Tävla och vinn Geforce GTX 980 Ti G1 Gaming med Gigabyte

Permalänk
Medlem

Lycka till allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Bättre, eller iaf roligare, än vad jag vann när jag var 10 ish år. Ett komplett borrmaskins set. Jätte roligt för en 10 åring... Riktigt bra topp vinst på en skolavslutning, precis vad alla 10 åringar önskar. [/sarkasm]

Haha! Bästa jag hört, men lite udda med ett borrmaskins set som vinst på skolavslutning i den åldern kanske...
Dock godiset varade inte länge, vilket kanske en borrmaskin gör.. så se det på den ljusa sidan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt kort! Kan vara deras snyggaste kort up to date

Permalänk
Medlem

Riktigt fint om man skulle vinna detta! Blir inga problem att bygga en gaming dator kring detta kort. Har haft ögonen på det länge!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Lycka till allesammans! Skulle man vinna ett sånt här kort blir det nog svårt för frugan att slita en från datorn under semestern

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Inget andrapris?
Om jag vinner så lovar jag på heder och samvete börja spela ordentligt igen!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metkrokej:

Vet inte hur bra det skulle fungera men om de skulle kunna sätta dit samma fästen som till exempel socket 2011-3 eller så. Så att man kan montera vanliga CPU kylare på GPU. Det vore fränt!

Tror inte det är något som kommer hända, cpu kylare är till för att kyla en viss storlek på cpu, GPUer är oftast mindre och utan IHS. Sen är det ju minnen och andra elektroniska delar på gpun som ofta måste kylas, vikten hade också blivit skum samt ingen plats åt andra saker under gpun. Men visst hade det sett "coolt" ut haha

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Faen. Jag ångrar mig.
Kan jag få lämna ett annat svar på vad jag vill att de ska ha på sina kort i framtiden?

Permalänk

@RasmusC: haha, det hade varit underbart att kunna ha likadana kylare på CPU och GPU ^_^

Permalänk
Medlem

Så trött jag blir. Först kryssade jag i rätt svars alternativ, skrev klart i rutan då fick min browser i mobilen för sig att uppdatera fliken så all text försvann. Startade laptopen skrev om det hela, skickade iväg det men insåg ju nu att jag idiotiskt nog har kryssat i fel svarsalternativ *Går och slår huvudet i väggen ett tag*

Helt ärligt så förstår jag inte riktigt varför svarsalternativen och den egna texten ska låsas innan tävlingen är slut, man kan ju hitta på bra mycket bättre saker med tiden och ingen annan får ju ändå se vad man skriver

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Så trött jag blir. Först kryssade jag i rätt svars alternativ, skrev klart i rutan då fick min browser i mobilen för sig att uppdatera fliken så all text försvann. Startade laptopen skrev om det hela, skickade iväg det men insåg ju nu att jag idiotiskt nog har kryssat i fel svarsalternativ *Går och slår huvudet i väggen ett tag*

Helt ärligt så förstår jag inte riktigt varför svarsalternativen och den egna texten ska låsas innan tävlingen är slut, man kan ju hitta på bra mycket bättre saker med tiden och ingen annan får ju ändå se vad man skriver

Förlåt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hahahaha ungefär så känner jag mig just nu, det e fan inte ens roligt med tecknad film

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Om jag mot ALL förmodan skulle vinna.. så skänker jag det till någon som verkligen behöver en uppgradering och bidrar till swec på ett positivt sätt. Kanske en AMD-entusiast, vem vet?
Funderade också en stund på det men fick inte känslan av att humor var uppskattat av den lite torrt hållna tävlingsbeskrivningen..

