Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Det här är inget inlägg som innehåller en fråga som behöver besvaras. Bara en summering av synen på tillvaron hos en cynisk, lite bitter men rätt trevlig nybliven småbarnsfarsa född 1977:

Jag ville ha ett Nintendo, som kompisarna hade. Jag fick en VIC-20 som sen blev en C64 som blev en A500 som blev en Honda MT5... som blev en IBM Aptiva 486:a... bara för att farsan tyckte att det här med data, det är framtiden. Nog fan var det framtiden allt. Iallafall min. Inte nog med att det blev mitt yrke och att jag är vansinnigt trött all jobb-data. Sen har vi de egna datorerna, och andras. Jag vill också ha nån att ringa till när fanskapet spottar ur sig konstiga felmeddelanden med en länk till en logg som är lika lång som Rapunzels blonda kalufs. Jag vill vara den som sätter på kaffe, tinar bullar o tittar så där förundrat på dåren som sitter vid tangentbordet och muttrar. Men nä då, det är jag som är dåren. Fast kaffet är varmt och bullarna goda. Men min längtan efter något annat har aldrig varit större. Det handlar inte om att jag vill ha betalt för min tid, jag vill bara slippa... fast... BF4 är rätt kul att spela, och en skön film eller ett avsnitt av favoritserien, den hittar inte hem till tv'n av sig själv. På ett av mina första jobb drog man sig för att gå upp till driftavdelningen. Människorna där var rysligt bittra. Nu vet jag varför. Jag är en av dem nu. Förlåt bröder och systrar, för min naivitet. Jag borde förstått. Innan nån församlingsmedlem som svurit sin trohet till the Church of S:t Jobs säger "köp en Mac", så säger jag tack men nej tack. Mac-teknikerna på företaget jag jobbar på är lika bittra som vi andra. Fast det måste inte bero på varken hårdvaran eller mjukvaran, det kan vara våtvaran i deras fall... tåls att tänka på.

Ikväll hatar jag data. Imorgon möts vi kanske på Slagfält 4.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

@lambdan: just studentskivan brukar ju vara på nån krog där det först är 100-200kr inträde sen garderobs avgift. sen urvattnad "storstark" i 0.4L glas för 50-60kr. maten är väl i stil med Husmanskost fast dyrare.

ja tog min student 2001 kan inte säja den var så värst kul. jag har dock fortfarande kontakt med 10-15pers från gymnasiet boule/dart/biljard och några bärs gör vi ibland (inte alla 15 samtidigt dock)

hur är det med festställen i Tornedalen? Kiruna/Haparanda är väl dom största städerna ? jag bor ju nere i Fjollträsk mitt på Södermalm (hippster-Central) det finns ett 20tal krogar bara några hundra meter från min bostad. boule/dart/biljard kan ja nog hitta 20st bara i Stockholm, om inte ännu fler.

Dom som du känner tillräckligt bra gör väl att man har kontakt med även fast man slutat skolan? sen skulle du komma med förslag att spela nåt spel och en platta öl ? dina kompisar är väl 20år mina är 30-35år supa skallen av sig är inte lika kul längre, en klass-kompis fick nog sluta helt, hon har inget stopp utan dricker hejdlöst tills hon inte kan gå.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

@Troberg: Skulle inte ni precis flytta ihop? Eller hade det redan hänt och du betala hyra osv till hennes päron?

Vi har bott tillsammans sen juli förra året. Men då i en hyresrätt jag hade som kontraktet gick ut på i mars.
1 April flyttade vi ihop i lägenheten hennes föräldrar köpt.
Så har redan betalat :/

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Vi har bott tillsammans sen juli förra året. Men då i en hyresrätt jag hade som kontraktet gick ut på i mars.
1 April flyttade vi ihop i lägenheten hennes föräldrar köpt.
Så har redan betalat :/

Jaha, vill minnas att jag såg en tråd från dig om lägenheten. Tråkigt att det tog slut, men det mesta brukar lösa sig!

Permalänk
Medlem

Jag skriver sista tentan innan jag får min Pol. Kand-examen. Solen skiner och jag är grymt trött på att plugga. Sista rycket uschhhhhhh!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Fan ska man göra, känner mig sjukt frustrerad över det som hänt Lisa Holm.
Brukar sällan reagera så här starkt för en person jag inte känner...

RIP vännen <3
Fy fan vilket samhälle vi lever i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Fan ska man göra, känner mig sjukt frustrerad över det som hänt Lisa Holm.
Brukar sällan reagera så här starkt för en person jag inte känner...

RIP vännen <3
Fy fan vilket samhälle vi lever i.

Samma här, följde flashback-tråden om Lisa med jämna mellanrum och har läst majoriteten av alla de sidor som skrivits och följt all typ av media. Jag har väl fått i mig så mycket fakta och teorier om fallet och Lisa som person så att jag reagerade starkt när jag fick beskedet natten till lördagen, även om jag inte kände henne alls.

