FF7-tråden, Remaken är äntligen presenterad!

Permalänk
Medlem

Är gråtfärdig.

Permalänk
Medlem

Vilken tid att vara levande! 1997 var jag sju år gammal och förstod knappt engelska.
Kollade när min storebror spelade ett spel som formade hela min barndom.

Nu 18 år senare får man se en teaser på en remake av det spelet igen. Som dessutom med stor sannolikhet även kommer till PC.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zicsoen:

Ja, jag hade visserligen ett PS1 men hade just Final Fantasy 7 & 8 till min PC, slarvat bort skivorna efter att ha flyttat en del men har köpt dem båda via Steam nu igen, vart ju svårt att låta bli när man såg dem där.
9:an behöver iofs ingen påtaglig remake mer än att kanske anpassa grafiken för högre upplösning, gillar att nian bröt av från 7 och 8 genom att vara lite mer av en sagovärld snarare än sci-fi (eller vad man ska kalla de andra). Bra återkoppling i nian till de äldre spelen på kassettkonsolerna.

Nä, något extra tjafs lär väl komma in (hoppas de skippar att sätta ljud till dialogerna... mycket bättre att läsa än att lyssna på kassa voiceactors) men som sagt, så länge de inte modifierar det befintliga materialet så gör det inte mig något om det kommer några fler sidospår.

Trist att skivorna försvunnit i flytten. Mina ex såldes tyvärr, ångrat mig men jag fick samtidigt bra betalt i auktionerna.
De uppdaterade PC-utgåvorna är rätt trevliga även om de är rätt simpla. FF VIII har jag alltid tyckt varit lite undermålig men senaste genomspelningen (mellandagarna i slutet av 2013) gillade jag spelet överlag riktigt skarpt faktiskt. Jag tyckte iofs att FF XIII var relativt okej när jag spelade igenom det i mellandagarna i slutet av 2014 (jo, brukar bli Final Fantasy under långledigheten ).

Kan de ge oss möjligheten att inaktivera röster så hade det varit en fin lösning. Kan de sedan fylla ut spelet med mer sidouppdrag och liknande så vore det nog inte alltför dumt.

Alla som spelat igenom spelets första skiva vet vad jag spoilar här, 18 år senare:

Jag hade inte haft något emot om de gör om delen där Aeris dör. Jag har alltid tyckt att det varit något av spelhistoriens mest korkade plot twists när man har fickorna fulla med Phoenix Downs hehe. Hon kan förvisso dö men gå att hitta i spelvärlden igen i återuppstånden form genom att man gör vissa saker, som med Yuffie och Vincent exempelvis.

Nu glömmer jag säkert bort något viktigt i ploten senare som kanske bör vara kvar men hade verkligen inte varit fel att få ha kvar Aeris iallafall.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Trist att skivorna försvunnit i flytten. Mina ex såldes tyvärr, ångrat mig men jag fick samtidigt bra betalt i auktionerna.
De uppdaterade PC-utgåvorna är rätt trevliga även om de är rätt simpla. FF VIII har jag alltid tyckt varit lite undermålig men senaste genomspelningen (mellandagarna i slutet av 2013) gillade jag spelet överlag riktigt skarpt faktiskt. Jag tyckte iofs att FF XIII var relativt okej när jag spelade igenom det i mellandagarna i slutet av 2014 (jo, brukar bli Final Fantasy under långledigheten ).

Kan de ge oss möjligheten att inaktivera röster så hade det varit en fin lösning. Kan de sedan fylla ut spelet med mer sidouppdrag och liknande så vore det nog inte alltför dumt.

Alla som spelat igenom spelets första skiva vet vad jag spoilar här, 18 år senare:

Jag hade inte haft något emot om de gör om delen där Aeris dör. Jag har alltid tyckt att det varit något av spelhistoriens mest korkade plot twists när man har fickorna fulla med Phoenix Downs hehe. Hon kan förvisso dö men gå att hitta i spelvärlden igen i återuppstånden form genom att man gör vissa saker, som med Yuffie och Vincent exempelvis.

Nu glömmer jag säkert bort något viktigt i ploten senare som kanske bör vara kvar men hade verkligen inte varit fel att få ha kvar Aeris iallafall.

Dold text

Spoilers nu så här efter 18 år känns lite, mjae.
men ja, kör väl också då mitt svar till dig i spoilers.

Phoenix Down kan vara lite mer att ta någon tillbaka från en K/O än döden, för om Phoenix Down hade fungerat på att återuppliva de döda så hade nog aldrig någon på planeten dött och ja, lifestream hade inte kunnat existera. Finns som egentligen ingen förklaring till detta och är lite ogenomtänkt, men Phoenix Downs har funnits sedan FF2.

