Knarrande/gnisslande Kinnarp 6000, vad göra?

Permalänk
Medlem

Knarrande/gnisslande Kinnarp 6000, vad göra?

Hej,

Har en Kinnarp 6000 som börjat knarra/gnissla vilket gör mig otroligt irriterad, har mailat Kinnarp men inte fått något svar så jag vänder mig hit och hoppas att någon kan hjälpa mig

Kan detta fungera?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan det säkerligen göra, men ta reda på varifrån det låter. Då kan det vara lättare för oss och Kinnarp att hjälpa dig:)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gingho:

Hej,

Har en Kinnarp 6000 som börjat knarra/gnissla vilket gör mig otroligt irriterad, har mailat Kinnarp men inte fått något svar så jag vänder mig hit och hoppas att någon kan hjälpa mig

Kan detta fungera?

Tack på förhand!

Prova hellre med silikonspray. Det brukar hjälpa:

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Ovriga-s...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Vad är det för skillnad på multiluben och silikonsprayen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gingho:

Vad är det för skillnad på multiluben och silikonsprayen?

Ingen aning. Det står inte vad multiluben innehåller, men det är ju möjligt att den också fungerar. Fråga i butiken du ska handla från. Silikonspray fungerar att ta bort gnissel i kontorsstolar vad jag vet.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gingho:

Vad är det för skillnad på multiluben och silikonsprayen?

Baserat på olika råvaror skulle jag tro. Multilub verkar enligt Säkerhetsdatabladet vara baserat på kolväten medan silikonsprayen verkar vara på nafta. Produkter med olika egenskaper och olika användningsområden. Men för en kontorsstol tror jag inte det spelar någon större roll.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Kanrrande Kinnarp 6000

Skrivet av Litenskit:

Baserat på olika råvaror skulle jag tro. Multilub verkar enligt Säkerhetsdatabladet vara baserat på kolväten medan silikonsprayen verkar vara på nafta. Produkter med olika egenskaper och olika användningsområden. Men för en kontorsstol tror jag inte det spelar någon större roll.

Jag har iofs inte en Kinnarp 6000 men kontorsstol som kontorsstol gissar jag. Köpte en ganska dyr på Jysk som började knarra och gnissla efter ett tag. Skaffade vitt litiumfett från Clas Ohlson och tog isär stolen, sprejade på alla metallytor som hade kontakt med andra metallytor och (så gott det gick) in i fjädern som gör att stolen fjädrar tillbaka till upprätt läge när man lutat sig bakåt. Slutligen sprejade jag alla bultar och satte ihop stolen igen. Har aldrig mer knarrat eller gnisslat. Vet inte riktigt vad det innehåller men det står så på etiketten: "Med teflon. Sprayas som en olja, fäster som ett fett. Rinner inte, tål höga tryck, kyla, värme och vatten." och "Avsedd för långvarig smörjning av rörliga delar"