Permalänk
Medlem

Fujitsu Lifebook UH572

Hej!
Har en bärbar dator som plötsligt börjat strula.
Uppstarten tar nu ca 30 minuter från avstängt läge. Sedan fungerar datorn som vanligt. Får dock ett felmeddelande om att Intel Rapid Start Technology är inaktiverat. Har googlat mig till att detta aktiveras i bios, men något sådant alternativ finns inte att hitta där!

Har ni några tips?

Oavsett om Intel Rapid Start Technology är på eller av borde väl datorn starta snabbare?

Daniel

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Vila i frid

Om du inte är bekväm med att felsöka, ta backup på viktiga data och blås om maskinen. Beter sig maskinen likdant trots ominstallationen är det förmodligen trasiga sektorer på hårddisken.

Du berättar inte hur den bärbara är bestyckad så det är lite svårt att ge några konkreta tips.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen: Tack för snabbt svar! Glömde skriva att jag redan provat att installera om OS utan framgång. Datorn, Lifebook UH572, har en 500 GB hårddisk och en 32 GB SSD, men de syns ej som separata enheter i datorn så jag antar att det är någon hybridlösning.

Kan det vara så att SSD-delen är paj men att hårddisken fungerar? Läste nämligen att Intels teknik nämnd ovan kräver SSD.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011