QPAD QH-90 Micen slutar aldrig brusa

Permalänk
Medlem

QPAD QH-90 Micen slutar aldrig brusa

Tjena alla goa och glada på Sweclockers!

Har haft ett par fin fina qpad qh- 90 i strax ett år nu och de senaste halvåret så har micken brusat av och till, men bara ökat för var gång. Polarna på skype/TS/Vent hör antingen mig super lågt som en mus eller så brusar det så jäkligt att kompisarna på andra sidan skriker i smärta... Har sneglat runt på olika forum och många verkar ha liknande problem, la 900 kr på skiten när de kom för att slippa sånt här... Har jag blivit lurad? Är det skit jag köpt?

Har testat följande utan resultat:

  • Installerat om drivrutiner, installerat in rekommenderade från ASUS

  • Pillat på micboost av/på

  • Bytt nätagg

  • Kopplat in sladdarna både fram och bak på datorn

  • Prövat ett gammal extern usb-ljudkort från steelseries

  • Gråtit en skvätt

Dator spec:
GPU: 2 st Gigabyte gtx 760 2gb
CPU: i5 2500k @ 4.4 Ghz
Minne: Crucial 8gb 1600Mhz
Moderkort: Asus p8p67 PRO REV 3.1
Chassi: Fractal design R4
Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har exakt samma headset och har inga klagomål från mina vänner när vi sitter på Skype (sitter där i snitt 2-4 timmar nästan varje dag).

Dock så har de sagt att ljudet har blivit mycket bättre än vad det var innan när jag körde med något headset från Steelseries.

Har du testat det på annan dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Har exakt samma headset och har inga klagomål från mina vänner när vi sitter på Skype (sitter där i snitt 2-4 timmar nästan varje dag).

Dock så har de sagt att ljudet har blivit mycket bättre än vad det var innan när jag körde med något headset från Steelseries.

Har du testat det på annan dator?

Tackar!

Simpelt men mycket effektivt, ska testas!

Permalänk
Medlem

Jag hade ett QH-90 förut och det var precis likadant som ditt är nu från början. Slutade med att jag började använde en extern mikrofon istället. Men tyvärr är det så att mikrofonen är dåligt på många av dessa lurar men du kan säkert byta ut dom där du köpte dom och få ett nytt par

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Har exakt samma headset och har inga klagomål från mina vänner när vi sitter på Skype (sitter där i snitt 2-4 timmar nästan varje dag).

Dock så har de sagt att ljudet har blivit mycket bättre än vad det var innan när jag körde med något headset från Steelseries.

Har du testat det på annan dator?

Skrivet av Theposjo:

Jag hade ett QH-90 förut och det var precis likadant som ditt är nu från början. Slutade med att jag började använde en extern mikrofon istället. Men tyvärr är det så att mikrofonen är dåligt på många av dessa lurar men du kan säkert byta ut dom där du köpte dom och få ett nytt par

Prövade på en annan dator och då fungerade dem klockrent!
Vad fan är felet på min dator??

Permalänk
Skrivet av Mcbura:

Prövade på en annan dator och då fungerade dem klockrent!
Vad fan är felet på min dator??

Använder du hörlurs/micuttagen på fronten av datorn? Dom plockar upp väldigt mycket störningar.
Samma sak kan även hända på uttagen bak på datorn, men det är inte lika vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorfex8400:

Använder du hörlurs/micuttagen på fronten av datorn? Dom plockar upp väldigt mycket störningar.
Samma sak kan även hända på uttagen bak på datorn, men det är inte lika vanligt.

Använder uttagen bak på datorn, prövade där fram med både hörlurs/mic och via usb (externt ljudkort). Fortfarande samma brus!

Permalänk
Skrivet av Mcbura:

Använder uttagen bak på datorn, prövade där fram med både hörlurs/mic och via usb (externt ljudkort). Fortfarande samma brus!

Är ingen expert inom området men kan det vara så att du inte har jordade uttag till din dator?
Har du möjlighet att prova ett jordat?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mcbura:

Tjena alla goa och glada på Sweclockers!

Har haft ett par fin fina qpad qh- 90 i strax ett år nu och de senaste halvåret så har micken brusat av och till, men bara ökat för var gång. Polarna på skype/TS/Vent hör antingen mig super lågt som en mus eller så brusar det så jäkligt att kompisarna på andra sidan skriker i smärta... Har sneglat runt på olika forum och många verkar ha liknande problem, la 900 kr på skiten när de kom för att slippa sånt här... Har jag blivit lurad? Är det skit jag köpt?

Har testat följande utan resultat:

  • Installerat om drivrutiner, installerat in rekommenderade från ASUS

  • Pillat på micboost av/på

  • Bytt nätagg

  • Kopplat in sladdarna både fram och bak på datorn

  • Prövat ett gammal extern usb-ljudkort från steelseries

  • Gråtit en skvätt

Dator spec:
GPU: 2 st Gigabyte gtx 760 2gb
CPU: i5 2500k @ 4.4 Ghz
Minne: Crucial 8gb 1600Mhz
Moderkort: Asus p8p67 PRO REV 3.1
Chassi: Fractal design R4
Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold

Hej.

Kan meddela att jag hade exakt samma problem som dig med mina. Slutade med RMA, jag fick pengarna tillbaka och köpte ett par andra.

Testa att lägga handen eller foten på chassit så kommer bruset dövas lite, gjorde det iaf för mig. Jag hade dock samma problem i andras datorer också.

Tydligen är inte detta ovanligt på den modellen. Verkar som att man tagit någon genväg med micen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag har samma headset och har haft liknande problem . För min egen del var det stora problemet att det fångade upp störningar från grafikkortet, ju mer fps som ritades upp på skärmen desto mer oljud blev det. Köpte också en extern mikrofon. Verkar som det är en rätt kass mic eller dålig skärmning.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har samma problem, jag fick ett nytt headset på garantin men det brusade också. Slutade med att jag köpte en extern mic.

Permalänk
Medlem

Så extern mic verkar de bästa valet just nu då? Några tips på någon billig och bra till skype/TS osv?

Permalänk

Samma problem här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile