CD Projekt Red talar ut om grafikförsämring i The Witcher 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att piratkopierarna ställer till det mer.
Ju fler kopior som säljs till PC, desto mer lönsamt att satsa på PC.

Tror dock att den största boven för PC-spel är att det inte längre finns en spelduglig PC i var mans hem som förr!
Idag nöjer sig folk med laptops, plattor, och billigare spelkonsoler.
Bara inbitna gejmers som lägger 10'000kr+ för en till synes omodernt stor och klumpig burk. Konsoler känns också "enklare" för många potentiella spelköpare.

Men ja, spelkonsoler och mer mobila enheter håller spelutvecklingen tillbaka, men är å andra sidan ingen ny trend.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Det står ju samtidigt att det inte hade blivit ett The Witcher 3 utan konsoler

Jag tycker att konsolerna ofta får ta emot oförtjänt mycket kritik, många gånger är det de PC-exklusiva spelen som är minst imponerande eller dåligt optimerade

De är ju ofta dåligt optimerade för att det är en konsolport. Gör man ett spel för PC från grunden så blir det bättre optimerat.

Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att piratkopierarna ställer till det mer.
Ju fler kopior som säljs till PC, desto mer lönsamt att satsa på PC.

Fast det där är ju fel. Studie efter studie visar ju snarare att Piratkopieringen gynnar försäljningen på sikt då de som "piratar" mest också är de som köper mest. De studier som kommer fram till annat är oftast finansierade av distributionsbolagen. Så de skjuter sig själva i foten med fälthaubits om de inte utvecklar till PC för att det "piratkopieras" till plattformen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte direkt kunnig eller insatt hur det fungerar i programmering Men är det för svårt eller för mycket jobb o släppa grafikinställningar som matchar "top notch" datorers inställningar , och sen helt enkelt får man skala ner från det beroende på system man har.
Sen till konsoler så får dom justera inställning så konsolen orkar driva.

Mao :

Pc version full grafik men möjlighet att minska ner till minimum kravet.
Konsol version grafik så konsolen klarar av det.

Eller måste man koda ett spel likvärdigt till slutlig produkt till all hårdvara för att det kostar för mycket annars?

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Nu är jag inte direkt kunnig eller insatt hur det fungerar i programmering Men är det för svårt eller för mycket jobb o släppa grafikinställningar som matchar "top notch" datorers inställningar , och sen helt enkelt får man skala ner från det beroende på system man har.
Sen till konsoler så får dom justera inställning så konsolen orkar driva.

Mao :

Pc version full grafik men möjlighet att minska ner till minimum kravet.
Konsol version grafik så konsolen klarar av det.

Eller måste man koda ett spel likvärdigt till slutlig produkt till all hårdvara för att det kostar för mycket annars?

Detta undrar jag också.
Kan man inte enkelt lägga in en inställning för iaf draw distance? Verkar konstigt att den parametern är så fix då det finns flera spel man kan ändra den i och känns som en självklarhet att det bara är ett värde i motorn man kan justera?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Bas Rutten:

Tror dock att den största boven för PC-spel är att det inte längre finns en spelduglig PC i var mans hem som förr!
Idag nöjer sig folk med laptops, plattor, och billigare spelkonsoler.
Bara inbitna gejmers som lägger 10'000kr+ för en till synes omodernt stor och klumpig burk. Konsoler känns också "enklare" för många potentiella spelköpare.

Men ja, spelkonsoler och mer mobila enheter håller spelutvecklingen tillbaka, men är å andra sidan ingen ny trend.

Ja det har du ju rätt i!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Huvudsaken med ett sådant här spel är att det är roligt. Än så länge är det allt vad Skyrim borde varit. Mycket troligen GOTY för mig!