Det låter perfekt, tack så mycket, jag är både en positiv AMD entusiast och i behov av en uppgradering. Och jag är inte så säker på att mitt förslag med mugghållare vinner, men nu har jag ju dubbel chans

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Det låter perfekt, tack så mycket, jag är både en positiv AMD entusiast och i behov av en uppgradering. Och jag är inte så säker på att mitt förslag med mugghållare vinner, men nu har jag ju dubbel chans

hehe, gillar mugghållare även om det bara skulle vara logiskt på en öppen testbench, dessutom misstänker jag att du är en av de tvåhundrasjuttionio som har föreslagit "mugghållare", Desperat behov av uppgradering har du väl inte heller då du har 290x. Vi får se, först måste jag vinna...;) Men visst jag ska ha dig i tankarna då kolli-id mailas.

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas man vinner så kan man lägga pengarna man tänkte köpa ett 980 Ti för på semester eller nått!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Haha! Bästa jag hört, men lite udda med ett borrmaskins set som vinst på skolavslutning i den åldern kanske...
Dock godiset varade inte länge, vilket kanske en borrmaskin gör.. så se det på den ljusa sidan

Jag kan verkligen inte svara vad den gjorde som "topp vinst". Var först jätte glad att jag fick första vinst, sedan gav de mig en **** borrmaskin. Visserligen en kvalitativ redig borrmaskin värde en hel del pengar, men en borrmaskin? På en skolavslutning för låg och mellanstadiet?

Slutade med att farsan fick den i julklapp någon vecka senare Han blev nog nöjd, bra mycket mer användning än vad jag hade för den då. Var väldigt tung att dra runt på vill jag minnas.

Hellre en timmes lycka än en timmes besvikelse. Tvekar inte att mitt tio åriga jag hade tagit 1KG godis, eller försökt sälja borrmaskinen och köpt godis hade jag vetat var man kunde sälja den. Nåja, den kom ju till bruk men var fortfarande en besvikelse jag minns väl.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Tack för ännu en tävling med fint pris, Swec! Skulle sitta fint för att få burken att orka ge 144 fps nu med nya Predatorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Fattiga jag har aldrig vunnit på Swec så nu ska det bidras!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coca:

Vill du inte se på reklam behöver du inte delta i tävlingar heller. Du bidrar inte till Swec överlevnad så då har du ingen rätt att klaga.

Reklamen på sidan står knappast för någon större del av intäkterna.
Och reklam på webbsidor är ett av de sämsta sätten att driva en webbsida, och bästa sättet att "mota bort" besökare (eller att reklam blockas.

Skrivet av Friterad:

Det är alltså att sjunka lågt att få folk att sluta blockera reklam som är deras inkomstkälla? Nej fy vilka bovar! Det är minsann en mänsklig rättighet att få allting gratis!

Knappast lika lågt som att de låser en tävling på det där sättet, att de låser så där spelar ingen roll i det hela då det är enkelt att stänga av reklam blockerare temporärt för att vara med i tävlingen.

Men just principen att börja minska innehållet på en sida på det sättet är fel, antingen så har man en tävling för alla oavsett om annonser blockas eller inte blockas, eller så har man ingen tävling alls.
Finns egentligen ingen anledning för Sweclockers att börja låsa ner på det viset, förutom bara för att "bråka" mer med besökare.

Vill de lösa det på ett bättre sätt så är det bättre att de börjar med ett "Premium/Reklamfri" abonnemang på Sweclockers där reklam är avstängt för de som ger en liten summa / månad, typ några tior eller så

Och skulle tro att en stor del av besökarna på Sweclockers använder reklam blockerare.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Reklamen på sidan står knappast för någon större del av intäkterna.
Och reklam på webbsidor är ett av de sämsta sätten att driva en webbsida, och bästa sättet att "mota bort" besökare (eller att reklam blockas.

Knappast lika lågt som att de låser en tävling på det där sättet, att de låser så där spelar ingen roll i det hela då det är enkelt att stänga av reklam blockerare temporärt för att vara med i tävlingen.

Men just principen att börja minska innehållet på en sida på det sättet är fel, antingen så har man en tävling för alla oavsett om annonser blockas eller inte blockas, eller så har man ingen tävling alls.
Finns egentligen ingen anledning för Sweclockers att börja låsa ner på det viset, förutom bara för att "bråka" mer med besökare.