Dold text
Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pnorberg:

Spoilers nu så här efter 18 år känns lite, mjae.
men ja, kör väl också då mitt svar till dig i spoilers.

Phoenix Down kan vara lite mer att ta någon tillbaka från en K/O än döden, för om Phoenix Down hade fungerat på att återuppliva de döda så hade nog aldrig någon på planeten dött och ja, lifestream hade inte kunnat existera. Finns som egentligen ingen förklaring till detta och är lite ogenomtänkt, men Phoenix Downs har funnits sedan FF2.

Dold text

Alltid någon som lär gnälla.

Sant. Dock blir själva situationen fubar. Men det var en riktigt bra twist dock!

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Trist att skivorna försvunnit i flytten. Mina ex såldes tyvärr, ångrat mig men jag fick samtidigt bra betalt i auktionerna.
De uppdaterade PC-utgåvorna är rätt trevliga även om de är rätt simpla. FF VIII har jag alltid tyckt varit lite undermålig men senaste genomspelningen (mellandagarna i slutet av 2013) gillade jag spelet överlag riktigt skarpt faktiskt. Jag tyckte iofs att FF XIII var relativt okej när jag spelade igenom det i mellandagarna i slutet av 2014 (jo, brukar bli Final Fantasy under långledigheten ).

Kan de ge oss möjligheten att inaktivera röster så hade det varit en fin lösning. Kan de sedan fylla ut spelet med mer sidouppdrag och liknande så vore det nog inte alltför dumt.

Alla som spelat igenom spelets första skiva vet vad jag spoilar här, 18 år senare:

Jag hade inte haft något emot om de gör om delen där Aeris dör. Jag har alltid tyckt att det varit något av spelhistoriens mest korkade plot twists när man har fickorna fulla med Phoenix Downs hehe. Hon kan förvisso dö men gå att hitta i spelvärlden igen i återuppstånden form genom att man gör vissa saker, som med Yuffie och Vincent exempelvis.

Nu glömmer jag säkert bort något viktigt i ploten senare som kanske bör vara kvar men hade verkligen inte varit fel att få ha kvar Aeris iallafall.

Dold text

Jo, det var lite trist fast å andra sidan fick jag originalskivorna till PS1 oöppnad förpackning i present på min 25års dag för några år sedan, så det har väl så sett inte varit hela världen (mer än att jag inte velat öppna den förstås). FF VIII-skivorna saknar jag fortfarande, så det blev kalasbra för mig att de släppte spelen på Steam!

FF VIII är rätt drygt i början av spelet men när den större ploten börjat komma igång och man får lite större frihet att röra sig runt i världen har även det spelet en riktigt schysst story. FF IX gillade jag direkt från starten, den typ av black mages i det spelet är ju bara hur balla som helst! =D

Ja, hade man fått välja bort ljud på konversationerna skulle det varit okej, alternativt skulle de kunna skippa dubba det till engelska så kan man läsa ändå utan att störas på samma sätt av talanglösa röstskådespelare. =P

Fattar vad du menar och jag hade säkert mina funderingar kring det i yngre dar. Fast jag är nog inne på samma linje som Pnorberg, blir man K/O i en strid så har man inte rakt av gått och dött, utan är för svag för att slåss eller ens stå på benen. Phoenix downs hjälper en komma på fötter igen. Tänker man på det viset istället så blir det inga knasigheter och som Pnorberg säger; ingen konflikt med hela lifestream-konceptet.

Dold text
Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Jag tror det är bättre att ha alla trådar samlade på ett ställe

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Sprang på denna länken: http://www.siliconera.com/2015/06/17/final-fantasy-vii-remake...
Så det tycks absolut bli en del förändringar för att bredda storyn en del. Sannolikt kan vi väl då också vänta oss vissa ingrepp i övrig mekanik. Mer info om drygt ett halvår verkar det som.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag gissar på ett mer action-orienterat system i realtid, likt FFXV. De lär väl även använda samma spelmotor som FFXV.

Tvivlar på det, troligen mer som FF13 med ett annorlunda meny system med relativt så snabba laddnings tider. Grafiken och själva spel motorn kan väl vara som FF15, men det skulle inte vara så svårt att göra om själva strids systemet.

Jag tror de skulle få alldeles för mycket kritik att göra en remake med ett real-tids strids system.

Permalänk

Vet någon om spelet kommer till PS3 också?