Sedan är det inte alls fult. Hur gräset rör sig, hur karaktärerna ansikten ser ut, allt är helt otroligt i min mening. Aldrig sett något sådant i spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hur förklarar du annars att man kan tycka att detta är snyggare än detta.

edit: Ping @neohasse:

Detta är problemet med att inte prova saker själv, man ser bilder och tror att det är representativt för alla ställen i hela spelet, jag vet att skyrim blir inte att se mycket bättre ut än just det stället som den bilden är tagen men tw3 däremot har ställen som ser ordentligt mycket bättre ut. Ska man kunna jämföra screenshots måste man veta på ett ungefär hur spelet ser ut i stort, annars är det lätt att vinkla det precis som du nu gjorde.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De är ju ofta dåligt optimerade för att det är en konsolport. Gör man ett spel för PC från grunden så blir det bättre optimerat.

Jag hävdar att det är precis tvärtom. Många PC-exklusiva spel har begränsats till DX9 och varit dåligt flertrådade.

Permalänk
Moderator
Moderator

Skönt att se en bättre attityd till det hela än ex. Ubisoft och deras sanslösa dravel om "cinematic experience".

På förekommen anledning får jag påminna er om § 7 [..] All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden [..]
http://www.sweclockers.com/forum/regler#7
*Tråd rensad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Detta är problemet med att inte prova saker själv, man ser bilder och tror att det är representativt för alla ställen i hela spelet, jag vet att skyrim blir inte att se mycket bättre ut än just det stället som den bilden är tagen men tw3 däremot har ställen som ser ordentligt mycket bättre ut. Ska man kunna jämföra screenshots måste man veta på ett ungefär hur spelet ser ut i stort, annars är det lätt att vinkla det precis som du nu gjorde.

Tar gärna emot en bild där framförallt gräset är snyggare än det jag angav.
Kan du ge mig det jag behöver för att ändra min åsikt och inställning till grafiken i spelet så tar jag emot det med öppna armar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

De är ju ofta dåligt optimerade för att det är en konsolport. Gör man ett spel för PC från grunden så blir det bättre optimerat.

Finns inget som garanterar detta då det finns PC exklusiva spel som är mycket dåligt optimerade, sämre än konsolportar.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hur förklarar du annars att man kan tycka att detta är snyggare än detta.

edit: Ping @neohasse:

Den sistnämnda ser förjävlig ut i många avseenden i min mening. Många moddade skyrims saknar vad Witcher 3 har, en atmosfär och helhet i stilen. Som även om jag ogillar nedgraderingen av witcher 3, speciellt foliaget.. Måste säga att spelet besitter.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag kommer införskaffa witcher 2 & 3 genom gog.com. Annonses och rabbatter på origin och steam? Pfft. Är det drm låsning på de versionerna? Jag vill att gog galaxy och gog ska lyckas!

CD Project RED äger ju GOG så du stödjer dem i vilket fall som helst

Skrivet av dunis90:

De tidigare spelen har ju fått en "Enhanced edition", finns väl samma chans att så blir fallet även med TW3 om spelet går bra. Det var ju även ett rykte om att TW3 skulle få stöd för DX12 i framtiden, i intervjun talar han ju även om hur vissa saker bara hade fungerat med DX12

De har gått ut och sagt att det inte blir en Enhanced Edition i Witcher 3, utan det kommer bli två stycken expansioner som kostar 10 euro och 20 euro vardera.

Skrivet av olle1884:

380 kr för fysiskt kopia, 600 på steam. Hur hänger det ihop?

(Betalar givetvis för ett bra spel, men dryga dubbla priset på steam är för fan ocker)

Fysisk kopia är alltid trevligt

Permalänk

Förstår inte hur man kan tycka att grafiken är bättre i the witcher än i ett rejält moddat skyrim. Visst, själva atmosfären är fantastisk, men inte grafiken i sig. Tycker själv av gräset ser ut som papper, helt i 2d alltså, även ett problem skyrim har men inte till samma grad, men även t.ex. himlen tycker jag inte alls känns speciellt modern. Har vid upprepade tillfällen även sätt "ringar" i himlen, alltså att de olika nyanserna av blått inte alls tonats, vilket inte känns speciellt realistiskt. Inte heller vegetationens färger faller mig helt i smaken.

Har även stört mig sjukt mycket på att när jag besökt en by vid upprepade tillfällen, så har det alltid varit precis samma scenario mitt i centrum, någon unge som sjunger en opassande sång, börjar bli störande efter 4 ggr.

Spelar på high/ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Huvudsaken med ett sådant här spel är att det är roligt. Än så länge är det allt vad Skyrim borde varit. Mycket troligen GOTY för mig!

Sedan är det inte alls fult. Hur gräset rör sig, hur karaktärerna ansikten ser ut, allt är helt otroligt i min mening. Aldrig sett något sådant i spel!

Skickades från m.sweclockers.com

När jag spelade det fladdrade träd, buskar och gräs som om det vore konstant orkan utomhus, med väldigt stela och tråkiga animationer. Vattnet ser ut som plast och resten av grafiken som en oljemålning. Alla djur i spelet rör sig väldigt stelt, nästan som robotar. Hela spelet är ned-dummat rejält från tidigare spel. Det första man får göra i spelet är att använda sin specialegenskap för att hitta en nyckel som ligger fullt synligt på en byrå i samma rum man står i. Man måste vara både blind och korkad om man inte kan hitta den utan specialsyn som får alla objekt att lysa. När man sedan kommer till värdshuset är dörrarna låsta tills du har pratat med rätt person där inne, ungefär som att du annars skulle gå vilse i den stora världen utanför...ingen risk förresten, "objective" är ju streckmålat på ens minimap som visar exakt vart du ska gå. Urk!

Ps. Körde spelet på Ultra.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Ledsen men jag tycker verkligen inte att W3 är snyggt.
Känns som det är ganska dåligt optimerat, men kan ju vara drivrutins problem med, eller en kombination av båda.
Blir iaf inget köp för mig.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja det är ju trevligt att dom är ärliga först efter spelet är släppt och hela världen redan vet att spelet är nedgraderat

Men vad gör inte ruttna företag för att sälja förbokningar..

Skickades från m.sweclockers.com

Ser direkt att du nog inte har varit så väl insatt i detta spel, trots att du har väntat på spelet i 3 år nu, och sedan säger att CDPR försöker krama ur förhandsbokningar.

För det första så tvingar de ingen att förhandsboka spelet, tvärt emot. De har vid flera tillfällen sagt att de tycker att folk ska vänta tills dess att det släpps innan de köper det då de vill göra sina kunder så nöjda som möjligt.
För det andra så är det väl självklart att de vill visa upp sitt spel, köra lite reklam för det, för att kunna locka kunder. Finns nog inget företag i världen som skapar en produkt eller tjänst och gräver ner den på baksidan i hopp om att någon ska råka hitta den. Att sen "hype" uppstår är dock självklart när ett spel, som folk intresseras av, annonseras ut. Att ett företag sedan matar på lite är dock också självklart för att folk ska lägga det på minnet. Sen att de nu visade en video som inte visade slutresultatet var väldigt otursamt, men Shit happens, det är ändå ett sjukt nice spel. Jag tycker att de har gjort ett bra jobb, bortsett från några små udda saker.

Skrivet av Mimematis:

Jag har inte köpt spelet och lider inte av någon bias.
Det är inte lätt när man lagt pengar på något och måste försvara det in i det sista även om man har fel.

Skrivet av Mimematis:

Ja för det finns ju inget sätt att dela med sig av videoklipp eller bilder från spel.
Min åsikt är faktiskt värd något till skillnad om man är full av hype och betalat för ett spel.

Skrivet av Mimematis:

Jag behöver inte prova spelet för att dra en slutsats om hur grafiken är i spelet.
Du har ju redan påvisat att du har fel angående grafiken,därav kan vi ju dra slutsatsen att du är förblindad av hype eller att du inte kan se kritiskt på ditt valda köp.