Vill de lösa det på ett bättre sätt så är det bättre att de börjar med ett "Premium/Reklamfri" abonnemang på Sweclockers där reklam är avstängt för de som ger en liten summa / månad, typ några tior eller så

Och skulle tro att en stor del av besökarna på Sweclockers använder reklam blockerare.

Jaså och vilka är dom stora intäkterna då? Donationer?

Förklara på vilket sätt reklam är ett dåligt sätt att driva en sida? Reklam är ett sätt att få en inkomst samtidigt som besökaren inte behöver betala något. Dom måste ju få lön, det är inte bara en liten hemsida med ett forum utan det är även en nyhetssajt. Men antar att du är den typen som gärna tar ett bett av kakan och behåller den. Väldigt vanligt dessutom att olika sidor begränsar dom som blockerar reklam.

Ställ snarare frågan: varför ska du få vara med när du blockerar reklam?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jaså och vilka är dom stora intäkterna då? Donationer?

Förklara på vilket sätt reklam är ett dåligt sätt att driva en sida? Reklam är ett sätt att få en inkomst samtidigt som besökaren inte behöver betala något. Dom måste ju få lön, det är inte bara en liten hemsida med ett forum utan det är även en nyhetssajt. Men antar att du är den typen som gärna tar ett bett av kakan och behåller den. Väldigt vanligt dessutom att olika sidor begränsar dom som blockerar reklam.

Ställ snarare frågan: varför ska du få vara med när du blockerar reklam?

Bara att du gräver ner dig i Sweclockers bokslut (Geeks Publishing AB som de nu heter) om du är mer intresserad över deras siffror, redan utan att ens gräva ner sig på djupet så ser man att Sweclockers gör enorma vinster redan nu (Vilka skulle kunna ökas betydligt om de skulle införa en liten avgift på ex 30 kr/mån för att slippa reklam) säg att ex 100 000 skulle betala så är det redan där 3 miljoner/mån i inkomst, vilket kanske efter diverse avgifter (moms, avgifter för transaktioner osv) kanske landar på 2 miljoner netto + övriga inkomster från reklam, tillverkare som betalar för recensioner osv.

Så reklam, inkomster från alla annonser på sidan, pengar från tillverkare för recensioner / specifik reklam etc.

Har inget emot att en webbsida har reklam, så länge man har möjligheten att antingen betala en mindre summa /mån, eller helt enkelt blockerar reklamen då den i många fall fyller upp för mycket utrymme, och är rätt störande / i vägen, flyttar menyer/innehållsrutor osv.

Så nej, inget här att "tar ett bett av kakan" alls.

Och för övrigt så är det första gången jag stött på att en sida låser funktioner för de som blockerar reklam, aldrig stött på det tidigare alls.......

Så ja, bidrar hellre genom att betala en mindre kostnad än att behöva stå ut med jobbig reklam.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Bara att du gräver ner dig i Sweclockers bokslut (Geeks Publishing AB som de nu heter) om du är mer intresserad över deras siffror, redan utan att ens gräva ner sig på djupet så ser man att Sweclockers gör enorma vinster redan nu (Vilka skulle kunna ökas betydligt om de skulle införa en liten avgift på ex 30 kr/mån för att slippa reklam) säg att ex 100 000 skulle betala så är det redan där 3 miljoner/mån i inkomst, vilket kanske efter diverse avgifter (moms, avgifter för transaktioner osv) kanske landar på 2 miljoner netto + övriga inkomster från reklam, tillverkare som betalar för recensioner osv.

Så reklam, inkomster från alla annonser på sidan, pengar från tillverkare för recensioner / specifik reklam etc.

Har inget emot att en webbsida har reklam, så länge man har möjligheten att antingen betala en mindre summa /mån, eller helt enkelt blockerar reklamen då den i många fall fyller upp för mycket utrymme, och är rätt störande / i vägen, flyttar menyer/innehållsrutor osv.

