Grym och snygg speldator,de bästa för pengarna ! :) Behöver hjälp från kunniga !

Permalänk

Grym och snygg speldator,de bästa för pengarna ! :) Behöver hjälp från kunniga !

Hej Alilhopa!

Jag söker hjälp efter dator kunnigt folk som kan hjälpa mig att fixa den bästa datorn för min budget och självklart vill jag att den ska se bra ut!

Jag har själv försökt att plocka ihop med min lilla kunskap en dator,och anledningen att jag inte har valt grafikkort ännu är för att jag väntar på att amd radeon r9 fury x2 ska bli släppt!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8187401/2015-07-10 här är mitt försök att få ihop något, kanske ser skrattretande ut för en kunnig person men jag försökte iaf!

jag skulle nog säga att jag har en max-budget på 27-28k men om jag fortfarande kan få bättre prestanda för mindre pengar är jag självklart skitnöjd med det!

så om jag ska sammanfatta detta så vill jag ha en snygg dator med bästa möjliga prestanda för priset och gärna lite "flashig-snygg"
och ända kravet på prestanda delen är att den ska ha amd radeon r9 fury x2!

tack i förskott för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Hej jag fixade till din kundvagn då den inte funkar på så många sätt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8187764/2015-07-15

Du kommer inte behöva ett x99 system till spelande.

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Skrivet av Mr.Andreas:

Hej Alilhopa!

Jag söker hjälp efter dator kunnigt folk som kan hjälpa mig att fixa den bästa datorn för min budget och självklart vill jag att den ska se bra ut!

Jag har själv försökt att plocka ihop med min lilla kunskap en dator,och anledningen att jag inte har valt grafikkort ännu är för att jag väntar på att amd radeon r9 fury x2 ska bli släppt!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8187401/2015-07-10 här är mitt försök att få ihop något, kanske ser skrattretande ut för en kunnig person men jag försökte iaf!

jag skulle nog säga att jag har en max-budget på 27-28k men om jag fortfarande kan få bättre prestanda för mindre pengar är jag självklart skitnöjd med det!

så om jag ska sammanfatta detta så vill jag ha en snygg dator med bästa möjliga prestanda för priset och gärna lite "flashig-snygg"
och ända kravet på prestanda delen är att den ska ha amd radeon r9 fury x2!

tack i förskott för hjälpen!

skulle nog tagit intel, crucial eller samsung ssd istället.
http://www.inet.se/produkt/4304782/samsung-ssd-evo-850-series...

ja är inte helt säker på att processorkylaren är monterad om datorn skickas som ett paket.
kan vara att det bara gäller stora tornkylare. sätter du in grafikkortet senare så bryts Inets garanti om du inte låter dom göra jobbet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av albin153:

Hej jag fixade till din kundvagn då den inte funkar på så många sätt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8187764/2015-07-15

Du kommer inte behöva ett x99 system till spelande.

Okej tack !! Alltså jag vill nog nästan ha "overkill" komponenter..så om det finns bättre för något högre pengar är helt ok :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

skulle nog tagit intel, crucial eller samsung ssd istället.
http://www.inet.se/produkt/4304782/samsung-ssd-evo-850-series...

ja är inte helt säker på att processorkylaren är monterad om datorn skickas som ett paket.
kan vara att det bara gäller stora tornkylare. sätter du in grafikkortet senare så bryts Inets garanti om du inte låter dom göra jobbet.

Jag kommer inte köpa allt för än grafikkortet kommer ut så det blir inget problem då de sättet ihop allt tillsammans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8188027/2015-07-15

E-Penisen > 9000
Sätt bara dit grafikkortet och bam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk

Ser bra ut, tack :)!
vad är skillnaden på moderkortet jag valde och det du valde?

Permalänk
Medlem

@Mr.Andreas, har du inte tänkt köra 3/4 grafikkort så är 5820k nog. 5820k har samma prestanda som 5930k (vid överklockning) men har färre PCI-E lanes vilket bara behövs om du kör väldigt många grafikkort eller andra saker som tar PCI-E lanes. En 5820k har 28 vilket räcker för 3st grafikkort (i 8x PCI-E 3.0) och en NVMe PCI-E 3.0 4x. 5930k har istället 40, vilket behövs mestadels om du ska lira 4st grafikkort. Du får lite mer bandbred också då man kan lira 2st i PCI-E 3.0 16x och ändå ha 8st lanes kvar för övrigt eller ett tredje kort, men prestanda vinsten i dagens spel är inte riktigt där för mer än 8x PCI-E 3.0.

