AMD direktsänder PC Gaming Show ikväll

Permalänk
Medlem

Nyheten om att Fury X skulle gå emot 980 Ti verkar att stämma iallafall. Därav kanske de får prissätta den för 649 dollar istället för att gå emot Titan X. Kanske därav 10000:- var ett rykte sen innan.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Marticus:

detta är anledningen till att man tar rykten med en skopa salt, det mesta av dom stämde inte alls.

Men men... alla spåkärringar här på Sweclockers?
Menar du att de inte visste vad de pratade om?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kom precis hem. Kan någon ge mig en kort sammanfattning av det som har hänt?

SweC kommer nog sammanfatta det senare idag?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Tino:

Jag fattade inte vilket som var ämnat att konkurrera mot 980 ti och för vilken prisklass. Någon som kan tydliggöra det hela eller behöver vi vänta på prestanda tester och mer officiella priser i Sverige?

Fury X är nog kortet som slåss emot 980TI (nog snäppet bättre) Svårt att säga om Fury utan X. Nano inte en aning och dual fiji lär ju slänga Titan i väggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakaff:

Fan att jag fick hem mitt 980ti och kopplade i det idag Hade ju kunnat skicka tillbaka det och bytt mot en Fury

Eh, var det problem att vänta några dagar? Herregud.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Fick mitt 980ti i fredags. Skulle jag kunna lämna tillbaka det nu, och hur isåfall?

Permalänk

Sjukt härligt att se. Låter verkligen som att AMD är tillbaka på riktigt nu

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Men men... alla spåkärringar här på Sweclockers?
Menar du att de inte visste vad de pratade om?

Fråga bara om nya topp-kortet heter 390X eller Fury X

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

@ncox:

Ja, du har alltid ångerätt vid köp på distans

Permalänk
Skrivet av Kakaff:

Fan att jag fick hem mitt 980ti och kopplade i det idag Hade ju kunnat skicka tillbaka det och bytt mot en Fury

Det finns ångerrätt, ifall du köpt på nätet. Finns en chans att du måste betala frakt, till returen, men det är allt. Ifall du köpte från butik brukar det finnas öppet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Fick mitt 980ti i fredags. Skulle jag kunna lämna tillbaka det nu, och hur isåfall?

Du har något som kallas öppet köp

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Fråga bara om nya topp-kortet heter 390X eller Fury X

Fury X. fyra kort med HBM minnen och 4 kort i 300 serien med ggdr5?

Permalänk
Medlem

Roligt att se folk vill kasta ut 980Ti för ett Fury utan att veta hur den verkligen kommer prestera. Lugna ner nerverna lite.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha lite specs! AMDs website har info om korten, men är annars helt värdelöst: bara med sånt som redan "läckts". Info om Nano-kortet saknas helt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det som överraskade mig mest var ändå priset. Det mesta av de övriga ryktena stämde in?

Men om det hade kostat 10k så hade det varit en flopp. Ska bli intressant att se tester nu och undra när SweC får testa kortet och NDA går ut.

Nej säg inte det, Titan X 7 TFLOS, Fury X 8 TFLOPS, och med priset det lanseras för sopar det mattan med Titan X.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

de har ju inte börjat skryta om att det är världens snabbaste än, vilket tyder på att titan X är snabbare.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Alltså den publiken. Kan väl iaf applådera när presentatören uppenbarligen ber om det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Vangen:

Redan uppe på förstasidan, 1.0

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Fury X. fyra kort med HBM minnen och 4 kort i 300 serien med ggdr5?

för 1 dag sedan var mängden medlemmar här som inte visste skillnaden ENORM

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Men men... alla spåkärringar här på Sweclockers?
Menar du att de inte visste vad de pratade om?

Men det är också typiskt vissa SweC-medlemmar att man inte får diskutera ut ifrån ryktena i en nyhet som handlar om just dessa ryktena för då är man på automatik negativ och Nvidia fanboy

Sen är det väl upp till AMD att se till att korrigera om felaktiga rykten börjar spridas. De kan ju själva råka "släppa" rykten.

Edit: Och nu när jag tänker efter kanske de försökte det. Först kom ryktet att det skulle matchas mot Titan X för 10k, sen kom ryktet om att de skulle matchas mot 980 ti. Det var kanske en hint om att det inte skulle kosta 10k men vem vet

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Viochee:

de har ju inte börjat skryta om att det är världens snabbaste än, vilket tyder på att titan X är snabbare.

Dual fiji kortet kommer mala Titan. Fury X komemr vara utmanaren till 980 TI

Permalänk
Medlem

Alltså, det framgick ju med all önskvärd tydlighet i en av de sista bilderna att "the worlds fastest graphics card" var dubbelkortet, och inte singel FuryX tyvärr... Så ingen Titan TI-dödare alltså.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

@Dinoman:

Statister, tänkte jag för 15 min sen.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av jacozz:

Alltså, det framgick ju med all önskvärd tydlighet i en av de sista bilderna att "the worlds fastest graphics card" var dubbelkortet, och inte singel FuryX tyvärr... Så ingen Titan TI-dödare alltså.

Fury X > TI
Dual fiji >>>>>>>> Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Roligt att se folk vill kasta ut 980Ti för ett Fury utan att veta hur den verkligen kommer prestera. Lugna ner nerverna lite.

Ja man undrar ju lite hur folk tänker, eller snarare inte tänker.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lowngcawt:

Så mycket för redaktionens "bekräftade" 10.000:- prislapp, nu vet jag säkert att sweclockers redaktion är nvidia fanboys.
Varför annars lura medlemmar till att köpa 980ti eller 980 med skrämmande höga prislappar på AMD-korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för de skrev ju inte:

"I vanlig ordning kan dock prisuppgifterna mycket väl komma att justeras innan det officiella tillkännagivandet, som äger rum den 16 juni"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Ja man undrar ju lite hur folk tänker, eller snarare inte tänker.

Vi har undrat över er länge

Permalänk
Medlem

inget pris på Fury X Nano?

Permalänk
Medlem

Quantumdatorn var ju skitfin, undrar om den kommer gå att köpa eller om det bara var prototyp?

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk