Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Det är skada samt frags som tråkigt nog är det som ger högst WN8.
Som light kan du få skyhög WN8 om du gör skada, du får inget för att du gör det du ska dvs
hjälper ditt lag att göra skada.

Stämmer verkligen detta att du som light t ex inte får WN8 stat om man scoutar? Borde inte den öka eftersom du får halva skadan andra gör, dvs assisterad?

Jag kör skitmycket lights numera. Passiv och aktiv scouting beroende på tier.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta, vad är detta om 30 Guld per dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Vänta, vad är detta om 30 Guld per dag?

Har du missat det? Hela maj månad, top 10 får 10 guld varje gång, max 3 gånger om dagen.
Jag kör 3-5 matcher per dag tills jag fått mina 30 guld sen lägger jag av.
Denna nyhet kom tidigt i maj, sen kom den igen den 21/5.

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/mission-may-2015...

Requirements
Random Battles only
Tier V and above

Conditions
Win a battle
Be in the top 10 players on your team by base experience earned (bonuses for the first victory, premium account, etc., will not be counted to determine the rankings).
Only available 3 times per day

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spyder69:

Stämmer verkligen detta att du som light t ex inte får WN8 stat om man scoutar? Borde inte den öka eftersom du får halva skadan andra gör, dvs assisterad?

Jag kör skitmycket lights numera. Passiv och aktiv scouting beroende på tier.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det stämmer, när wn8 togs fram fanns det tydligen inget sätt att hämta ut assisted damage från wargamings API.
Mitt tips är att sluta bry sig om wn8 och fokusera på winrate. Winrate är enligt mig det bästa sättet att se att spelare faktiskt hjälper sina lag oavsett roll. En scout med 2-3k spotting damage kommer ha högre winrate än scouten med 800 damage, det kommer inte avspeglas i statsen förutom winrate.

Permalänk
Medlem

Dagens scouter är också damage delaers, med tanke på penetreringen som högre tier lights har samt gold ammo pen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spyder69:

Har du missat det? Hela maj månad, top 10 får 10 guld varje gång, max 3 gånger om dagen.
Jag kör 3-5 matcher per dag tills jag fått mina 30 guld sen lägger jag av.
Denna nyhet kom tidigt i maj, sen kom den igen den 21/5.

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/mission-may-2015...

Requirements
Random Battles only
Tier V and above

Conditions
Win a battle
Be in the top 10 players on your team by base experience earned (bonuses for the first victory, premium account, etc., will not be counted to determine the rankings).
Only available 3 times per day

Jaha, det startade under Maj alltså.

Har inte hängt med som sagt eftersom spelet inte fungerat efter förra grafikuppdateringen. Började spela igen förra veckan(tror jag, har minne som en Guld fisk, förståss.). Lär inte klara det dock.

Permalänk
Medlem

Till alla som stängt av chatten kan jag rekomendera att sätta på den bry dig inte om alla trolls utan lyssna isf på dem duktiga spelarna i början på matchen om du känner dig osäker på vad du skall göra eller fråga jag brukar iaf försöka ge svar isf.

Många gånger skriver ex light-tanks vart dem skall spotta så man vet var man kan göra tidig skada i matchen vilket är viktigt.

Sen i slutet på matcherna är de superviktigt att kunna kommunisera med varandra för att få ett övertag o vinna den matchen, sen finns de alltid brorduktig men i många fall kan man vinna om man hjälps åt.

Jag frågar ofta ibörjan om jag kan få hjälp på ett specifikt ställe som jag tycker är en viktig strategisk ställe på den kartan, men alla får ju göra vad dem själva tycker är viktigt men med lite teamwork vinner man mer och har roligare de är iaf vad jag tycker.

Jag blir också kallad Noob ibland även om jag är Unicum och folk skriver att jag köpt mitt konto på Ebay men de skrattar jag bara åt, jag tar ibland dumma beslut och dör när jag inte borde men förhoppningvis lär jag mig något av det och jag försöker vara självkritisk för att utveckla mitt eget spel.

Lycka till Grabbar o Tjejer

http://wotlabs.net/sig_dark/eu/johnny_puma/signature.png

Permalänk
Medlem

Hah, klassikern, de som skriver att man köpt kontot. Många spelare fattar inte att alla har sin spelstil beroende på tank och equipment. Många svaga spelare tror att man "måste" spela på ett visst sätt och gå till ett visst ställe bara för att man har en heavy tank t.ex.

Att göra misstag är vanligt, gränsen är hårfin mellan att pusha en flank agressivt eller att vara för passiv. Denna tajmingen är viktig och oehört svårt att förutse i vissa fall. Jag skulle nog säga att tajmingen kan vara det avgörande mellan en win och loss.

Något annat jag hatar är när man ber om hjälp när man vill flanka en ensam tank, men folk fattar inte och håller sig tillbaka vilket gör att fienden kan köpa tid (eftersom han lever längre) och vänta till backupp kommer.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är viktigt är att man har en plan vad man ska göra från start och sedan försöka följa den. Men då det är helt random hur det utvecklar sig är det näääästan omöjligt att följa planen.

Ibland när jag kör lights så är jag (beroende på karta) lite osäker på bra spotställen men man har ju sina favoritställen/rundor.
Ofta är det ju så att man spottar en jäkla massa fi men ingen har ju kommit så långt att de kan göra skada när man spottar. Och då kanske inte fi stoppar heller utan kör rakt fram mot en. Får man ingen hjälp att bromsa upp fi då måste man ju ta sig därifrån snabbt som tusan vilket ofta resulterar i att man dör = blir kallad noob.

Ibland sticker man till ett känt spottingställe och helt plötsligt möter man en fi-scout i nosen. Båda blir mosade = blir kallad noob.

Jag brukar variera att först köra en runda för aktiv spott för att sedan övergå till passiv. Och ibland helt tvärtom. Detta beror ofta vilken tier jag har på min vagn jämfört med resten. Detta passar inte alla = blir kallad noob.

Jag har dock, som sagt, stannat på T7 då jag inte tar spelet såå seriöst utan kör ett par rundor på kvällen.

Men tänk om de tagit hänsyn till erfarenheten i matchmakingen och jag kunde få köra med en T10 mot likasinnade som mig själv med samma erfarenhet. Det hade varit kul.

Permalänk
Medlem

Avancerade långsamt framåt mellan buskarna med min Type 64 igår, rätt va det är så får jag en HE kula i rumpan för 518 skada av en KV-3 på vårt lag.
Tydligen tycker han inte om light tanks som står stilla, light ska röra sig hela tiden.
Vi det tillfället stod jag och lös upp 2 tanks som höll på att bli bombade av vårt lag.

Vem behöver motståndare med sådana lagkamrater?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spyder69:

Det jag tycker är viktigt är att man har en plan vad man ska göra från start och sedan försöka följa den. Men då det är helt random hur det utvecklar sig är det näääästan omöjligt att följa planen.

Ibland när jag kör lights så är jag (beroende på karta) lite osäker på bra spotställen men man har ju sina favoritställen/rundor.
Ofta är det ju så att man spottar en jäkla massa fi men ingen har ju kommit så långt att de kan göra skada när man spottar. Och då kanske inte fi stoppar heller utan kör rakt fram mot en. Får man ingen hjälp att bromsa upp fi då måste man ju ta sig därifrån snabbt som tusan vilket ofta resulterar i att man dör = blir kallad noob.

Ibland sticker man till ett känt spottingställe och helt plötsligt möter man en fi-scout i nosen. Båda blir mosade = blir kallad noob.

Jag brukar variera att först köra en runda för aktiv spott för att sedan övergå till passiv. Och ibland helt tvärtom. Detta beror ofta vilken tier jag har på min vagn jämfört med resten. Detta passar inte alla = blir kallad noob.

Jag har dock, som sagt, stannat på T7 då jag inte tar spelet såå seriöst utan kör ett par rundor på kvällen.

Men tänk om de tagit hänsyn till erfarenheten i matchmakingen och jag kunde få köra med en T10 mot likasinnade som mig själv med samma erfarenhet. Det hade varit kul.

Vad som är bra med att göra en tidig scout runda är att du ger dit lag viktig info om vad en del av motståndarna gör och man kan utifrån det ta beslut om var man behövs mest eller kan hjälpa till dock utnyttjar väldig få detta i sitt lag, dock försök att hålla dig vid liv en lighttank för i slutet på matcher är en lightank jättebra tank att ha i laget men ibland skiter det sig ju o man dör men ta inte åt dig.

Ang att ha en plan absolut kan de vara bra men även om du vet att det du gör är rätt i den matchen med den tanken och mot dem motståndarna så måste man snabbt kunna byta plan om ditt lag bestämmer sig för att lämna dig ensam eller campa basen stenhårt men så är det ibland tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Avancerade långsamt framåt mellan buskarna med min Type 64 igår, rätt va det är så får jag en HE kula i rumpan för 518 skada av en KV-3 på vårt lag.
Tydligen tycker han inte om light tanks som står stilla, light ska röra sig hela tiden.
Vi det tillfället stod jag och lös upp 2 tanks som höll på att bli bombade av vårt lag.

Vem behöver motståndare med sådana lagkamrater?

Ha ha ha Sorry att jag skrattar men ibland är det ju sjukt hur vissa resonerar eller gör.

Häromdagen blev jag dödad av mitt eget arty för han tyckte jag skulle köra över till motståndarna o dö bara för att spotta ett par tanks så enligt honom gjorde jag inte mitt jobb Ha ha ha vilka idioter det finns men så är det ibland tyvärr.

Permalänk
Medlem

En eller två roliga tanks tycker jag var de Engelska Light med Boforskanonen, Tier 3 och 4 tror jag. Ruggigt kul i platoon med 2 polare som har samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Avancerade långsamt framåt mellan buskarna med min Type 64 igår, rätt va det är så får jag en HE kula i rumpan för 518 skada av en KV-3 på vårt lag.
Tydligen tycker han inte om light tanks som står stilla, light ska röra sig hela tiden.
Vi det tillfället stod jag och lös upp 2 tanks som höll på att bli bombade av vårt lag.

Vem behöver motståndare med sådana lagkamrater?

Team damage behövs inte, laget man hamnar på gör ändå så illa ifrån sig att det andra laget behöver inte hjälp från våran sida att vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Team damage behövs inte, laget man hamnar på gör ändå så illa ifrån sig att det andra laget behöver inte hjälp från våran sida att vinna.

Så sant, i en tidigare match så började folk spontan skjuta på varann i spawn.
Innan det var över hade 3 tanks -1, detta var i en tier X match :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

Ha ha ha Sorry att jag skrattar men ibland är det ju sjukt hur vissa resonerar eller gör.

Häromdagen blev jag dödad av mitt eget arty för han tyckte jag skulle köra över till motståndarna o dö bara för att spotta ett par tanks så enligt honom gjorde jag inte mitt jobb Ha ha ha vilka idioter det finns men så är det ibland tyvärr.

Eller dem som dödar en person som vägrar sluta att capa basen för att det finns en light eller ett arty som gömmer sig någonstans på kartan som bara måste hittas.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är så förbannat ojämnt hela tiden, man förlorar ju 80% minst av alla matcher nästan.. så jäkla värdelöst Man gör massa skada och får kills eller det går åt skogen verkar inte kvitta spelet har lagt in dig i riggade matcher där man förlorar oavsett.. roligast är ändå när man kör xvm och den visar 27% chance to win eller 35% only och oftast så förlorar man såna matcher.. bullshit

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker spelet är så förbannat ojämnt hela tiden, man förlorar ju 80% minst av alla matcher nästan.. så jäkla värdelöst Man gör massa skada och får kills eller det går åt skogen verkar inte kvitta spelet har lagt in dig i riggade matcher där man förlorar oavsett.. roligast är ändå när man kör xvm och den visar 27% chance to win eller 35% only och oftast så förlorar man såna matcher.. bullshit

Vet inte hur mycket du har spelat tot?

Men ibland har man sådana dagar eller ibland hel vecka men i längden låt säga över flera tusen matcher har man en avgörande roll hur mycket man vinner, och det bästa sättet att vinna mer är att köra platoon och att alltid vara självkritisk o fråga sig själv vad hade jag kunna gjort bättre i den matchen.
Försök göra tidig skada i matchen och håll dig vid liv om det går, men campa inte basen och låt ditt lag dö då vinner man inte.

En riktigt duktig spelare kan på egenhand vinna ca: 60-65% av sina matcher o i platoon 65-70%.

Kolla youtube och twitch för mycket tips och hur spela bättre så kommer det gå bra

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Eller dem som dödar en person som vägrar sluta att capa basen för att det finns en light eller ett arty som gömmer sig någonstans på kartan som bara måste hittas.

Minns en match då jag höll på att ta över motståndarlagets bas, och hela laget gnällde på att jag skulle köra ut och leta reda på ett par fanskap som inte dött med anledning till att man får mer EXP om man dödar hela andra laget.

"Jaha", tänkte jag, "Man måste väl lyda innan dom blir aggressiv", och körde ut för att göra som dom ville.

Slutade med att vi förlorade för att fiendelaget tog våran bas innan någon han stoppa dem.

Det var sista gången man gjorde misstaget att lyssna på sina medspelare...

Permalänk
Medlem

När det kommer till majoriteten av spelare i WOT så kan man inte ha höga förväntningar. Lyckligtvist så tror jag att spelare på EU servrarna överlag är mer kompetenta än på NA och RU. Jag tror garanterat att sverige har mer kompetenta spelare per kapita än många andra länder (obs ta inte illa upp).

Att man förlorar ibland eller har kassa rundor vissa perioder är vanligt och mycket riktigt så kan man inte göra något eftersom laget spelar så extremt dåligt. Detta påverkar en speciellt mycket om man har en tank som är beroende av team mates för att överleva (TDs, slöa heavys utan armor etc.). För att ha mer kul kan man ju platoona med 2-3 personer och snacka skit under tiden, då kan man skydda varandra.

