varför du skrev så. Svårt för dig att veta vad jag kan och inte kan. Men i detta fallet tillförde det bara viss förvirring eftersom jag vet att en bar är lika med 100 kPa.

Anledningen till att man säger att man har "3 kg" tryck i däcket är ursprungligen av lathet. 3 kg är som tidigare sagt inte ett mått på tryck utan på massa. Korrekt uttryck i sammanhanget är egentligen "3 kg/cm2". Definitionen av tryck är kraft per area, så egentligen är enheten "kg" fel oavsett, men eftersom man kan beräkna vad 1 kg påverkar en viss yta med för kraft så är det mer en formalitet och mer intressant ifall man ska göra beräkningar.

Skrivet av ZecretW:

Den gamla beteckningen för tryck är mm vattenpelare och nu råkar det falla så (nästan) att en bar motsvarar 1000 cm3 = 1kg vatten.
Så det är därför den beteckningen slarvigt fortfarande används.

Som jag redan sagt så är tryck en mätning av kraft per area. I ditt fall så tycker jag du har missat att förklara hur 1 kg vatten kan bli till ett konstant tryck, d.v.s. 1 bar. Gällande mmVP så kommer en viss höjd på en vattenpelare i princip alltid utöva samma tryck på botten oavsett vattenmängden och formen på vattenpelaren. Skulle du hälla 1 kg vatten i en fyrkantig 10 m3 stor tank så skulle du inte på långa vägar få ett tryck på 1 bar, inte ens på botten eftersom vattennivån inte skulle bli högre än några få mm. Därför går det inte att jämföra tryck med massa eller volym. Läs för övrigt föregående svar.

1 bar = 100000 Pa = 100 kPa ≈ 1 kg/cm2 ≈ 10000 mmVP

/Besserwisser-kliet i fingrarna stillat!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Tjusig, jag har en 440 95' SE som rullat under 6000 mil som är 100% rostfri som ny Tyvärr kör jag inte mycket med bilen då jag har andra men kul att ha en gamling som inte rullat något särskilt när den nästan inte finns på gatorna då alla rostat sönder

Edit: kan försöka lägga upp en bild ikväll

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Nuvarande privatåket lite små skabbig men flyttar på sig bra med sina 265-360 hästar beroende på ladd!

Får se i vinter om man får ett varmt garage så ska man väll med lite tur nå 400hk så länge växellådan överlever ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Audi S2 Avant -93 2.2T 300+hk -Ganska ovanliga finns ca 1800 tillverkade. extremt rolig bil och låter dunder grymt med 5 cyl kostar dock en slant och tanka

Sen har vi den lite nyare bilen
Audi A4 Avant -09 2,0 TFSI 211hk Otroligt skön och åka i och det finns gott om plats och framförallt den kostar mycket billigare än S2an på bensinen.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

smått avis där! Har kollat både på abarth och en Mini cooper JCW! Får bli en av dom nästa år iaf!

Jag har haft mini innan, men denna är lite mer unik och har framförallt ett mycket goare ljud!

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Nuvarande privatåket lite små skabbig men flyttar på sig bra med sina 265-360 hästar beroende på ladd!

Får se i vinter om man får ett varmt garage så ska man väll med lite tur nå 400hk så länge växellådan överlever ^^ http://www1.garaget.org/archive/147/146562/380904/large_380904-3603760.jpg

Vadå beroende av ladd..... när har du 360 och när kör du budget...... kan man ha 360 pållar, ska man väl ha 360 pållar?

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk

min evo 3a! 350-380hk

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Årets/sommarens "nya" daily. Står och väntar i garaget på en ny omgång plasti dip för tillfället.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Argybarg:

Audi S2 Avant -93 2.2T 300+hk -Ganska ovanliga finns ca 1800 tillverkade. extremt rolig bil och låter dunder grymt med 5 cyl kostar dock en slant och tanka

http://i59.tinypic.com/2i6zyc6.jpg

Sen har vi den lite nyare bilen
Audi A4 Avant -09 2,0 TFSI 211hk Otroligt skön och åka i och det finns gott om plats och framförallt den kostar mycket billigare än S2an på bensinen.

http://i59.tinypic.com/n67qc0.jpg

Sjukt fin A4

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken nice Skyline! En dag ska jag med ha ett sånt kul projekt.. Har dock ingen tid med det just nu och får nöja med min köra X4.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoveLeon:

Vadå beroende av ladd..... när har du 360 och när kör du budget...... kan man ha 360 pållar, ska man väl ha 360 pållar?

ja det beror på vad jag ställer in att laddtrycket ska vara, sitter just nu med laddtrycket original för mjukvaran men iom att det är addaptiv mjukvara (enligt förra ägaren och dom som mappat den) så går det att ställa upp laddtrycket en bra bit till än vad den står på nu.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

http://www1.garaget.org/archive/184/183048/380431/380431-3598564.jpg
Årets/sommarens "nya" daily. Står och väntar i garaget på en ny omgång plasti dip för tillfället.

Ursäkta, men vad är det för bil? Polo? Vad har du gjort...?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Ursäkta, men vad är det för bil? Polo? Vad har du gjort...?

Lupo! Tokball

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Lupo! Tokball

Njaa...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Ursäkta, men vad är det för bil? Polo? Vad har du gjort...?

VW Lupo 1.4 16V.
Utseendemässigt gjort just nu är coilovers runtom. Japan racing jr-9 15x8" fälgar med stretchade 165/45 däck på.
Gjort nu sedan den bilden är tagen är plasti dip. Kan lägga upp bil senare om det är intressant. Förstod inte riktigt om du seriöst var intresserad eller om du bara tyckte den såg "normal ut".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

VW Lupo 1.4 16V.
Utseendemässigt gjort just nu är coilovers runtom. Japan racing jr-9 15x8" fälgar med stretchade 165/45 däck på.
Gjort nu sedan den bilden är tagen är plasti dip. Kan lägga upp bil senare om det är intressant. Förstod inte riktigt om du seriöst var intresserad eller om du bara tyckte den såg "normal ut".

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid kul med fler bilder!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Nya bilen
2010 Bmw 335i 306hk

Efter toning(15% bak, 35% fram)