//Ägare utav 5930k, jag behöver däremot mina lanes.

För att förtydliga då, detta gäller om du ens ska ha X99 platformen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Ser bra ut, tack :)!
vad är skillnaden på moderkortet jag valde och det du valde?

Mitt är rött.
XD
Skämt åsido inte mycket men epennan blir större och datorn blir snyggare.
Du kan välja vilket du vill. Jag valde det första röda jag hittade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Skrivet av philipborg:

@Mr.Andreas, har du inte tänkt köra 3/4 grafikkort så är 5820k nog. 5820k har samma prestanda som 5930k (vid överklockning) men har färre PCI-E lanes vilket bara behövs om du kör väldigt många grafikkort eller andra saker som tar PCI-E lanes. En 5820k har 28 vilket räcker för 3st grafikkort (i 8x PCI-E 3.0) och en NVMe PCI-E 3.0 4x. 5930k har istället 40, vilket behövs mestadels om du ska lira 4st grafikkort. Du får lite mer bandbred också då man kan lira 2st i PCI-E 3.0 16x och ändå ha 8st lanes kvar för övrigt eller ett tredje kort, men prestanda vinsten i dagens spel är inte riktigt där för mer än 8x PCI-E 3.0.

//Ägare utav 5930k, jag behöver däremot mina lanes.

För att förtydliga då, detta gäller om du ens ska ha X99 platformen.

Tack för ditt svar! så du skulle föredra att jag går för 5820k om jag bara kör med en amd amd radeon r9 fury x2? om de har så lika prestanda så är de väl nästan bättre att gå för 5820k då den nästan har halva priset?

Permalänk
Skrivet av Natrude:

Mitt är rött.
XD
Skämt åsido inte mycket men epennan blir större och datorn blir snyggare.
Du kan välja vilket du vill. Jag valde det första röda jag hittade.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha
så prestanda-vis är det igen skillnad då :)? om det är så,så går jag helt klart för ditt !

Permalänk
Skrivet av Mr.Andreas:

Ser bra ut, tack :)!
vad är skillnaden på moderkortet jag valde och det du valde?

Skrivet av Natrude:

Mitt är rött.
XD
Skämt åsido inte mycket men epennan blir större och datorn blir snyggare.
Du kan välja vilket du vill. Jag valde det första röda jag hittade.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Mr.Andreas:

Haha
så prestanda-vis är det igen skillnad då :)? om det är så,så går jag helt klart för ditt !

G1 Sniper har bättre integrerat ljudkort (Creative) jämfört med majoriteten av andra moderkort som använder sig utav Realtek

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Haha
så prestanda-vis är det igen skillnad då :)? om det är så,så går jag helt klart för ditt !

Hittade ett med alla finesser och saker här http://www.inet.se/produkt/1902685/msi-z97-gaming-5
Lite billigare, rött och same sitter.
XD är trött så anklaga mig ej för dåliga val

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Skrivet av PsychoPutte:

G1 Sniper har bättre integrerat ljudkort (Creative) jämfört med majoriteten av andra moderkort som använder sig utav Realtek

Tack att du tog upp ljudkvaliteten ! skulle precis fråga om man skulle lägga till ett ljudkort eller om det bara är slöseri med pengar .

Permalänk
Skrivet av Natrude:

Hittade ett med alla finesser och saker här http://www.inet.se/produkt/1902685/msi-z97-gaming-5
Lite billigare, rött och same sitter.
XD är trött så anklaga mig ej för dåliga val

Skickades från m.sweclockers.com

Haha inga problem, tack så mycket :3
det är så mycket att hålla koll på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Tack att du tog upp ljudkvaliteten ! skulle precis fråga om man skulle lägga till ett ljudkort eller om det bara är slöseri med pengar .

Det beror på. Håller själv på med musikproduktion så jag tycker att ett bra ljudkort är värt det. Om man har bara högtalare/hörlurar förståss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Haha inga problem, tack så mycket :3
det är så mycket att hålla koll på

Ska ta å kolla igenom vad jag skrev imorgon så att allt blev rätt. :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Skrivet av Mr.Andreas:

Tack att du tog upp ljudkvaliteten ! skulle precis fråga om man skulle lägga till ett ljudkort eller om det bara är slöseri med pengar .

Ingen fara! Värt att notera är att Gigabyte G1 Sniper är det enda kortet som använder en hårdvarulösning av Creative, det som länkades tidigare från MSI använder sig av mjukvara från Creative men en krets från Realtek. Vill du ha den ''bästa'' ljudlösningen man kan få från ett moderkort är det nog G1 Sniper som gäller.

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychoPutte:

Ingen fara! Värt att notera är att Gigabyte G1 Sniper är det enda kortet som använder en hårdvarulösning av Creative, det som länkades tidigare från MSI använder sig av mjukvara från Creative men en krets från Realtek. Vill du ha den ''bästa'' ljudlösningen man kan få från ett moderkort är det nog G1 Sniper som gäller.

Lyssna på honom, han är piggare än mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Andreas:

Tack för ditt svar! så du skulle föredra att jag går för 5820k om jag bara kör med en amd amd radeon r9 fury x2? om de har så lika prestanda så är de väl nästan bättre att gå för 5820k då den nästan har halva priset?

Exakt. Om du ska köra X99 överhuvud taget är däremot en helt annan diskussion.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Exakt. Om du ska köra X99 överhuvud taget är däremot en helt annan diskussion.

I see, tackar :)!

Permalänk
Skrivet av Natrude:

Lyssna på honom, han är piggare än mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, bäst att du sover nu, jag är väldigt tacksam för din hjälp :)! hörs kanske imorgon! godnatt

Permalänk
Skrivet av PsychoPutte:

Ingen fara! Värt att notera är att Gigabyte G1 Sniper är det enda kortet som använder en hårdvarulösning av Creative, det som länkades tidigare från MSI använder sig av mjukvara från Creative men en krets från Realtek. Vill du ha den ''bästa'' ljudlösningen man kan få från ett moderkort är det nog G1 Sniper som gäller.

Alright! tror jag förstår
skippar nog ljudkort och går med g1 sniper...gaming vis är det ett high-end moderkort?

Permalänk

Så...
det jag fått fram just nu av er hjälp är detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/8188203/2015-07-16 ...hur mycket tror ni det kommer kosta sedan med grafikkortet?
och är detta "High End" komponenter som kommer räcka i några år framåt? Vill som sagt ha det bästa och är så tacksam för all hjälp jag har fått !!

Permalänk
Skrivet av Mr.Andreas:

Hej Alilhopa!

Jag söker hjälp efter dator kunnigt folk som kan hjälpa mig att fixa den bästa datorn för min budget och självklart vill jag att den ska se bra ut!

Jag har själv försökt att plocka ihop med min lilla kunskap en dator,och anledningen att jag inte har valt grafikkort ännu är för att jag väntar på att amd radeon r9 fury x2 ska bli släppt!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8187401/2015-07-10 här är mitt försök att få ihop något, kanske ser skrattretande ut för en kunnig person men jag försökte iaf!

jag skulle nog säga att jag har en max-budget på 27-28k men om jag fortfarande kan få bättre prestanda för mindre pengar är jag självklart skitnöjd med det!

så om jag ska sammanfatta detta så vill jag ha en snygg dator med bästa möjliga prestanda för priset och gärna lite "flashig-snygg"
och ända kravet på prestanda delen är att den ska ha amd radeon r9 fury x2!

tack i förskott för hjälpen!

Jag ska börja på ett nytt projekt så kan sälja iväg mitt nuvarande projekt
http://www.sweclockers.com/galleri/13293-phantom-820-av-jompe...
Köper du min har du ändå råd att uppgradera till dubbla FuryX's när du sålt av de nuvarande korten med block..
Snyggare hittar du inte!!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Mr.Andreas:

Så...
det jag fått fram just nu av er hjälp är detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/8188203/2015-07-16 ...hur mycket tror ni det kommer kosta sedan med grafikkortet?
och är detta "High End" komponenter som kommer räcka i några år framåt? Vill som sagt ha det bästa och är så tacksam för all hjälp jag har fått !!

EDIT** I din kunvagn har du ett Z97 Moderkort tillsammans med en X99 Processor.. Dessa är INTE samma socket

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Mr.Andreas:

Alright! tror jag förstår
skippar nog ljudkort och går med g1 sniper...gaming vis är det ett high-end moderkort?