Att du 2015 kan säga att du vet exakt hur spelet är genom att bara ha sett på bilder och videos är rätt ignorant enligt mig. Visst, du har rätt till din åsikt, men det har andra också. En bild eller en video visar inte till 100% hur spelet är. Du missar helheten om du inte spelar det. Visst du kan bilda en åsikt utifrån att ha sett gameplay, men du kan inte slår ner på de som faktiskt ha spelat det och säga att deras åsikt inte är värd något, då de faktiskt är de som har fått en mer tydligen uppfattning av det hela genom.att faktisk ha spelat Witcher 3, imo

Själv tycker jag att spelet är riktigt schysst, finns lite småputs, men det är ett bra spel. Gillar även CDPR's approach med att gå ut och säga något. Finns, precis som många nämnt, en del skräckföretag med en del spöktitlar. Tråkigt dock att det inte gick hela vägen för CDPR, men de har verkligen lyckats väl enligt mig och jag ser fram emot den kommande månaden med updates och små tweaks!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Ser direkt att du nog inte har varit så väl insatt i detta spel, trots att du har väntat på spelet i 3 år nu, och sedan säger att CDPR försöker krama ur förhandsbokningar.

För det första så tvingar de ingen att förhandsboka spelet, tvärt emot. De har vid flera tillfällen sagt att de tycker att folk ska vänta tills dess att det släpps innan de köper det då de vill göra sina kunder så nöjda som möjligt.
För det andra så är det väl självklart att de vill visa upp sitt spel, köra lite reklam för det, för att kunna locka kunder. Finns nog inget företag i världen som skapar en produkt eller tjänst och gräver ner den på baksidan i hopp om att någon ska råka hitta den. Att sen "hype" uppstår är dock självklart när ett spel, som folk intresseras av, annonseras ut. Att ett företag sedan matar på lite är dock också självklart för att folk ska lägga det på minnet. Sen att de nu visade en video som inte visade slutresultatet var väldigt otursamt, men Shit happens, det är ändå ett sjukt nice spel. Jag tycker att de har gjort ett bra jobb, bortsett från några små udda saker.

Att du 2015 kan säga att du vet exakt hur spelet är genom att bara ha sett på bilder och videos är rätt ignorant enligt mig. Visst, du har rätt till din åsikt, men det har andra också. En bild eller en video visar inte till 100% hur spelet är. Du missar helheten om du inte spelar det. Visst du kan bilda en åsikt utifrån att ha sett gameplay, men du kan inte slår ner på de som faktiskt ha spelat det och säga att deras åsikt inte är värd något, då de faktiskt är de som har fått en mer tydligen uppfattning av det hela genom.att faktisk ha spelat Witcher 3, imo

Själv tycker jag att spelet är riktigt schysst, finns lite småputs, men det är ett bra spel. Gillar även CDPR's approach med att gå ut och säga något. Finns, precis som många nämnt, en del skräckföretag med en del spöktitlar. Tråkigt dock att det inte gick hela vägen för CDPR, men de har verkligen lyckats väl enligt mig och jag ser fram emot den kommande månaden med updates och små tweaks!

Dom har gång på gång igen sagt på förfrågningar och tom i ett demo från ifjor att exakt så här kommer det att se ut.
Förra veckan så satt en dev och sa att det inte går att nedgradera något som inte existera och att spelet kommer se ut som videor visat.

Dom ljög alltså för en vecka sedan.
Sen om dom har sagt någon gång att folk kan vänta har ju inte med saken att göra, dom ljög.
Valde man alltså att lita på deras ord så blev man blåst, det är väl ändå inte okej?

Jag har aldrig påstått att veta om helheten i ett spel eller gameplay utan det jag sagt har varit helt och hållet riktat åt grafiken i spelet.

CD Projekt har något helt otroligt med Witcher 3, ett storslaget RPG med videos och ord som lovar den absolut bästa grafiken någonsin i ett RPG.
En chans för den lille att slå EA och Ubisoft på fingrarna men så faller dom för exakt samma fälla som dom stora killarna gör väldigt ofta när det kommer till vad som lovas, dom håller det inte.
Det sätter en tråkig bismak på det hela..

Permalänk
Medlem

Försår fortfarande inte varför PC också måste ha konsolgrafik bara för att just konsolerna behöver en nedskalning av grafiken. Skala bara ner till konsolerna och behåll den grymma grafiken till PC!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag spelade Witcher 1 & 2 nu även 3an för story och gameplay...

