AMD direktsänder PC Gaming Show ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av maschk:

inget pris på Fury X Nano?

Tror dom sa 450 dollar

Permalänk
Medlem

Man kan väl hoppas att alla som gnällt om hur jävla dåliga R9 3xx/AMD är kan lära sig att inte lita blint på alla rykten nu.

Permalänk
Medlem

Dom streamar fortfarande . Ni kan ju testa och fråga om dom som streamar kan ge er några svar på era frågor.

http://www.twitch.tv/amd

9k+ viewers så kanske blir svårt... ;O)

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Dual fiji kortet kommer mala Titan. Fury X komemr vara utmanaren till 980 TI

pratar såklart om single GPU

Permalänk
Medlem

@Abdulla_Mehdi:

Jo jo det gör det, returfrakt slipper man på webhallen Dock så är den ju uppackad och använd så då dras det av på värdet av produkten :/ Om man inte hittar på någon riktigt bra historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Mycket riktigt. Det är ca 5500 kr. Säkert lite dyrare i sverige men ett titan kostar i US ca 1000$.

det är i sverige 7000:- inte 5500 vi har moms i detta landet

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Du har rätt. Det är nog bara fanboys som kommer köpa Fury.

Eller folk med svin mycket pengar men det är en Halo produkt som ingen ska köpa igentligen också men det är igentligen ingen begränsning med 4gb av varm plus alla spel är inte lika krävande som witcher 3 jag skulle enkelt köpa en nerskalad Fiji krets än en 980TI med en begagnad x79 system och ersätta mitt nuvarande system om jag inte var en tonåring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Man kan väl hoppas att alla som gnällt om hur jävla dåliga R9 3xx/AMD är kan lära sig att inte lita blint på alla rykten nu.

3XX är ju rebrands och det har många gnällt över. Fury har ju alltid varit en annan debatt. Men när ryktena om att endast ett kort skulle komma och att det skulle kosta 10k, då blev det en del sura miner. Men inte så konstigt heller. Tur att det inte blev så.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Vi har undrat över er länge

Håll mig utanför den gruppen.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

När kommer dem presentera prestandan då?

Permalänk
Medlem

Blir lite fnissig av den totala skräcken för frasen "4 gigabyte" Nej nej nej "4096-bit memory interface" heter det!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

Siffror, grafer, staplar!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Nej säg inte det, Titan X 7 TFLOS, Fury X 8 TFLOPS, och med priset det lanseras för sopar det mattan med Titan X.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men 4GB minne är en begränsning. Spelar ingen roll hur snabb GPU du har om den måste vänta på att data ska hämtas från primärminnet. Så för 10k hade jag tyckt att det var fel om den inte hade haft 8 GB minne.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av FredrikMH:

Men det är också typiskt vissa SweC-medlemmar att man inte får diskutera ut ifrån ryktena i en nyhet som handlar om just dessa ryktena för då är man på automatik negativ och Nvidia fanboy

Sen är det väl upp till AMD att se till att korrigera om felaktiga rykten börjar spridas. De kan ju själva råka "släppa" rykten.

Visst får man diskuterar utifrån rykten, men det är en jäkla skillnad att skriva "AMD har misslyckats, det blir ett GTX980 Ti" och att skriva "om ryktena stämmer har AMD misslyckats, då blir det nog ett GTX 980Ti".

Många här har skrivit som att alla negativa rykten här har varit sanna, utan att veta någonting, har du tänkt på att det ligger i ett visst företags intresse, att det sprids en massa negativa rykten om AMD?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Imponerad över priset Däremot så fick vi inte se ett jävla skit av hur kortet presterar? Vi fick se två spel, ett i 5K som gick i 45fps och ett i 60fps och 4K där gubben stod still i spelet... i en kamera på flera meters avstånd som filmade en bildskärm?