Det är en sjuk värld vi lever i, kan inte ens tänka mig hur Lisas föräldrar har det, det är fruktansvärt...

Vila i frid Lisa!

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem

Blev sjukt förbannad nu när jag satt och spelade en match i Dota 2, Windows säger helt plötsligt att det ska göras en uppdatering om 10min och frågar om jag vill ändra tiden. Jag klickar på att jag vill ändra tiden men det går inte, den vägrade tillåta det. Då kom uppdateringen, datorn bara startades om, och det tog nästan 10min för den att göra allting och då hade jag fått loss och abandon. Blir galen när jag överhuvudtaget inte ens valt automatiskt uppdatering, har alltid manuellt. Men ändå så händer detta, och man kunde inte ändra tiden heller även om man uppenbarligen borde kunna det då Windows frågar om just det.

Permalänk
Medlem

Ledsen att DH snart är slut

Men kul har det varit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

TL;DR - Tekniker är bittra

Amen Brother! Ingen hjälper mig och inte ber jag om hjälp med något för "en bra kaaaar reder sig själv" men alla andra J*vlar ska alltid ha hjälp med något.. BLÄ...

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

trött på mina föräldrar som inte kan behandla en med lite respekt, tycket det är okej att låta mig stå och vänta 2timmar på dem utan att skicka ett meddelande eller ring och berätta att de kommer lite senare. förväntar sig att jag ska komma och hjälpa så fort de behöver något, men när jag ber om lite hjälp så ska de gnällas som bara den när de äntligen kommer och hjälper, då är allt jag har gjort fel m.m.

tröttnade till slut igår och sa till dem ordentligt att om de fortsätter på samma sätt så kommer de varken se eller höra från mig på ett bra tag.

värt att påpeka att jag fortfarande inte har fått ett meddelande från dem efter igår eftermiddag / kväll, ingen förlåtelse för att de kommer sent utan att berätta, eller hur de har behandlat mig de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

trött på mina föräldrar som inte kan behandla en med lite respekt, tycket det är okej att låta mig stå och vänta 2timmar på dem utan att skicka ett meddelande eller ring och berätta att de kommer lite senare. förväntar sig att jag ska komma och hjälpa så fort de behöver något, men när jag ber om lite hjälp så ska de gnällas som bara den när de äntligen kommer och hjälper, då är allt jag har gjort fel m.m.

tröttnade till slut igår och sa till dem ordentligt att om de fortsätter på samma sätt så kommer de varken se eller höra från mig på ett bra tag.

värt att påpeka att jag fortfarande inte har fått ett meddelande från dem efter igår eftermiddag / kväll, ingen förlåtelse för att de kommer sent utan att berätta, eller hur de har behandlat mig de senaste åren.

Känner igen mig. Min far och plast mor vill att jag ska hjälpa, komma eller svara direkt annars blir dom sura och påpekar det. Men när jag ska köra dem till en inflyttningsfest på morgonen fungerar det väldigt bra att svara klockan 03:00 vilken tid jag ska komma och hämta dem. Eller varför skriva ett meddelande att dom blir sena medans jag har gått ifrån kompisen och väntar vid vägen i 30 min?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå så bra att få mina paket.. 2 paket som skulle ha kommit denna vecka. (Tisdag samt onsdag) inget har kommit och inget mail/sms om att dem inte kunde leverera dem heller...(post paket som hamnar i brevlådan om det får plats)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Jag råka lägga den på min router så att min choklad smälte.

Jag har en router på skrivbordet som jag använder bara wifi till men jag hade lat papper på den så jag glömde av att jag hade router där och sen så glömde jag av att jag hade min choklad där så efter ett par timmar så kom jag på att jag hade min choklad där och skulle äta den men så upptäcker att den inte var ät bar då den hade smälte så fick lägga in den i frysa ett par minuter och sen in i kylen så får se om det gick att rädda min choklad bit.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Beställde en DX Racer och upptäcker sedan att den först är i lager igen 7e Juli. Och jag som hoppades få den lagom till min födelsedag

Permalänk

Haft min chilli på spisen i 3h och lät den fortsätta puttra på låg värme. Då hände något med den som gjorde att den började smaka illa. Riktigt otrevligt beskt, så 1.5kg högrev och arbete ner i soptunnan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

då vart man ensam hemma, tjejen åka för att hälsa på sin familj ett par veckor under sommaren (bor inte i Sverige).

känns lite jobbigt att sitta i en tom lägenhet utan några ljud eller någon att prata med just nu =(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daast:

då vart man ensam hemma, tjejen åka för att hälsa på sin familj ett par veckor under sommaren (bor inte i Sverige).

känns lite jobbigt att sitta i en tom lägenhet utan några ljud eller någon att prata med just nu =(

Varför sitter du i lägenheten? Själv är jag ute i solen. Måste få lite färg på mina groteskt vita ben. Vill egentligen gå hem och spela Civ V men måste vara ute när det går.

