Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Exakt, man skulle kunna kalla det för Pay-to-Level-up i bästa fall.

både WoT och WarThunder är sjukt roliga att lira oavsätt om man boostar eller ej.

Precis, War Thunder är mer nämligen Pay-To-Progress som det kallas på forumen. Lite jobbigt med XP'n där ibland, Tycker jag.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Precis fått min Pensacola (Tier 7 Kryssare) och gillar spelet starkt. Tänkte att jag kunde dela lite tips till er som tycker det inte går så bra ;):

1. Tänk på att amerikanska jagare inte har samma räckvidd som japanska. Jag spelar amerikanska jagare som bakhållsmaskiner. Göm er bakom öar och sedan överraska era motståndare. När ni senare har fått kläm på hur man manövrerar de amerikanska jagarna så är de utmärkta fartyg för att jaga andra jagare med.

2. Vad jag har märkt så älskar alla att köra på full maskin vilket gör att deras fart blir ganska lätt att utnyttja. Detta gör att jag oftast börjar med att skjuta väldigt långt framför då jag personligen tycker det är lättare att gå "uppifrån och ner" när det gäller att malla in skotten.

3. Fega inte med slagskeppen. Det är väl ok att vänta med att gå in tills man ser var fiende jagare befinner sig. Efter detta, GÅ IN. Slagskeppen har så himla mycket HP att det är skamligt att gömma sig där bak. Ja, slagskeppen har väldigt lång räckvidd men de är inte speciellt träffsäkra på de extrema distanserna. Försök gärna att komma ungefär 11-12km ifrån ditt mål och ni kommer märka att ni träffar oftare.

4. Kolla kartan

5. Använd (kommer inte på det svenska uttrycket för det) s.k. "ranging shots". Lägg inte av en bredsida så fort ni får chansen. Börja med att mäta in era skott innan ni börjar med bredsidorna. Efter ett tag kommer ni få ett hum om hur långt framför ni behöver skjuta för att träffa och kan bortse från detta tips, TILL VISS DEL ;). Underskatta inte att spara på skotten

Dold text

Bra tips! Sequential Firing > Broadside, speciellt i BB's.

Skrivet av WDac:

GIEF BISMARCK & TIRPITZ!!!

Av vad vi vet så skulle Bismarck blir Premium Tier 8 och Tripitz blir den vanliga Tier 8, vilket låter rimligt eftersom Tripitz var lite tyngre och hade större motor. Men vi fick just HMS Warspite, så det antyder lite att dom ska lägga till Royal Navy innan Kriegsmarine, men dem kommer nog båda väldigt tätt inpå varandra.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Har spelat en hel del, främst som Slagskepp där jag låst upp Amagi i weekend testet och Yamato i detta closed Beta test. Men jag har även testat De andra tre klasserna Hangarfartyg/Kryssare/Jagare upp till nivå 5.

Ganska bra balanserat mellan klasserna. Mest skills behöver du för att spela Hangarfartyg eller Jagare, spelar du snyggt där kan du få riktigt bra resultat då torpeder alltid smäller ordentligt när man får in träffar. Slagskepp är mest slumpbaserade, även om du siktar perfekt kan skott på långt håll missa stora slagskepp helt och hållet, eller så får du crits och tar halva deras hitpoints...

Permalänk
Medlem

WoT var pay to win innan då guldammo var begränsat att köpa för riktiga pengar och ger ett väsentligt övertag i penetration utav pansarn.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns som att AA inte är särskillt starkt, tar ett tag innan plan blir nedskjutna. Frågan är om det kommer fortsätta att vara så eller förändras samt ändras också på högre tiers.

Grubblar också en del över balanseringen, om olika skepp kommer få olika typer av matchmaking, dvs möter oftare högre tiers och så.

Skrivet av Talarion:

WoT var pay to win innan då guldammo var begränsat att köpa för riktiga pengar och ger ett väsentligt övertag i penetration utav pansarn.

Det var ju 1-2 år sedan eller så... men ja från början var det så.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag tycker det känns som att AA inte är särskillt starkt, tar ett tag innan plan blir nedskjutna. Frågan är om det kommer fortsätta att vara så eller förändras samt ändras också på högre tiers.

Det förändras radikalt på högre tiers. Första Hangarfartyget kommer på Tier 4, så nästan allt innan detta är i princip försvaslöst mot flyg.

Yamato och Amagi, samt amerikanska hög tier cruisers däremot... Det käkar flygplan till frukost.