Så nej, inget här att "tar ett bett av kakan" alls.

Och för övrigt så är det första gången jag stött på att en sida låser funktioner för de som blockerar reklam, aldrig stött på det tidigare alls.......

Så ja, bidrar hellre genom att betala en mindre kostnad än att behöva stå ut med jobbig reklam.

Fast nu har ju inte SweClockers reklam som är i vägen, all reklam är inbakat så att det inte är i vägen för något, inga popups osv. Bara för att du anser att dom tjänar bra så rättfärdigar inte det att man ska blockera reklam. Själv blockerar jag bara extrem reklam som inte bara är i vägen utan för ljud med mera.

Om du inte stött på någon som begränsar användare som blockerar reklam kan du inte ha varit på så speciellt många sidor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Fast nu har ju inte SweClockers reklam som är i vägen, all reklam är inbakat så att det inte är i vägen för något, inga popups osv. Bara för att du anser att dom tjänar bra så rättfärdigar inte det att man ska blockera reklam. Själv blockerar jag bara extrem reklam som inte bara är i vägen utan för ljud med mera.

Om du inte stött på någon som begränsar användare som blockerar reklam kan du inte ha varit på så speciellt många sidor

Eh jo, Sweclockers har lika mycket reklam som är i vägen som vilken annan reklam (delfinansierad) sida som helst, reklamen flyttar innehållsboxar, menyer osv och då är de i vägen, fyller upp utrymmet som kan användas för att presentera material på ett bättre sätt etc.

Det sade jag inte heller att det rättfärdigade det hela, utan förslaget med ett "premium/reklamfritt" Sweclockers betal alternativ skulle generera mer pengar än reklamen som de har nu, ge en bättre upplevelse (reklamfri) mm.

Så ja, att erbjuda ett reklamfritt alternativ skulle vara både lönsamt för Sweclockers som bolag, men även bra för besökarna att slippa reklamen som är i vägen

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eh jo, Sweclockers har lika mycket reklam som är i vägen som vilken annan reklam (delfinansierad) sida som helst, reklamen flyttar innehållsboxar, menyer osv och då är de i vägen, fyller upp utrymmet som kan användas för att presentera material på ett bättre sätt etc.

Det sade jag inte heller att det rättfärdigade det hela, utan förslaget med ett "premium/reklamfritt" Sweclockers betal alternativ skulle generera mer pengar än reklamen som de har nu, ge en bättre upplevelse (reklamfri) mm.

Så ja, att erbjuda ett reklamfritt alternativ skulle vara både lönsamt för Sweclockers som bolag, men även bra för besökarna att slippa reklamen som är i vägen

Nej det har dom inte, och nej den är inte i vägen!
Jag säger inte att ett reklamfritt alternativ är en dålig idé, men det är patetiskt att klaga på reklamen som Sweclockers har. Det är en av de få sidorna som inte har störande reklam.

Att dessutom klaga på att du inte kan vara med i en tävling när du inte stödjer sidan gör det bara mer patetiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Bidragit! rolig tävling!! Lycka till allihop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag antar att det var seriösa förslag som menades... "Bundles med hörselkåpor från Clas Ohlsson" var den spontana tanken, men avstod

Uppskattas inte humor är jag definitivt körd, hoppas hoppas!

Lycka till alla!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ness:

Nej det har dom inte, och nej den är inte i vägen!
Jag säger inte att ett reklamfritt alternativ är en dålig idé, men det är patetiskt att klaga på reklamen som Sweclockers har. Det är en av de få sidorna som inte har störande reklam.

Att dessutom klaga på att du inte kan vara med i en tävling när du inte stödjer sidan gör det bara mer patetiskt.

Den är inte i vägen för dig tycker du ja, alla uppfattar reklam olika.
Och all reklam som inkräktar på sidans uppbyggnad (ex flyttar menyer/innehållsboxar) är dålig reklam.

