Plastfodral till AMD processor (sökes)

Permalänk
Medlem

Plastfodral till AMD processor (sökes)

Kära Sweclockers, jag har ett jätteproblem.:(
Min FX 9590 har slutat fungera av okänd anledning.
Den ska skickas tillbaks till butiken men jag saknar plastfodralet, ni vet, den lilla plastförpackningen som man klämmer fast den i så att inte pinsen böjs.

Någon som vet vart man kan få tag på en?

Jättetacksam för all hjälp jag kan få.

§9
Permalänk

Ett annat alternativ är att skicka hela moderkortet med processorn monterad, så får de testa att det inte istället är moderkortet som är felaktigt.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Ett annat alternativ är att skicka hela moderkortet med processorn monterad, så får de testa att det inte istället är moderkortet som är felaktigt.

Jag vet inte om de tillåter det då moderkortet är inhandlat någon annanstans för en längre tid sedan men, jag ska höra mig för vad dom säger.
Ska även höra med butiken om dom godkänner returen om jag skär till en egen liten hållare i kartong.

Jag bör även tillägga att om det är någon som har en sån "plasthållare" för prollen så betalar jag naturligtvis fraktkostnaden att få den hitskickad med posten. Jag skickar naturligtvis tillbaks den till er när butiken har ordnat klart.

Permalänk

Butiken kanske kan hjälpa dig? Eller din lokala datorbutik?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag skar ut ett fodral i kartong och skickade processorn igår. Det käns som att det blev stadigare än orginalförpackningen:)

Tack för alla svar i tråden:)