Gå ut. Hitta på nåt. Du vänjer dig och snart är hon tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

då vart man ensam hemma, tjejen åka för att hälsa på sin familj ett par veckor under sommaren (bor inte i Sverige).

känns lite jobbigt att sitta i en tom lägenhet utan några ljud eller någon att prata med just nu =(

Hej!

Nu känner jag inte er eller vet hur ni har i ert förhållande, men det kan väl vara kul för henne att träffa sin familj?
Njut av det istället och hitta på något skoj. Livet är alldeles för kort för att gå runt och vara orolig

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Varför sitter du i lägenheten? Själv är jag ute i solen. Måste få lite färg på mina groteskt vita ben. Vill egentligen gå hem och spela Civ V men måste vara ute när det går.

Gå ut. Hitta på nåt. Du vänjer dig och snart är hon tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av magma86:

Hej!

Nu känner jag inte er eller vet hur ni har i ert förhållande, men det kan väl vara kul för henne att träffa sin familj?
Njut av det istället och hitta på något skoj. Livet är alldeles för kort för att gå runt och vara orolig

hon åkte i morse (var lite molning då:P) och efter jag kom hem så sjönk jag bara ihop, blivigt lite bättre nu efter ett par timmar iallafall, har ju tyvärr inte semester imorgon annars hade man kunnat gå ut och polare eller något =/

men man tackar för de snabba och positiva svaren

Permalänk
Medlem

Man ska inte klaga på att få testa nya saker. Det är alltid kul med något nytt.

Men det något är ett nytt pekdon som man styr väldigt fumligt och missar hela tiden med så blir det en hel del frustration.
Denna best är ett pekdon av ergonomisk bravör, väldigt bekvämt handlovsstöd att skriva med men pekdonet...

Ja när man lyckas kasta x antal mail för att man missar knapparna man egentligen ska trycka på så blir man lite tokig efter 5 gången inom loppet av en timme... men kanske är outlook 365's fel där någon tyckte det var en bra idé att 'ta bort' knappen skulle ligga precis bredvid 'svara'...

Om någon är sugen på en recension som håll utkik i "Tangentbord, möss och övrig kringutrustning" under veckan så ska jag skriva av mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Fan ska man göra, känner mig sjukt frustrerad över det som hänt Lisa Holm.
Brukar sällan reagera så här starkt för en person jag inte känner...

RIP vännen <3
Fy fan vilket samhälle vi lever i.

RIP vännen <3
Fy fan vilket samhälle vi lever i.
[/quote]

Håller med!...Just det:

FY FAN VILKET SAMHÄLLE VI LEVER I !!!

Alla de som sysslar med fulaffärer,bedrägerier och oärlighet.
Vare sig det är via Annonser,Irl,Förhållande till andra Människor o.s.v...
Vilken Attityd vissa har idag t.e.x i Trafiken!?

Är detta ett något vi vill vara i och vara på väg mot än värre?

Hoppas iaf att efter regn kommer solsken...

Permalänk
Hedersmedlem

Irriterad på hur svårt det ska vara att lyckas skapa ett diagram i Excel.

Förbannat irriterad på min mus som har börjat dubbel- och trippelklicka medans jag försöker göra ett diagram i Excel.....

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Illröd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Irriterad på hur svårt det ska vara att lyckas skapa ett diagram i Excel.

Förbannat irriterad på min mus som har börjat dubbel- och trippelklicka medans jag försöker göra ett diagram i Excel.....

Steelseries?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zippeer:

Steelseries?

Mionix Naos 5000. Skönaste musen jag haft, men har tyvärr väldigt svårt att rekommendera den med tanke på hur knas den har börjat bli. Scrollhjulet har även börjat tappa känslighet.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

aj helvete, du har mina medtankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Mionix Naos 5000. Skönaste musen jag haft, men har tyvärr väldigt svårt att rekommendera den med tanke på hur knas den har börjat bli. Scrollhjulet har även börjat tappa känslighet.

Reklamera den om den är mellan 2 och 3 år annars lämna in den på garantin?

Permalänk
Medlem

Känner att jag är för feg. Har stora problem med att börja prata med tjejer. Har en tjej på facebook som jag är intresserad av, men det känns konstigt att bara skicka iväg ett meddelande så här mitt i sommarlovet.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Känner att jag är för feg. Har stora problem med att börja prata med tjejer. Har en tjej på facebook som jag är intresserad av, men det känns konstigt att bara skicka iväg ett meddelande så här mitt i sommarlovet.

samma intressen ? samma ålder? pratar ni nånting ? gemensamma vänner?

ja har gett upp på den fronten. Växte upp med en tvillingsyrra fattade inte riktigt varför alla killar i mellanstadiet var så på med tjejer... ja hade så mycket avsmak av att 24/7 alltid ha en irriterande syrra så såg det som ren idioti att skaffa en till "tjej"

nu 20år senare så har det väl mera blivit "no Women no cry" några korta försök gjordes men alltid skulle det ändras på nånting som inte kunde tolereras :S så mycket bättre leva singel liv.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644