Slå till på ett MSI GeForce GTX 970?

Permalänk
Inaktiv

Slå till på ett MSI GeForce GTX 970?

Hej på er! Komplett har ju sin rea just nu på detta kort.

Skulle det funka bra i min nuvarande dator? Mina specs står här i en gammal tråd jag gjorde. Fick tips där om att grafikkortet bara behövde uppgraderas men har inte köpt något ännu. Tack på förhand, uppskattar ett snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Hej på er! Komplett har ju sin rea just nu på detta kort.

Skulle det funka bra i min nuvarande dator? Mina specs står här i en gammal tråd jag gjorde. Fick tips där om att grafikkortet bara behövde uppgraderas men har inte köpt något ännu. Tack på förhand, uppskattar ett snabbt svar

Det fungerar. Dock anser jag inte att Nvidia 900 serien är prisvärd.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

Det fungerar. Dock anser jag inte att Nvidia 900 serien är prisvärd.

Tack för snabbt svar! Är det bättre att avvakta en ännu större prissänkning anser du Peppar2014? Eller borde jag bara köra på något nytt AMD kort? Beslutsångest nå inåt Norden när det gäller det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Tack för snabbt svar! Är det bättre att avvakta en ännu större prissänkning anser du Peppar2014? Eller borde jag bara köra på något nytt AMD kort? Beslutsångest nå inåt Norden när det gäller det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget är bekräftat att Nvidia sänker priserna i Europa, men 900 serien måste ner på samma nivåer som sina billigare syskon. Jag personligen skulle investerat i ny processor+moderkort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

Inget är bekräftat att Nvidia sänker priserna i Europa, men 900 serien måste ner på samma nivåer som sina billigare syskon. Jag personligen skulle investerat i ny processor+moderkort.

Okej, är det samma komponenter som du skrev i min gamla tråd? Säg om jag slår till på detta 970 kortet (eller ett 290/390 framöver) vad skulle du köpt för processor&moderkort till dem?

Edit: @pepper2014 Detta kort på dustin kanske är mer prisvärt än MSI kortet? Vad är egentligen skillnaden mellan de två?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

en FX-6300 lär flaska ett GTX 970 rätt rejält, men frågan är om du inte får en bättre spelupplevelse av det ändå, än om du skulle byta ut ditt mobo+cpu och samtidigt sitta kvar på ditt 270X..

Skrivet av anon259415:

Edit: @pepper2014 Detta kort på dustin kanske är mer prisvärt än MSI kortet? Vad är egentligen skillnaden mellan de två?

Finns redan en aktiv tråd om just den frågan; http://www.sweclockers.com/forum/trad/1375260-msi-970-tiger-s...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon259415:

Okej, är det samma komponenter som du skrev i min gamla tråd? Säg om jag slår till på detta 970 kortet (eller ett 290/390 framöver) vad skulle du köpt för processor&moderkort till dem?

Edit: @pepper2014 Detta kort på dustin kanske är mer prisvärt än MSI kortet? Vad är egentligen skillnaden mellan de två?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, dock kan du skippa grafikkortet ditt 270x duger några månader till. Ett prisvärt uppgraderingspaket är http://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mod...

Tigerkortet är ett referens GTX 970 kort med en eftermarknadskylare som inte kan jämföras med ett MSI Gaming kort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

en FX-6300 lär flaska ett GTX 970 rätt rejält, men frågan är om du inte får en bättre spelupplevelse av det ändå, än om du skulle byta ut ditt mobo+cpu och samtidigt sitta kvar på ditt 270X..

Finns redan en aktiv tråd om just den frågan; http://www.sweclockers.com/forum/trad/1375260-msi-970-tiger-s...

Tack, missade den tråden! Okej, ja jag funderade på om man skulle ta och byta ut moderkortet&processorn när man ändå är igång. Skulle behöva veta vad priset hamnar på dock - så kan jag överväga att slå till på ett av grafikkorten redan nu medan de är "billiga".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

Ja precis, dock kan du skippa grafikkortet ditt 270x duger några månader till. Ett prisvärt uppgraderingspaket är http://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mod...

Tigerkortet är ett referens GTX 970 kort med en eftermarknadskylare som inte kan jämföras med ett MSI Gaming kort.

Tusen tack @Peppar2014. Då har jag lite att fundera över, men ska absolut se till att prioritera ett uppgraderingspaket över nytt grafikkort. Bara att se över vad ekonomin tillåter just nu Tack ska ni ha!