Problem med Rapid-Mode Samsung SSD PRO 850-Series 256GB

Permalänk

Problem med Rapid-Mode Samsung SSD PRO 850-Series 256GB

Aktivera Rapid-Mode.

Jag har inga problem med att bottar datorn, logga in på datorn men de tar så ett par minuter innan mina auto start program att starta, användas Logitech Gaming Software och andra program som Skype. Öppna direkt utforskare därefter och den var en sån sökmärker som leta efter mina hårddiskar, har inte hänt mig förut när den var inaktivt, vad är jag kan göra här?
Någon som kan hjälpa mig?

Det här har jag just nu på datorn: https://www.inet.se/kundvagn/visa/8030011/sommar-speldator-20...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Fan nu krascha datorn medan jag spela och de var inget spel som kräver så jätte mycket.
Vad är det som händer?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProBlackbird:

Aktivera Rapid-Mode.

Jag har inga problem med att bottar datorn, logga in på datorn men de tar så ett par minuter innan mina auto start program att starta, användas Logitech Gaming Software och andra program som Skype. Öppna direkt utforskare därefter och den var en sån sökmärker som leta efter mina hårddiskar, har inte hänt mig förut när den var inaktivt, vad är jag kan göra här?
Någon som kan hjälpa mig?

Det här har jag just nu på datorn: https://www.inet.se/kundvagn/visa/8030011/sommar-speldator-20...

Testa köra utan HDD, om du vågar öppna datorn själv

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Vad har det för betydelse?
Jag tror inte att det har något att köra med bootar datorn och autostart, testar nu och ändra virtual memory

Skrivet av Broken-arrow:

Testa köra utan HDD, om du vågar öppna datorn själv

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Jag testar nu att tar bort rapid-mode men de blev långsammare nu när jag inaktivera den.
Visst bottar den mycket snabbare men autostart är forfarande långsam.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black