Mitt rekord är 35 nedskjutna med AA på en match när jag hade ett hangarfartyg efter mig hela matchen i min Amagi, tror seriöst jag inte gjorde något annat än att dodga torpeder och dykbombare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det förändras radikalt på högre tiers. Första Hangarfartyget kommer på Tier 4, så nästan allt innan detta är i princip försvaslöst mot flyg.

Yamato och Amagi, samt amerikanska hög tier cruisers däremot... Det käkar flygplan till frukost.

Mitt rekord är 35 nedskjutna med AA på en match när jag hade ett hangarfartyg efter mig hela matchen i min Amagi, tror seriöst jag inte gjorde något annat än att dodga torpeder och dykbombare.

Det låter fint, fast lät som rätt ansträngade för dig.

Vore rätt tråkigt om liret handlar mer om hangarfarty än om alla andra farttyg.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hangarfartyg är drygare än arty i WoT...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

GIEF BISMARCK & TIRPITZ!!!

Nästan 100% säkert att Bismarck kommer vara nästa skepp som släpps som premium slagskepp.

Skrivet av IceDread:

Det låter fint, fast lät som rätt ansträngade för dig.

Vore rätt tråkigt om liret handlar mer om hangarfarty än om alla andra farttyg.

Känns balanserat eftersom resten av laget hade fritt fram i gengäld tycker jag. För att förhindra att det bara handlar om hangarfartyg är det begränsat till max 2 hangarfartyg av max 15 totalt i matchen.

Hade spelet varit mer historiskt hade det ju dock vart ännu fler hangarfartyg som kunde göra ännu fler anfall och på ännu större kartor, iaf för kriget mellan Japan & USA I stilla havet.

Om något känns spelet ännu mer skicklighets baserat just nu än WoT eller liknande spel, en bra spelare kan utan problem ta ut ett 4 tier högre skepp som kontrolleras av ngn som spelar dåligt.

Skrivet av Krucix:

Hangarfartyg är drygare än arty i WoT...

Både hangarfartyg och jagare med sina torpeder är riktigt farliga om du har en duktig spelare på andra sidan som kan förutsäga dina rörelser och sätta en salva torpeder precis i sidan på dig, ingen tvekan om det. Surt om du spelar ett långsamt slagskepp och inte varit uppmärksam eller inte haft ditt lag med som hjälpt till med luftvärn eller jaktflyg, men så skall det ju vara... Annars hade slagskepp varit helt ostoppbara.

Tänk också på att hangarfartyget pga avstånd + flygplan start/landning osv är begränsat till två stycken sådanna torpedanfall per ca 5min max, så då är det helt OK att det gör ont när de träffar rätt.

Om du tycker torpedanfall känns obalanserat, så testa spela jagare eller hangarfartyg... Det är långt ifrån lätt att få in en fullträff på någon som gör undanmanöver och efter jag gjort det har jag sjukt mkt respekt för de som lyckas, bara att bocka och buga!

Ser fram emot nästa content patch, så sjukt mkt nytt de kommer lägga till:

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/11327-develo...

Permalänk
Medlem

Provade en match igår i ett hangarfartyg, inget man bemästrar direkt i alla fall :/

Permalänk
Medlem

Det var längesedan jag tittade på dessa spel men då kunde man betala för att få mer crediter i spelet att köpa bättre ammo och andra uppgraderingar som gav ett betydligt övertag. De kanske är borta nu men det förtar inte mina första intryck...och jag spelar hellre andra spel.

P2W - betala med riktiga pengar för att få ett övertag eller vinna

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Var det bara jag som hade problem med igår kväll?
Det gick fint att logga in i hamnen, men omöjligt att komma in i en match.

Permalänk
Medlem

Jag kom in i matcher, men pingen var inget vidare. Har varit så någon vecka nu, tror de släppt in lite för mycket folk i betan utan att utöka serverkapaciteten tillräckligt. Har sett flera som klagar i chatten så det är inte bara jag.

Permalänk
Medlem

ok har tvingat mig igenom HE-skiktet nu, dvs är äntligen i en Omaha. St louisen var rätt rolig såfort man insåg att bästa iden var att beacha sig i en vik och ligga där och puttra runt så man kunde ha alla kanoner på ett mål.

fun times!

also: USS Titanic With Guns är kul.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Jag kom in i matcher, men pingen var inget vidare. Har varit så någon vecka nu, tror de släppt in lite för mycket folk i betan utan att utöka serverkapaciteten tillräckligt. Har sett flera som klagar i chatten så det är inte bara jag.