Skrivet av Mr.Andreas:

Så...
det jag fått fram just nu av er hjälp är detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/8188203/2015-07-16 ...hur mycket tror ni det kommer kosta sedan med grafikkortet?
och är detta "High End" komponenter som kommer räcka i några år framåt? Vill som sagt ha det bästa och är så tacksam för all hjälp jag har fått !!

Moderkortet är det absolut inget fel på, fin kvalité rakt igenom som vanligt med Gigabyte

Däremot är inte CPUn kompatibel med moderkortet då CPUn använder socket 2011-3 och moderkortet är 1150. En passande CPU vore http://www.inet.se/produkt/5311086/intel-core-i7-4790k-4ghz-8....

Jag ifrågasätter även mängden fläktar som är valda till paketet. Är tanken att Corsairs SP fläktar ska ersätta de som medföljer FD kylaren eller vad är tanken?

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Jag ska börja på ett nytt projekt så kan sälja iväg mitt nuvarande projekt
http://www.sweclockers.com/galleri/13293-phantom-820-av-jompe...
Köper du min har du ändå råd att uppgradera till dubbla FuryX's när du sålt av de nuvarande korten med block..
Snyggare hittar du inte!!

Wow,grymt...ser att du är väldigt dedikerad till vad du gör :)!
Tror jag nog går med mitt nybygge men den som köper din kommer vara en lycklig person! Ps. jag tänker inte gå med FuryX utan FuryX2 som kommer förhoppningsvis i augusti :)!

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

EDIT** I din kunvagn har du ett Z97 Moderkort tillsammans med en X99 Processor.. Dessa är INTE samma socket

Har ändrat till 4790k!

Skrivet av PsychoPutte:

Moderkortet är det absolut inget fel på, fin kvalité rakt igenom som vanligt med Gigabyte

Däremot är inte CPUn kompatibel med moderkortet då CPUn använder socket 2011-3 och moderkortet är 1150. En passande CPU vore http://www.inet.se/produkt/5311086/intel-core-i7-4790k-4ghz-8....

Jag ifrågasätter även mängden fläktar som är valda till paketet. Är tanken att Corsairs SP fläktar ska ersätta de som medföljer FD kylaren eller vad är tanken?

Jag vet faktiskt inte,tyckte också det var mycket fläktar...men såg bra ut tänkte jag väl och personen som länka de...vill gärna ha bra luftflöde men detta kanske är lite mycket..du får gärna vis hur du skulle gjort! helst med snygga fläktar då jag letar efter både utseende och prestanda :)!

Permalänk
Skrivet av Mr.Andreas:

Har ändrat till 4790k!

Jag vet faktiskt inte,tyckte också det var mycket fläktar...men såg bra ut tänkte jag väl och personen som länka de...vill gärna ha bra luftflöde men detta kanske är lite mycket..du får gärna vis hur du skulle gjort! helst med snygga fläktar då jag letar efter både utseende och prestanda :)!

Det beror lite på vad du är ute efter. Så som paketet är nu verkar det som att alla fläktarna byts ut mot Corsairfläktar, vilket kommer att hålla färgtemat bättre då fläktarna har utbytbara färgringar. Däremot så tror jag inte att du kommer märka av fläktarna i fronten då det sitter en plastkåpa framför dem, så dessa skulle du kunna ha kvar? Alltså ta bort de 3st AF120mm fläktarna i kundvagnen och använda de 3st medföljande till chassit istället.

Det ser även ut som att FD kylarens fläktar samt chassits bakre fläkt byts ut. Detta är 4 fläktar som kommer att synas, så här kanske du vill använda Corsairs fläktar för att få ett mer genomgående färgtema?

Detta är däremot helt upp till dig själv att avgöra, jag tycker att du borde titta hur chassits och kylarens nuvarande fläktar ser ut, och jämföra med Corsairs samt se hur resterande komponenter skulle se ut med varandra.

Jag tycker även att du borde kolla runt lite själv på fläktar du tycker ser intressanta ut, absolut inget fel på Corsairs fläktar men finns många andra fläktar att välja mellan som också presterar bra.

Den lösningen du tycker ser bäst ut är det viktigaste (så länge det inte är skräp )

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |