Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Något Youtube clipp som förklara hur det funkar och hur man använder det?

Vad ska man ta för mg om man ska byta från cigg till e-cigg?

Något sånt kanske.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Provade 0.3 Ω-Coils i min Atlantis + Sub Ohm-batteri. Det smakade brända popcorn..

Verifierade coilsen på deras hemsida, och de är äkta.

Dålig juice? Dålig coil? Hela tanken blir väldigt varm med. What to do, folks?

Edit: Nevermind. 0.3 i V1:an bryter tydligen garantin..Jahapp. 0.3-coils funkar tydligen inte.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Något Youtube clipp som förklara hur det funkar och hur man använder det?

Vad ska man ta för mg om man ska byta från cigg till e-cigg?

Det beror lite på hur mycket du röker i dagsläget, och på hur kraftfull tank du har. Jag började på 24mg, som jag tyckte var alldeless för starkt, så gick ner på 18mg, var där ett tag, gick ner till 12, 6, och nu 3mg.
Ska du ha det Aspire Premium kit rekommenderar jag att börja med 12mg.
Hur E cigg funkar är väl rätt självklart, du fyller Juice i tanken (Glöm inte att lägga några droppar på coilen) och stänger, skruvar ihop den med batteriet, och sen är det bara att vejpa. Coilsen byter man ut när smaken börjar försämras, ungefär 1 gång i veckan.

Permalänk

Den stämmer inte riktigt överrens endå, man puffar ofta mer än när man rökte, och har du en 0.5 ohm coil på 36mg så blir man helt snurrig. kör du 6mg på en 0.5 ohm bygge så kommer det slå som en 12mg lätt på en Nautilus Aspire t.ex för att du får ut mer ånga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Den stämmer inte riktigt överrens endå, man puffar ofta mer än när man rökte, och har du en 0.5 ohm coil på 36mg så blir man helt snurrig. kör du 6mg på en 0.5 ohm bygge så kommer det slå som en 12mg lätt på en Nautilus Aspire t.ex för att du får ut mer ånga.

Jo kanske det är så.

Provade 19 mg på eVod. Hostade som om jag hade sand i bröstet.

Aldrig rökt heller innan, men snusar.

Men om vi utgår från någon enklare och billigare mod(Ego-spinner-faderullan), stämmer kartan bättre då?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Något Youtube clipp som förklara hur det funkar och hur man använder det?

Vad ska man ta för mg om man ska byta från cigg till e-cigg?

Jag är amatör jämfört med de andra (i synnerhet hårdvarumässigt), jag började på 24mg (1-1,5 tankar per dag) och har sedan gått upp till 34mg men avsevärt mindre mängder. Gick över från John Canc... Silver och var rakt av rökfri efteråt. Köper från elcigg.se, mestadels olika kaffesmaker.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuffinManxD:

Det beror lite på hur mycket du röker i dagsläget, och på hur kraftfull tank du har. Jag började på 24mg, som jag tyckte var alldeless för starkt, så gick ner på 18mg, var där ett tag, gick ner till 12, 6, och nu 3mg.
Ska du ha det Aspire Premium kit rekommenderar jag att börja med 12mg.
Hur E cigg funkar är väl rätt självklart, du fyller Juice i tanken (Glöm inte att lägga några droppar på coilen) och stänger, skruvar ihop den med batteriet, och sen är det bara att vejpa. Coilsen byter man ut när smaken börjar försämras, ungefär 1 gång i veckan.

Skrivet av JamesBanana:

Jag är amatör jämfört med de andra (i synnerhet hårdvarumässigt), jag började på 24mg (1-1,5 tankar per dag) och har sedan gått upp till 34mg men avsevärt mindre mängder. Gick över från John Canc... Silver och var rakt av rökfri efteråt. Köper från elcigg.se, mestadels olika kaffesmaker.

Då det är min mamma som röker och inte jag hon röker ca 1 och 1/5 pack per dag.

Vilket ställe är bäst att köpa i från någon sa vaporstore.se.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Då det är min mamma som röker och inte jag hon röker ca 1 och 1/5 pack per dag.

Vilket ställe är bäst att köpa i från någon sa vaporstore.se.

Finns många olika butiker. Kolla i början utav tråden, så ser du vilka butiker det finns.

Jag har beställt från Vaporstore.se två gånger och det har fungerat.
Även beställt från Swecig.se

Behöver du hjälp med val av E-cigg. Så hojta med en budget

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Då det är min mamma som röker och inte jag hon röker ca 1 och 1/5 pack per dag.

Vilket ställe är bäst att köpa i från någon sa vaporstore.se.

Bra pris här:
http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...
+ Juice

Permalänk

Verkar som att jag fått tag på en Sigelei 100w plus, begagnat dock Vet inte vad jag ska med en 100 wattare till, då jag aldrig vejpar över 30w ändå. Men jag har alltid velat ha en 100w +.

Jag måste ha batterier är det Samsung 25r som gäller?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Verkar som att jag fått tag på en Sigelei 100w plus, begagnat dock Vet inte vad jag ska med en 100 wattare till, då jag aldrig vejpar över 30w ändå. Men jag har alltid velat ha en 100w +.

Jag måste ha batterier är det Samsung 25r som gäller?

VTC4 eller VTC5 fungerar fint också

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

VTC4 eller VTC5 fungerar fint också

Ah, men de verkar lite svåra att få tag på va? Får beställa 4x Samsung 25r från Slowtech. Så har jag ett par jag kan rotera mellan.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Ah, men de verkar lite svåra att få tag på va? Får beställa 4x Samsung 25r från Slowtech. Så har jag ett par jag kan rotera mellan.

http://1life.dk/product/sony-us18650vtc5-2600mah-30amp-5051/

http://1life.dk/product/us18650vct4-4435/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Ah, sedär, tack så mycket Får beställa därifrån.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Beställde precis en.
Är ny i detta träsk. Är trött på att lukta askkopp, men älskar själva rökningsaktiviteten. Får se om detta funkar ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska beställa en e-cigg till morsan som fyller år snart. Men jag har ingen koll hur det här fungerar eller vad man ska köpa , har ni något tips på något start paket?
Låter som man behöver ladda den med ström och fylla på med nån vätska , hur funkar det?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Sitter och funderar på om man ska beställa en e-cigg till morsan som fyller år snart. Men jag har ingen koll hur det här fungerar eller vad man ska köpa , har ni något tips på något start paket?
Låter som man behöver ladda den med ström och fylla på med nån vätska , hur funkar det?

Bästa start paketet som finns just nu: http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Resten är inte så svårt att komma igång med, Kommer ju med en manual

Någon annan kanske vill förklarar hur det funkar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Tjenare! Bestämt mig för att köpa en E-cigg, har budget på 1000kr (inkl. juice), har kollat in http://esmokes.se/aspire-premium-kit & http://esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/aspire-platinum-...
Synpunkter på det här vore väldigt uppskattat.

//Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Tjenare! Bestämt mig för att köpa en E-cigg, har budget på 1000kr (inkl. juice), har kollat in http://esmokes.se/aspire-premium-kit & http://esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/aspire-platinum-...
Synpunkter på det här vore väldigt uppskattat.

//Erik

Aspire kitet är helt ok att böja med. Vet inte om du vill börja med sub-ohm dock. Då skulle jag nog rekommendera Kangertech mini så att du kan använda både 1.2 och 0.5.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Aspire kitet är helt ok att böja med. Vet inte om du vill börja med sub-ohm dock. Då skulle jag nog rekommendera Kangertech mini så att du kan använda både 1.2 och 0.5.

Vad är det för nackdelar med sub-ohm kittet? Skulle vara trevligt ifall du kunde länka Kangertech mini kittet/förbrännaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Vad är det för nackdelar med sub-ohm kittet? Skulle vara trevligt ifall du kunde länka Kangertech mini kittet/förbrännaren?

Alla tycker inte om sub-ohm och det brukar inte vara något för nybörjare.

Finns inget komplett paket med Subtank mini men här är tanken http://esmokes.se/forangare/sub-ohm-clearomizer/kanger-subtan...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk

Hur snabba är 1life.dk? Lade precis order på 4 stycken VCT4.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Hur snabba är 1life.dk? Lade precis order på 4 stycken VCT4.

Leverans dagen efter typ.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Leverans dagen efter typ.