Sedan så klagade jag inte direkt på det, utan mer påpekade det hela att jag tyckte det var dumt gjort av Sweclockers att börja låsa på det viset (begränsa funktioner), när det i själva verket räcker med att slå av ev reklam blockerare, och ladda om sidan, fylla i tävlingen och sedan slå på igen. Så låsningen fyller ingen funktion egentligen, utan blir bara en irriterande/störande sak och som en liten "vägbula" man bromsar för att sedan fortsätta färden

Och sedan så är det ingen idé att vara med i tävlingen för det är så extremt liten chans att vinna oavsett så det inte är värt det, det vore skillnad om det funnits 100 priser så skulle chansen varit större (men säkert orimligt låg i alla fall) med tanke på alla som är med och tävlar slm säkert är tusentals.

Bättre att ha tävling med ett betydligt antal fler priser än så få dyra. Ser helre att det är 100 priser än ett dyrt pris....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eh jo, Sweclockers har lika mycket reklam som är i vägen som vilken annan reklam (delfinansierad) sida som helst, reklamen flyttar innehållsboxar, menyer osv och då är de i vägen, fyller upp utrymmet som kan användas för att presentera material på ett bättre sätt etc.

Det sade jag inte heller att det rättfärdigade det hela, utan förslaget med ett "premium/reklamfritt" Sweclockers betal alternativ skulle generera mer pengar än reklamen som de har nu, ge en bättre upplevelse (reklamfri) mm.

Så ja, att erbjuda ett reklamfritt alternativ skulle vara både lönsamt för Sweclockers som bolag, men även bra för besökarna att slippa reklamen som är i vägen

Verkligen inte, blockerar jag reklamen nu så kommer det inte bli någon skillnad förutom tomma rutor lite här och var, då är dom inte i vägen.

Du får väl meddela någon som jobbar på SweC om idén. I alla fall så är det tråkigt att du tycker illa om SweC bara för att du inte får vara med i en tävling när du blockerar inkomstkällan

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Den är inte i vägen för dig tycker du ja, alla uppfattar reklam olika.
Och all reklam som inkräktar på sidans uppbyggnad (ex flyttar menyer/innehållsboxar) är dålig reklam.

Sedan så klagade jag inte direkt på det, utan mer påpekade det hela att jag tyckte det var dumt gjort av Sweclockers att börja låsa på det viset (begränsa funktioner), när det i själva verket räcker med att slå av ev reklam blockerare, och ladda om sidan, fylla i tävlingen och sedan slå på igen. Så låsningen fyller ingen funktion egentligen, utan blir bara en irriterande/störande sak och som en liten "vägbula" man bromsar för att sedan fortsätta färden

Och sedan så är det ingen idé att vara med i tävlingen för det är så extremt liten chans att vinna oavsett så det inte är värt det, det vore skillnad om det funnits 100 priser så skulle chansen varit större (men säkert orimligt låg i alla fall) med tanke på alla som är med och tävlar slm säkert är tusentals.

Bättre att ha tävling med ett betydligt antal fler priser än så få dyra. Ser helre att det är 100 priser än ett dyrt pris....

Den är inte i vägen för att den är placerad på sidan av rutorna man använder.. Det du säger stämmer liksom inte. Jag sitter just nu och slår av/på Adblock och nej ingen menyer eller innehållsboxar flyttas. (Eller så har du en väldigt liten skärm och det är där problemet sitter?)

Och ja absolut det är bara att slå av det för att vara med i tävligen, men helt ärligt vem bryr sig? Om 10 personer väljer att fortsätta ha det avstängt så är det ju värt det eller hur?

Okej så eftersom det är liten chans så är det ingen idé? xD Säg det till dom som vunnit priser tidigare, haha... Och varför skulle man vilja vinna ett billigt pris? Helt ovärt ju! Då kan jag lika gärna köpa det själv, de enda tävlingarna som är värda att vara med i är de med ett vettigt pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk

Om jag vinner är vinstskatten högre än vad jag normalt är beredd att lägga på en gpu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S