Permalänk
Medlem

För mig är det nästan helt omvänt, jag vinner nog 55%+ av matcherna som jag kör solo men kör jag i platoon så vinner jag knappt 40%.
Jag skulle vilja skylla på MM men vi möter ju jämt andra platoons, och det är ju knappast MM som hatar just våran platoon..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker spelet är så förbannat ojämnt hela tiden, man förlorar ju 80% minst av alla matcher nästan.. så jäkla värdelöst Man gör massa skada och får kills eller det går åt skogen verkar inte kvitta spelet har lagt in dig i riggade matcher där man förlorar oavsett.. roligast är ändå när man kör xvm och den visar 27% chance to win eller 35% only och oftast så förlorar man såna matcher.. bullshit

Vill inte vara den som är den, men förlorar du 80% av matcherna skulle jag tro att du är totalt värdelös med mycket team damage inblandat. Du förlorar mer än en idle bot (dom brukar ligga runt 40%).

Permalänk
Medlem

Jag tror han överdrev, eftersom då måste han ha 40% WR vilket är extremt dåligt. Har man en okej dator och internet finns ingen ursäkt till att man inte kan ha 50-51% WR eller liknande.

Permalänk
Medlem

En medelskicklig spelare borde vara att man statistiskt inte ger någon positiv eller negativ påverkan på matcherna. Tror att WR för en sådan ligger runt 49% med tanke på att vissa matcher blir draw såvida inte bot-användandet är alltför utbrett.

Permalänk
Medlem

Ja, medel är väll 49% gällande WR. Däremot vet jag inte om en 49%are är "skicklig" :P.

Permalänk
Medlem

Ett klassiskt exempel på svaga spelare är när de inte hjälper till. Det var på håret att jag blev dödad av en vk45b som chargede mot mig, men inte fasen kom tiger II som stod i närheten till min hjälp. Fan vad lack jag blir. Sedan så klagar dem om "nob tim tomatos", well vad skulle det spela för roll om de hade skillade spelare i laget de hjälper ändå inte till, sigh ^^.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag tror han överdrev, eftersom då måste han ha 40% WR vilket är extremt dåligt. Har man en okej dator och internet finns ingen ursäkt till att man inte kan ha 50-51% WR eller liknande.

Hehe, förlorar han 80% borde han ju rimligtvis ligga på ca 20% WR +- lite för alla draws.

Sjävklart vet jag att han överdrev, men att överdriva när det finns faktiskt statistik svart på vitt gör det ju bara dumt och onödigt.

Faktum är att nå 20% WR så måste man i princip aktivt motarbeta laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

Faktum är att nå 20% WR så måste man i princip aktivt motarbeta laget.

Låter som någon kan förbättra sitt spel med tämligen enkla medel

Permalänk
Medlem

Okej 20% då :P. Men ja, men kan ha 20% WR för dagen beroende på hur många spel man lirar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Tycker spelet är så förbannat ojämnt hela tiden, man förlorar ju 80% minst av alla matcher nästan.. så jäkla värdelöst Man gör massa skada och får kills eller det går åt skogen verkar inte kvitta spelet har lagt in dig i riggade matcher där man förlorar oavsett.. roligast är ändå när man kör xvm och den visar 27% chance to win eller 35% only och oftast så förlorar man såna matcher.. bullshit

Företaget ska ha något patent på hur MM tar ut matcher. Det är knappast något som slumpas ut.
Dessutom verkar det vara flera faktorer som påverkar. Efter att ha spelat länge har jag kommit fram till att det är kraftigt riggat. Det finns de som påstår att så inte är fallet. Men de har fel. Ja, jag vet att de kommer tjata och säga att jag har fel. Men jag vet att jag inte har det.
För mig så funkar spelet som så att de vill ha mig på _exakt_ så många förluster som vinster. Så det vet jag och räknar med det.
Om jag någon dag är vass och spelar mycket bra. Så vet jag att nästa dag. Kommer jag straffas benhårt. Då får jag matcher som tex där 5 spelare har dött efter 40 sekunder spelat. Fick en match nyligen där 3 st drunknade direkt osv. osv. Har även sett roliga MM där lagen var typ.

(FI) Tiger P, Tiger P, T32 , T32, Su 152 , Su 152. Vårt lag haft kanske några lätta tanks eller så.... Resultat 0-15 efter 2 minuter.
Men det kvittar. Jag spelar och har kul. Efter några förlustrundor så vänder de på det och då har jag lov att kunna vinna igen. Jo, Alla mina tanks har den vita ringen på kanonen... (startade ett nytt konto och har bara 7 vagnar nu - upp till tier 8)