Nice, ser fram emot en del vape-mail denna veckan då Och 180ml juice från Vaping King nästa vecka

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med min wicking min rda Freakshow. Har köpt japansk bomull och nu wick n vape. Båda får jag fort Dry hits, dock inte med bomullen som följde med Kanger subtank. Vet at det kan va jätte svårt, men va tusan gör jag för fel? Wickar efter https://www.youtube.com/watch?v=4NCTuYK5A7A

Jag har lite motstånd när jag drar igenom bomullen, men jag drar några mm fram och tillbaka när jag fått den i mitten. Min känsla är att vätskan inte sugs in under coilen fort nog. Resten av bomullen ser blöt och fin ut på ändarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ddi3:

Jag har lite problem med min wicking min rda Freakshow. Har köpt japansk bomull och nu wick n vape. Båda får jag fort Dry hits, dock inte med bomullen som följde med Kanger subtank. Vet at det kan va jätte svårt, men va tusan gör jag för fel? Wickar efter https://www.youtube.com/watch?v=4NCTuYK5A7A

Jag har lite motstånd när jag drar igenom bomullen, men jag drar några mm fram och tillbaka när jag fått den i mitten. Min känsla är att vätskan inte sugs in under coilen fort nog. Resten av bomullen ser blöt och fin ut på ändarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Provat att bara ha båda ändarna i samma well? Du kan också prova att klippa ändarna på wicken till ett "V", då kan juicen snabbare flöda från wellen till coilen. Det ska inte vara så jättemycket motstånd när du drar igenom wicken, bara lite då du annars kväver coilen. Tänk också på att wicken bör vara så fluffig som möjligt och om du använder japansk ska alla "trådarna" gå åt samma håll och inte trassla sig, eftersom det är grejen med japansk bomull.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Hur snabba är 1life.dk? Lade precis order på 4 stycken VCT4.

De har typ bästa servicen någonsin, haha, la en order kl 00:03, så skickades den 00:43, fick den nästa dag.
Har lagt en beställning på en Authentic Cthulhu RTA tank från e-damp.dk har aldrig beställt där ifrån men får väl hoppas att det går bra.
Cthulhu RTA verkar som en perfekt RTA IMO. Hoppas den är så bra som jag har hört.
Massor med Airflow, bra byggyta, bra smak. Perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

De har typ bästa servicen någonsin, haha, la en order kl 00:03, så skickades den 00:43, fick den nästa dag.
Har lagt en beställning på en Authentic Cthulhu RTA tank från e-damp.dk har aldrig beställt där ifrån men får väl hoppas att det går bra.
Cthulhu RTA verkar som en perfekt RTA IMO. Hoppas den är så bra som jag har hört.
Massor med Airflow, bra byggyta, bra smak. Perfekt.

Haha, vill också ha en Cthulu! Har ju inga RTAs än så du får kolla om den från e-damp är äkta.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Nice, ser fram emot en del vape-mail denna veckan då Och 180ml juice från Vaping King nästa vecka

De har förmodligen vapevärldens bästa service. Utan att överdriva.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om detta postats tidigare, men jag fann det intressant.

Då jag avser att ersätta mina vanliga cigaretter med e-cigg rakt av, så blev jag nyfiken kring vilka kända hälsorisker som fanns med dessa.
De första googlingarna landade bara i "rökning-är-djävulens-verk"-sidor, vars information jag fattade starka misstankar mot i termer av validitet.

Men sen fann jag denna brittiska studie från Maj 2014:
https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachme...

För er som inte orkar läsa 24 sidor, så lyder summeringen:

Summary and conclusions
Smoking kills, and millions of smokers alive today will die prematurely from their
smoking unless they quit. This burden falls predominantly on the most disadvantaged
in society. Preventing this death and disability requires measures that help as many of
today’s smokers to quit as possible. The option of switching to electronic cigarettes as
an alternative and much safer source of nicotine, as a personal lifestyle choice rather
than medical service, has enormous potential to reach smokers currently refractory to
existing approaches. The emergence of electronic cigarettes and the likely arrival of
more effective nicotine-containing devices currently in development provides a radical
alternative to tobacco, and evidence to date suggests that smokers are willing to use
these products in substantial numbers. Electronic cigarettes, and other nicotine
devices, therefore offer vast potential health benefits, but maximising those benefits
while minimising harms and risks to society requires appropriate regulation, careful
monitoring, and risk management. However the opportunity to harness this potential
into public health policy, complementing existing comprehensive tobacco control
policies, should not be missed.

Dold text

Tilläggas bör att jag inte sökt reda på eventuell kritik mot rapporten, och har inte heller kontrollerat dess källor.

Tack för mig.

//Gorian

Visa signatur

---