Men för övrigt tycker jag grafiken är helt ok! Hade inte ändå riktigt förväntat mig grafiken de visade först 2013. Dessutom slipper jag uppgradera grafikkortet

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tellus82:

Jasså, du kanske kör en sämre witcher 3 version än alla andra då? skärpning...

Sa personen som uttrycket "snyggt" inte vore subjektivt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Försår fortfarande inte varför PC också måste ha konsolgrafik bara för att just konsolerna behöver en nedskalning av grafiken. Skala bara ner till konsolerna och behåll den grymma grafiken till PC!

När ska sådana som du förstå att folk med feta pc-system faktiskt är i minoritet gällande världens alla gamers. Varför ska de då prioriteras? Det låter inte som en speciellt bra affärsmodell.

Givetvis försöker man nå en mellanväg så att så många som möjligt kan tänka sig att köpa spelet och samtidigt inte lägga överdrivet med development för att göra en liten klick kunder mindre butthurt. Det är då naturligt att man inte vill ha galet stora skillnader mellan versioner då detta skulle leda till sämre reviews på vissa system än andra och i slutändan påverka försäljningen betydligt mer negativt än de futtiga ex de inte säljer pga sura pc-gamers med svindyra system.

Vad gäller marknadsföringen med en version som sedan kommer att förändras så är det samma sak här. En liten klick kommer att bli sura över förändringarna och det kommer säkerligen inte att påverka försäljningen speciellt mkt då de flesta inte sitter och studerar demos ner i minsta detalj för att sedan jämföra med slutprodukten.

Sitter själv på ett system som säkert skulle kosta i runda slängar 30 000+ men jag sitter inte och gnäller som en stucken gris för det. Så skärp er och tänk till. Den här diskussionen är riktigt löjlig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

alla vill bara ha något att klaga på, aldrig kan dom vara nöjda

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Att Witcher 3 skulle vara årets snyggaste spel är inte säkert. Innan året är slut så kommer Squadron 42, första kapitlet i Star Citizens 250 timmars singleplayer kampanj. De spelar just nu in animationer och sekvenser via "full performance capture" hos "The Imaginarium" i Storbritannien. Den studio som ligger bakom full performance capture i filmer så som Lord of the rings och startades av Andy Serkis som spelade Gollum i både lord of the rings och the hobbit. De kommer även hjälpa till för att göra facial animations så levande som möjligt.

Så länge de fortsätter som de gör hittills så kommer det vara ett spel som inte kompromissar på vare sig story, gameplay eller grafik och kommer därmed aldrig komma på konsol. För de är inte kraftfulla nog.

Sedan finns det ett annat spel som seglar in under radarn Kingdom come Deliverance. Tycker det redan är snyggare än Witcher 3 och det är både inte klart, open world och siktar inte på konsoler. Observera vegetation etc här.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Försår fortfarande inte varför PC också måste ha konsolgrafik bara för att just konsolerna behöver en nedskalning av grafiken. Skala bara ner till konsolerna och behåll den grymma grafiken till PC!

Problemet är jobbet som krävs att optimera grafikinställningar.
Spelmotorn måste stödja stora variationer av inställningar som alla kräver optimering.

För att ELI5 svara på din fråga.

Permalänk
Medlem

Yeah.... gameplay är viktigare, men lite synd att flera år gamla skyrim är enkelt att få (mycket) snyggare (och mindre buggar / lagg eftersom det funnits ute ett bra tag).

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hur förklarar du annars att man kan tycka att detta är snyggare än detta.

edit: Ping @neohasse:

Bild två enligt mig, men är något suddig på något vis.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är ju att dom lätt hade kunnat dra igång en kickstarter/liknande för en övergrym PC version som drar ut lite extra på tiden, ifall dom nu verkligen måste ha olika versioner för att det ska fungera/började få slut på pengar. Den hade ju blivit finansierad direkt.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

kan någon förtydliga för mig. Är grafiken sämre även på PC sidan eller är det bara konsoller de snackar om? Om de talar om konsoller är det ju inte konstigt alls att de inte kan trycka ut den grafik som visades 2013. Gäller det däremot även PC känns det bara onödigt, låt folk skruva upp vad de vill

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10