Permalänk
Medlem

Uppgradera till Titan X

Hej! Som rubriken står att jag vill uppgradera till en Titan X, men innan köpet vill jag ta fråga ifall mitt system klarar av grafikkortet.
Budget är då inte ett problem då jag ska sommarjobba. Gör en uppgradering samtidigt som Window 10 lanseras.

Specs:
Cpu: I5 3570k @ 3.4Ghz
Cooling: Nzxt kraken x61
Ram: Corsair Vengence 16GB @ 1866Mhz
Moderkort: GA-Z77-D3H
GPU: Asus GTX770 DCII
PSU: Corsair AX 850 gold

Mvh Jun

Permalänk
Medlem

Ditt system klarar av det, även om jag skulle råda om överklockning på CPU'n till minst 4.5GHz.

Sedan är det en hel annan diskussion om titan x är prisvärd, speciellt när 980ti & fiji är inkommande som båda kommer ha trevligare prislapp och vettigare mängd VRAM för spelare. Bara för att du får lite stålar betyder det inte att du ska bränna dem liksom. Med det tankesättet kommer man inte långt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

vänta tills 390x släpps

Permalänk
Medlem

Vi kan diskussionen om vilket grafikkort du ska köpa när du har pengarna i handen. Fråga igen efter sommaren.

Permalänk
Medlem

@philipborg:

Nja inte så att jag måste uppgradera till titan X, vill bara ser möjligheterna till vad mitt system kan åstadkomma. då datorn va inköpt på blocket för knappt ett år sen. Men tack få påminnelse om 980Ti, få ta kika på det kanske bli aktuellt för mig.

Men just nu är det väl inte aktuellt med 4k gaming än ?

Och tack för alla svar hittils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gatsby:

@philipborg:

Nja inte så att jag måste uppgradera till titan X, vill bara ser möjligheterna till vad mitt system kan åstadkomma. då datorn va inköpt på blocket för knappt ett år sen. Men tack få påminnelse om 980Ti, få ta kika på det kanske bli aktuellt för mig.

Men just nu är det väl inte aktuellt med 4k gaming än ?

Och tack för alla svar hittils.

4K gaming går definitivt, men för bra framerate krävs dubbla grafikkort av hög kaliber. Titan x klarar det men inte lika "smooth" som i lägre upplösningar.

Typ exempel på FPS i spelet Shadow Of Mordor:

Sedan kan man kapa på fler inställningar så som AA i UHD upplösning utan att bild kvalitén blir märkbart sämre vilket balanserar ut det lite. 980ti kommer i princip vara ett titan x med 6GB VRAM och lite högre stock klock samt finnas med eftermarknads kylare. Fiji är en helt ny krets som vi ännu inte vet allt för mycket om.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@gatsby:

En 3570 k kommer att flaska garanterat, när jag spelar gta v och några andra nya spel ligger mitt överklockade 290 på 98 % usage och cpu varierar från 70% till 100%, så den cpun kommer bli en bottleneck.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@NatureBoyyy: Det va just den typ av svaret jag ville veta. men då känns inte uppgradering lika värt om man inte byter ut hela systemet ?