Det enda de snackade om var hur bra minnet presterade typ mot ett 290X och att de krympt ytan och effekten med x ggr mot något. Men sa de någon gång alls vad allt detta fina innebar prestandamässigt? Missade ca 20-25min innan de presenterade fury-korten.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Positivt:

R9 Nano. Gud vilket schysst kort!
Priset på Fury X.
Dual Fiji

Negativt:
Inga peformance slides
4gb HBM

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker ryktena stämmt väldigt bra, fury x var nog tänkt att konkurera med titanx därav rykten om 10000 sen fick dom rikta in sig på 980ti därav pris på 649$ i sverige då ca 7000:- (troligtvis ca samma prestanda men ska bli kul & se) Nano vet man ju fortfarande inte så mycket om ska bli kul & se prestanda tester (fast först efter en månad efter släpp, från början så är väl alla så glada att det börjar finnas konkurans igen, så blir mycket hype från början.)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jo men 4GB minne är en begränsning. Spelar ingen roll hur snabb GPU du har om den måste vänta på att data ska hämtas från primärminnet. Så för 10k hade jag tyckt att det var fel om den inte hade haft 8 GB minne.

Ska bli intressant o få reda på hur det presterar. På en bild så ser man fler än 4 minnesstackar så det skulle kunna ha 8gb minne men 4gb är det nog 90% säkert iaf.

Dom snackade om att dom har fixat minneshanteringen på kortet och vad jag har sett så har varken 290x eller gtx 980 problem med att flaska med sina 4gb.

Permalänk
Medlem

Dual Fiji kommer självklart vara världens kraftfullaste grafikkkort men det betyder ju inte att Fury X inte klår Titan X/980 Ti.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Många här har skrivit som att alla negativa rykten här har varit sanna, utan att veta någonting, har du tänkt på att det ligger i ett visst företags intresse, att det sprids en massa negativa rykten om AMD?

Klart men det är ett hårdvaruforum och jag tycker man ska kunna spekulera. Jag hade aldrig köpt ett 780ti innan jag visste mer om Fury t.ex. Det är för stora risker och i varje nyhet är även redaktionen väldigt duktiga med att markera ut att det rör sig om just rykten. Jag ser faktiskt inte riktigt problemet även om det är Nvidia som försöker sprida ryktena.

Spekulera till release och är man negativt inställd kan man hoppas på att bli överraskad

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

@trickysaer hm sa inte Lisa Su (om och om igen) 1.5x perf/watt mot 290x. Så vid samma strömförbrukning 50% mer prestanda?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Dual Fiji kommer självklart vara världens kraftfullaste grafikkkort men det betyder ju inte att Fury X inte klår Titan X/980 Ti.

Snarare Fury X kommer ta 980TI och Dual fiji ta titan. Ett kort även om man vill hävda två gpuer

Permalänk
Medlem

Kul prissättning!
En kanske dum fråga men jag är inte helt insatt och vet inte hur jag ska tolka bandbreddsdatan, men Kommer PCIe 2.0 x16 vara en flaskhals för ett ensamt Fury X om man vill köra 4k i maxat läge?

Permalänk
Medlem

De skulle ha en presskonferens till senare idag, men de kanske bara ska snacka 300-serien då. Annars kanske de väntar med prestandasläpp till den 24:e då FuryX ska släppas?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Hjälpsam

Var det 26e de skulle släppa Fury?

edit 24e tydligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Ska bli intressant o få reda på hur det presterar. På en bild så ser man fler än 4 minnesstackar så det skulle kunna ha 8gb minne men 4gb är det nog 90% säkert iaf.

Dom snackade om att dom har fixat minneshanteringen på kortet och vad jag har sett så har varken 290x eller gtx 980 problem med att flaska med sina 4gb.

Jag hoppas du har rätt. Hade jag haft en 4k-skärm så hade jag dock väntat tills en 8GB-variant kom även om 99% av spelen idag fungerar fint.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

@trickysaer hm sa inte Lisa Su (om och om igen) 1.5x perf/watt mot 290x. Så vid samma strömförbrukning 50% mer prestanda?

Ja, för fury x. 2x/watt för nano.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

3XX är ju rebrands och det har många gnällt över. Fury har ju alltid varit en annan debatt. Men när ryktena om att endast ett kort skulle komma och att det skulle kosta 10k, då blev det en del sura miner. Men inte så konstigt heller. Tur att det inte blev så.

Till viss del, ja. Det händer precis varje generation.
Källkritik finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Snarare Fury X kommer ta 980TI och Dual fiji ta titan. Ett kort även om man vill hävda två gpuer

Det finns många 980 Ti modeller som slår Titan X. Skillnaden mellan originalutförande Titan X och 980 Ti är ju minimal så sannolikheten att Fury X skulle lägga sig precis däremellan är väldigt liten.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p