Laddar fel grafikkort Lenovo y50-70 GeForce gtx 860m

Permalänk
Medlem

Laddar fel grafikkort Lenovo y50-70 GeForce gtx 860m

Har en månad gammal Lenovo y50-70 http://www.siba.se/datorer/barbara-datorer/barbar-speldator/l... . Problemet är att den kör igång det integrerade grafikkortet oavsett om jag ställer in NVidia-inställningarna till att köra GeForce-kortet. Har även provat att avaktivera integrerade kortet men då blir det pannkaka och får typ 0,3 fps när jag kör 3DMark.

Har även provat installera nya drivrutiner till kortet och testat alla energi-inställningar som jag kan hitta. Vad gör man?! Blir ju tokig

Permalänk
Medlem

Du kanske gör nått fel när du ställer in att ett visst program ska använda geforce kortet.

Du startar kontrollpanelen för Nvidia, går till hantera 3D inställningar, klickar på flik Programinställningar, klickar lägg till och blädrar fram det spel du vill att Nvidia GPU ska användas, vanligtvis spelets exe fil, och till sist väljer du vilken GPU som ska användas.

Testa starta spelet, om det inte funkar, gå tillbaka till kontrollpanelen och verifiera att rätt GPU är inställd, och på rätt programfil.

Avaktivera inte CPU grafiken, leder bara till problem ofta!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen ggustavvson!

Jag tänkte skicka med lite bilder på inställningar osv. Det är skumt för datorn verkar köra igång Photoshop på Nvidia-kortet men vägrar av någon anledning att köra igång kortet när man ska spela.

Testar med Heroes då det står vilket grafikkort som körs, samma med andra spel.

Konstigt nog så kör datorn alltså GeForce-kortet på Photoshop