Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

https://www.netonnet.se/art/veckansklipp/andersson-dps15/1745...
Hyfsade högtalare som verkar ha fått ganska bra reviews.
299:-

Synd att kontrollerna satt på subwoofern

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Synd att kontrollerna satt på subwoofern

De måste ha tänkt fel. Självklart ska ljudkontrollern sitta på satelliterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

De måste ha tänkt fel. Självklart ska ljudkontrollern sitta på satelliterna.

Ja, jo. Hade inte ljudkontrollern suttit på subwoofern, så hade jag köpt den, då jag behöver nya

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Någon som får den där ebaykoden att fungera och med vad i sånna fall?
Står bara
The redemption code can't be used for your purchase
This redemption code is linked to another eBay account

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

20% rabatt på allting på Ebay UK just nu med voucherkoden "CFOLLOWUP". Datorkomponenter, mobiltelefoner, förstärkare, hörlurar, vad vet jag!

Ett köp (Order, inte en produkt) per kund, giltig fram tills 23:59 brittisk tid den 23:e Juli, alltså 00:59 svensk tid den 24:e Juli. Maxvärdet på kupongen är £50, därför slutar man få rabatt vid £250 då kupongen nått sitt maxvärde.

Den fungerar inte:

" The redemption code can't be used for your purchase

This redemption code is linked to another eBay account"

Skrivet av Bozzeta:

Någon som får den där ebaykoden att fungera och med vad i sånna fall?
Står bara
The redemption code can't be used for your purchase
This redemption code is linked to another eBay account

Samma fel, så det är nog en specifik kod som skickats till personen / aktiverats på dennes konto.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Den fungerar inte:

" The redemption code can't be used for your purchase

This redemption code is linked to another eBay account"

Samma fel, så det är nog en specifik kod som skickats till personen / aktiverats på dennes konto.

Udda, det ska vara samma kod för alla. Det kanske finns någon speciell kriterie för att kunna använda den?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Udda, det ska vara samma kod för alla. Det kanske finns någon speciell kriterie för att kunna använda den?

Har du testa på någon produkt?

Kanske bara gäller vissa produkter, eller från vissa säljare?

Om du har någon produkt du testat som det fungerar på så länka den, så kan vi andra testa med!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Udda, det ska vara samma kod för alla. Det kanske finns någon speciell kriterie för att kunna använda den?

Gissar på att så är fallet. Ser ju inte ut som en personlig kod iaf. Kanske bara gäller för UK residents? (antar att de som provat valt produkter som skickas från UK)

Någon som användar ebay lite mer ofta som kan svara på hur kundvagnen fungerar? Vet att jag sett 'add to cart' knappar förrut, men allt jag ser numera är buy it now (eller bid).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Gissar på att så är fallet. Ser ju inte ut som en personlig kod iaf. Kanske bara gäller för UK residents? (antar att de som provat valt produkter som skickas från UK)

Någon som användar ebay lite mer ofta som kan svara på hur kundvagnen fungerar? Vet att jag sett 'add to cart' knappar förrut, men allt jag ser numera är buy it now (eller bid).

"Add to basket" är ett alternativ som säljaren måste lägga till / tillåta, därav så finns inte det på alla artiklar, då det som sagtä ur upp till varje säljare att tillåta det eller inte.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Har du testa på någon produkt?

Kanske bara gäller vissa produkter, eller från vissa säljare?

Om du har någon produkt du testat som det fungerar på så länka den, så kan vi andra testa med!

Köpte en hel drös av produkter (Mest anime-relaterade grejer men också ett USB-minne) från olika säljare och det fungerade utan problem. Problemet är nog snarare bara att vissa konton kan använda koden, eller att den inte börjat gälla för alla än (?). Samma 20% off-erbjudande fanns förut och då var fallet det senare för nästintill alla.

Skrivet av kronwalled:

Gissar på att så är fallet. Ser ju inte ut som en personlig kod iaf. Kanske bara gäller för UK residents? (antar att de som provat valt produkter som skickas från UK)

Någon som användar ebay lite mer ofta som kan svara på hur kundvagnen fungerar? Vet att jag sett 'add to cart' knappar förrut, men allt jag ser numera är buy it now (eller bid).

Bor I Sverige men det fungerade utan problem på Ebay UK för mig. Add to cart är något som inte alla säljare erbjuder, har jag för mig.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Köpte en hel drös av produkter (Mest anime-relaterade grejer men också ett USB-minne) från olika säljare och det fungerade utan problem. Problemet är nog snarare bara att vissa konton kan använda koden, eller att den inte börjat gälla för alla än (?). Samma 20% off-erbjudande fanns förut och då var fallet det senare för nästintill alla.

Bor I Sverige men det fungerade utan problem på Ebay UK för mig. Add to cart är något som inte alla säljare erbjuder, har jag för mig.

Kan du länka till några av de produkterna så vi kan testa på dem?

Det kan vara så att det är låst till antingen vissa produktkategorier, eller vissa säljare, eller som detverkar att det är låst till endast vissa konton.

Hur fick du tag på koden från början? Via email, eller via ebay.co.uk på startsida eller liknande?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kan du länka till några av de produkterna så vi kan testa på dem?

Det kan vara så att det är låst till antingen vissa produktkategorier, eller vissa säljare, eller som detverkar att det är låst till endast vissa konton.

Hur fick du tag på koden från början? Via email, eller via ebay.co.uk på startsida eller liknande?

E-post imorse! Dock kan det vara så att vissa användare får dem senare.

Det finns inga begränsningar för vad vouchern kan användas på. "If no categories are stated, you will be able to use the voucher anywhere on eBay.co.uk."

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

E-post imorse! Dock kan det vara så att vissa användare får dem senare.

Det finns inga begränsningar för vad vouchern kan användas på. "If no categories are stated, you will be able to use the voucher anywhere on eBay.co.uk."

Har bekräftat med eBay att koden endast gäller de kunder som fått mailet:

"Thank you for confirming this with me. Let me share to you that members will receive an email if they are eligible to use the code. Although you haven't received an email about this, I can assure you that you'll get one in the near future."

" eBay occasionally sends out vouchers that our members can use to pay for items. "

" This means that there's a big possibility that we may send you offers in the future even though you didn't receive one at this time. "

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Udda, det ska vara samma kod för alla. Det kanske finns någon speciell kriterie för att kunna använda den?

Enligt http://www.hotukdeals.com/vouchers/ebay.co.uk#thread_2249257 är den invite only, du får alltså ett mail om ditt konto är eligable

Permalänk

Var det någon som beställde minnena från CDON? Har ni fått hem de? Undrade bara om CDON hade satt fel pris på minnena... Tvekade länge om man skulle beställa eller inte och sedan var de slut stod det. Så lite nyfiken är man om alla har fått sina.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

Var det någon som beställde minnena från CDON? Har ni fått hem de? Undrade bara om CDON hade satt fel pris på minnena... Tvekade länge om man skulle beställa eller inte och sedan var de slut stod det. Så lite nyfiken är man om alla har fått sina.

Fick mina i tisdags.

Permalänk
Skrivet av at900:

Fick mina i tisdags.

Tackar för infon. Attans. Skulle lagt en beställning då.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Någon som har kod för fri frakt?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Någon som vet något erbjudande på SO-DIMM minnen?

Permalänk
Medlem

Jag köpte 16 GB DDR3L från Misco för 960 kr inkl frakt i tisdags. Ser nu att de är nere på 880 kr, dock obekräftad lagerstatus. Sweclockers-rabatt avdragen.
http://www.misco.se/product/product.aspx?QS_LoggedIn=true&P_I...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av John L:

Jag köpte 16 GB DDR3L från Misco för 960 kr inkl frakt i tisdags. Ser nu att de är nere på 880 kr, dock obekräftad lagerstatus. Sweclockers-rabatt avdragen.
http://www.misco.se/product/product.aspx?QS_LoggedIn=true&P_I...

Skickades från m.sweclockers.com

De har även 16 GB Kington 1866MHz-minne för 850:-

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av John L:

Jag köpte 16 GB DDR3L från Misco för 960 kr inkl frakt i tisdags. Ser nu att de är nere på 880 kr, dock obekräftad lagerstatus. Sweclockers-rabatt avdragen.
http://www.misco.se/product/product.aspx?QS_LoggedIn=true&P_I...

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man lita på Misco numera? Läser en massa recensioner på Prisjakt just nu och det ser ju inte särskilt bra ut. Det har ett par minnen jag behöver nämligen och de är överlägset billigast...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Kan man lita på Misco numera? Läser en massa recensioner på Prisjakt just nu och det ser ju inte särskilt bra ut. Det har ett par minnen jag behöver nämligen och de är överlägset billigast...

Misco är rena cirkusen sen rätt långt tillbaka, men har man inte bråttom eller är i akut behov av något så kan man ju alltid chansa.
Har väl fått 1/4 grejer som jag beställt där ifrån typ.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Kan man lita på Misco numera? Läser en massa recensioner på Prisjakt just nu och det ser ju inte särskilt bra ut. Det har ett par minnen jag behöver nämligen och de är överlägset billigast...

Undvik dom helst. Kundtjänsten får man nästan aldrig tag i och dom kommer med nonsenssvar om man frågar nåt angående ens beställning. Sen är det inte ens säkert att du får det du beställer eller så tar det extremt lång tid.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Misco är rena cirkusen sen rätt långt tillbaka, men har man inte bråttom eller är i akut behov av något så kan man ju alltid chansa.
Har väl fått 1/4 grejer som jag beställt där ifrån typ.

Skrivet av nevada:

Undvik dom helst. Kundtjänsten får man nästan aldrig tag i och dom kommer med nonsenssvar om man frågar nåt angående ens beställning. Sen är det inte ens säkert att du får det du beställer eller så tar det extremt lång tid.

Som jag trodde då

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Som jag trodde då

Jag beställde ju minnen av dem i förrgår. Kontaktade dem lite efter att beställningen lagts för att jag hade skrivit fel två sista siffror i postnumret. Fick svar av dem igår att det var ordnat och ordern skickades då. Får se om jag får rätt prylar och det kan ju helt enkelt vara jag som haft tur också

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Jag beställde ju minnen av dem i förrgår. Kontaktade dem lite efter att beställningen lagts för att jag hade skrivit fel två sista siffror i postnumret. Fick svar av dem igår att det var ordnat och ordern skickades då. Får se om jag får rätt prylar och det kan ju helt enkelt vara jag som haft tur också

även jag fick hjälp med min beställning inom 24 timmar när produkten jag beställt hade obekräftad datum/slutsålt.
Jag har beställt från Misco i åtskilliga år, alltid fått bra support och även information. Sen att det kan bli prisfel och att folk beställer saker som har obekräftad leveransdatum och sedan gnäller på prisjakt eller forum gör mig väldigt lite.

Visa signatur

®©

Permalänk
Medlem

Misco lade ner sitt lager i Lidköping för några år sedan och sedan dess går alla deras leveranser från distributören Ingram Micros lager.

Permalänk

Onkyo TX-SR333 Receiver BRA?

Okunning inom detta. Funderar på att kanske köpa denna förstärkare:

Onkyo TX-SR333 Receiver 1.795:-

Undrar om det är någon som har en likadan eller har lust att uttala sig om denna är bra och prisvärd?
Har tänkt att koppla ut ljud ifrån datorn + lyssna musik ifrån cd-spelare.

Fungerar det att köra denna enbart med ett par äldre högtalare, alltså inget 5.1 system?

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av septembro:

Okunning inom detta. Funderar på att kanske köpa denna förstärkare:

Onkyo TX-SR333 Receiver 1.795:-

Undrar om det är någon som har en likadan eller har lust att uttala sig om denna är bra och prisvärd?
Har tänkt att koppla ut ljud ifrån datorn + lyssna musik ifrån cd-spelare.

Fungerar det att köra denna enbart med ett par äldre högtalare, alltså inget 5.1 system?

Det går bra att köra stereo med den receivern, har inte hört just den modellen men Onkyo gör vettiga prylar och priset var ju lågt så den är nog prisvärd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.