Permalänk

Hjälp med grafikkort!

Hejsan skaffa en dator till grabben i vintras har köpt den här beg men så tycker jag grafiken kan va lite seg på den vet inte om grafikortet är dålig prestanda på det eller om det räcker och installera w 8.1.eller om man ska köpa nytt grafikkort till den och i så fall vilket?kanske ni kan rekomdera nåt som passar med dom grejer som sitter i!är tyvärr inte så insatt så vänder mig till er som kan detta,här är lite info om grejerna som sitter i burken

Kortfattat:

Intel Core i7 proccessor 3.2 Ghz
128 Gb SSD + 1000 Gb Hdd
24 Gb RAM (Corsair specialminnen för bättre kylning)
AMD Radeon HD6950 2GB minne (Grafikkort)
Grym Corsair H55 kylare
Windows 8.1 Pro (Originalt)

Fungerar bra med dagens spel så som Battlefield 4, COD MW, Counterstrike, WoW osv...

Detaljerat:

Moderkort
ASUS Rampage III Formula
1 x PS/2-tangentbord
1 x TOSLINK
1 x FireWire - 6 stifts FireWire
1 x LAN (Gigabit Ethernet)
2 x USB 3.0
7 x USB 2.0
1 x ljudutgång - mini-jack
1 x ljudingång - mini-jack
1 x mikrofon - mini-jack
1 x ljudingång (sidosurround) - mini-jack
1 x ljudutgång (bakre) - mini-jack
1 x ljudutgång (center/subwoofer) - mini-jack
Proccessor
Intel Core i7 960
Fyrkärnig
L2 - 4 x 256 KB
L3 - 8 MB
3.2 GHz
Cacheminne 8mb
Kylare: Corsair Hydro H55
Grafikkort
AMD RADEON HD6950 2GB GDDR5
Frekvens: 800 Mhz
Typ: GDDR5
Minne: 2Gb
Frekvens: 1250 Mhz
Bussbredd: 256 bitar
Utgångar: 2 x DVI, 1x HDMI, 2x Displayport
RAM-Minne
Corsair 24GB CL9 1600Mhz VENGEANCE
Hårddisk
Corsair CSSD-F120GB2 120 GB + 1TB HDD
Chassi
NZXT Guardian 921RB Blue LED

Tacksam för hjälp mvh Micke.

Permalänk
Avstängd

rent allmänt 280x eller 290 men avvakta 3 veckor eller så då nya släpp är på G

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort är allt som behövs för att dra upp datorn till höga inställningar, detta R9 290X för 2500kr är svårslaget i dagsläget. http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Ok tack för snabba svar,vad gäller grafikkort är det bättre med nivida kort eller amdsgrafikort?

Permalänk

För 2500 skulle jag gå på ett r9 290x i alla lägen, ungefär samma prestanda som ett gtx 970 fast billigare.

Visa signatur

ljud: AKAI AM-2450 YAMAHA GE-30 YAMAHA K-220 dator: IBM PS/1 Commodore 64 och 128 Amiga A500, en random p3 och en syncmaster crt

Permalänk

Hej igen grabben har ju spelat Farmingsimulator 2015 och även the hunter som har funkat bra sen har jag spelat far crf 4 och det har gått ganska bra grafikmässigt har en jobbarkompis fick mig att skaffa senaste WolfenStein han sa att det va lätt drivet med grafiken och jag kolla även system krav innan jag skaffa det har för mig att det krävde grafikkort med 1 GB minne men tyvärr går det inte att spela alls på min dator blir svajigt i grafiken har även strypt ner till det minsta som finns i option på grafiken, får väl bli att man skaffar ett nytt lite senare. Men tycker ändå det e skumt på detta på spel som inte kräver så mycket muskler i grafik kanske får installera om datorn??eller vad tror ni mvh Micke tack på förhand.

Permalänk

Glömde säga att det finns 3 olika tempzoner på en display på burken där kan man se att i wolfenstein kan man se att grafikkortet är mycket kallare äni i far crf 4 så det känns som att det inte går för fullt la även in dem drivisarna som rekomenderades i wolfenstein spelet mvh Micke..