Permalänk
Medlem

18"/19" Tft

Sitter på en supernice 19" CRT Hitachi just nu... men fan jag e sugen på att köpa en TFT..

nu e det så att jag har ca 12.000 att spendera..
kanske jag får råd me en 18" eller 19"?? men vilken ska jag ta? har kollat på dom som finns på datorbutiken.com o där har typ alla 25ms o det e mycket eller? för att typ lira lite Quake3?

eller ska man ta 2st 17"?? har ett Radeon9700Pro och kan ju koppla in två skärmar då? men jag läste en review av en TFT o där dom kopplade in två av denna..
http://www.tweaknews.net/reviews/sam191n/sam21.JPG
dom säger att den ena blir "mörk" (ja ni ser på bilden).. den som är mörk är den som kopplas in analogt..

ja alltså jag vill ha lite tips på hur ni tycker jag ska göra.. ser ju onekligen lite tufft ut att ha 2st 17" TFT bredvid varandra.. men en 18"/19" TFT är ju rätt najs det me..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

låter jävligt nice med 2st brevid varran Gillar sonys design på sakerna, och jag har för mig att dom har ganska bra ms, skulle vilja ha 2 st 17" sony

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

jag befinner mig i samma sits! har dock tänkt vänta tills efter våren då jag hört att lite nyare modeller kommer dyka upp.

Måste skaffa nytt grafikkort också, dual dvi letar jag efter men har bara sett matrox med det än så länge..

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Lite tips: 18" TFT är ingen idé att köpa, 19" kostar lika mycket. En 17" TFT och en 19" TFT använder samma upplösning, tänk på det (1280*1024).

2 stycken skärmar är trevligt om du t.ex programmerar, men i spel är det helt onödigt, då en skärm bara får stå och idla

_Jag_ skulle nöjt mig med en 17" TFT och sparat resten, men även om du köper en 17 eller 19" så råder jag dig att kika på Samsungs skärmar.. de är bland de bättre, dock har de "bara" 25ms responstid, lirar du mycket _bör_ du ha 16ms.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

jonasy: okej.. kikade på lite recensioner o samsungs 19" såg riktigt najs ut.. 191T elle vad den hette.. men den var porrigt snygg iaf..

för mitt R9700Pro me en DVI och en VGA ger suddig på ena skärmen eller? eller inte digital skärpa iaf? så det kommer se lite konstigt ut?

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Samsung helt klart! Slimmad design ska det ju vara.
Hur är 25ms responstid när man tittar på dvd? Spelar själv inte så ofta, mest filmer jag tittar på och tv (tv-kort)

tänkte på det med att 17" och 19" har samma upplösning.. det innebär väl att allt ser större ut på 19"?

Permalänk
Medlem

17" och 19" tft måste inte ha samma upplösning. Exempelvis såg jag nyss en notis i M3 om en ny 17" tft från IBM med upplösningen 1600x1200. Det har jag letat efter länge, men jag har redan köpt mig en tft så det är för sent nu. Dessutom så går IBM skärmen på 22 000:-.

Visa signatur

"Nobody knows the age of the human race, but everybody agrees that it is old enough to know better."

Permalänk

Köp CRT, spara pengarna som blir kvar (Läs: handla andra feta grejjer alt. Ut på krogen och sug dig full )

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Köp CRT, spara pengarna som blir kvar (Läs: handla andra feta grejjer alt. Ut på krogen och sug dig full )

har iofs en jävligt najs 19" CRT redan..

men fan jag kommer ju bli berusad av att bara sitta och titta på den nya 19" TFTn.. vem behöver supa sig full då..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

2 17" TFT bredvid varandra.... oooh

Permalänk
Medlem

Ska skaffa en Samsung SyncMaster 191T Silver eller Black innom en snar framtid... *rekomenderar*

EDIT -> För bästa pris, kolla: www.calmarecompter.se å www.burn-it.se

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Skulle nog bli 2st 17" , megafett ju ; )

P.S det där med mörk bild på den högra , det är nog vinklen den står i .

// Peddan

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peddan
Skulle nog bli 2st 17" , megafett ju ; )

P.S det där med mörk bild på den högra , det är nog vinklen den står i .

// Peddan

nej dom skriver i artikeln att det beror på att den körs me vanlig VGA och inte DVI.. står precis bredvid bilden typ "guess which one uses DVI and which doesn't?" alltså att man ser det klart och tydligt så dom inte ens behöver skriva ut vilken som är vilken.. vilket man ju ser!!

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att du kommer nog inte att ångra inköpet av TFT. Helt wunderbart

Permalänk
Medlem

skulle köpt samma samsung 191t om den nu bara hade lite bättre responstid..

blir nog att vänta ett tag tills nya skärmar kommer så man får en feting som håller för dom pengarna, känns onödigt att slänga iväg 10k för att fixa ny om nån månad bara:P