Det har fungerat bättre de sista dagarna. Om det beror på mindre folk eller att WG ökat kapaciteten vet jag inte.

Permalänk
Medlem

hoppar igenom massor med trådar här, så läser inte alla. måste fråga ifall man kan spela detta än som typ open beta osv? har sett detta spelet på twitch förr.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

hoppar igenom massor med trådar här, så läser inte alla. måste fråga ifall man kan spela detta än som typ open beta osv? har sett detta spelet på twitch förr.

Är Closed Beta just nu så enda sättet är att få en invite.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Är Closed Beta just nu så enda sättet är att få en invite.

Inte korrekt.

Köper man något av WGs preorder paket, får man omgående access till CBT.

https://eu.wargaming.net/shop/wows/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Inte korrekt.

Köper man något av WGs preorder paket, får man omgående access till CBT.

https://eu.wargaming.net/shop/wows/

Stämmer bra det. Tänkte inte på att de hade de bundels ute.

Permalänk
Permalänk
Medlem

räcker det med den 187 kr versionen eller? förstår inte riktigt skillnaden

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

räcker det med den 187 kr versionen eller? förstår inte riktigt skillnaden

Det räcker utmärkt.

Skillnaden ligger i vilket premium skepp och hur mycket guld dubloner som ingår.

Permalänk
Medlem

Orkade inte patcha och spela igår, tillkom det mycket med det nya?

Permalänk

Efter säkert en 30-40 videos från youtube av folk som spelade så slog jag till nu
Blev en VII Sims, Port slot och 3000 guld. Inte den blekaste hur bra detta skeppet är men mitt sikte är inställt på Yamato, vilket jävla powerhouse till skepp.

Permalänk
Medlem

Köpte in mig i Betan igår med efter sett mycket videos och fått vänta på invite väldigt länge så tröttnade på att vänta. Väldigt ny känsla på spelet känns som när World Of Tanks kom i början.

Så om någon är intresserad av att lira lite så skapade jag en Sweclockers kanal i WoWS chatten. Nickar F1erZ i spelet.

Permalänk

Addade dig nu, heter precis som jag heter här.
Om nån vill köra lite nu eller senare så hojta till här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Efter säkert en 30-40 videos från youtube av folk som spelade så slog jag till nu
Blev en VII Sims, Port slot och 3000 guld. Inte den blekaste hur bra detta skeppet är men mitt sikte är inställt på Yamato, vilket jävla powerhouse till skepp.

De har verkligen fått till Yamato bättre senaste patchen nu. Jag var ute förra helgen och tog en sväng i min Yamato och fick till en riktigt klockren tursalva rakt mitt i prick på en North Carolina (USN Tier8) från långt håll. Boom 5 citadel träffar och oneshotted.

Dock sårbar för luftanfall och långsam att vända runt de stora bössorna ( 72 sekunder att vrida dem från ena till andra sidan ), det går snabbare att vända runt skeppet än kanonerna!!! Men snyggare och mäktigare skepp är svårt att hitta!

Angående Pay-2-Win så har de precis som world of tanks samma policy att premium skepp måste vara något sämre än de man kan låsa up och fullt upgradera endast genom att spela ( men du får mer rewards i dem så du inte behöver grinda lika länge i gengäld ). En bra balans som känns ganska rättvis, kortare grind men inga avgörande spel fördelar.

Permalänk

Låter ju helt galet
Har en Fuso för tillfället, fullt uppgraderad och behöver bara samla ihop credits till Nagaton som är nästan av ett nerköp tills jag uppgraderat den lite.

Får hoppas på att AA:n är lite mer effektiv då Fuson:s är riktigt kass. Har jag tur så plockar jag ett plan innan jag får göra undanmanöver för torpsen.

Permalänk

Hur går det för er i WoWs mina herrar?

Själv trivs jag som fisken i vattnet.

Permalänk
Medlem

@Trudgelmer Fortfarande kört väldigt lite och så kommer jag nog fortsätta tills det blir öppen beta och progress behålls. Liret känns bra, roligt och utmanande.
En sak jag tänkt på är fegande, när man har några i ett lag som fegar så tar andra emot smällarna och de som fegar glider fram senare när moståndaren är uppmjukad. För många fegisar i ett lag innebär förlust för cap's erövras inte men några få fegisar i ett i övrigt bra lag kan nyttja andra som meat shields. För att premiera mer agressivt lir hoppas jag att risk ger bra utdelning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!