Permalänk
Medlem

GTX 780 ti vs 960 Strix

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag vilket kort jag ska välja? Spelar främst CSGO och BF4.

Har just nu 960 strix i min dator men min bror ska köpa ett nytt kort och undrar om jag vill ha hans GTX 780 ti.

Jag vänder mig till er då jag inte är duktig på datorer.

Tack för hjälpen!

MVH
deginho

glömde viktig info.
Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Skrivet av deginho:

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag vilket kort jag ska välja? Spelar främst CSGO och BF4.

Har just nu 960 strix i min dator men min bror ska köpa ett nytt kort och undrar om jag vill ha hans GTX 780 ti.

Jag vänder mig till er då jag inte är duktig på datorer.

Tack för hjälpen!

MVH
deginho

780 ti är bra mycket snabbare än ditt kort.

Permalänk
Skrivet av deginho:

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag vilket kort jag ska välja? Spelar främst CSGO och BF4.

Har just nu 960 strix i min dator men min bror ska köpa ett nytt kort och undrar om jag vill ha hans GTX 780 ti.

Jag vänder mig till er då jag inte är duktig på datorer.

Tack för hjälpen!

MVH
deginho

780 TI är mycket bättre än 960 kortet.

Kollade sweclockers senaste test:

BF4 på Ultra:

780Ti 82fps

960 48fps

Mvh
Martin

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Omöjligt att svara på utan att veta hur mycket du skall få betala för 780't. Det ÄR ett snabbare kort, utan tvekan. Får du det gratis av din bror är det såklart en mycket bra uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Omöjligt att svara på utan att veta hur mycket du skall få betala för 780't. Det ÄR ett snabbare kort, utan tvekan. Får du det gratis av din bror är det såklart en mycket bra uppgradering.

Får det gratis!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av deginho:

Får det gratis!

Ta det!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av deginho:

Får det gratis!

Då är det bara att tacka och vara glad!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av deginho:

Får det gratis!

Ja då är det inte mycket att snacka om

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Ta det!!!!

Skrivet av Spelnörden:

Då är det bara att tacka och vara glad!

Skrivet av NordhNet:

Ja då är det inte mycket att snacka om

haha, jag gissar att jag ska vara glad nu?

Tack för hjälpen!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Moderator
Testpilot

Vem fan har valt 960 Strix? Borde avhysas omedelbart.

Tyvärr är namnscheman på elektroniska prylar fullkomligt röriga till företagens egen fördel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt