Ta bort "Dela med dig på Facebook"-knappen i nya 6.0

Permalänk
Medlem

Ta bort "Dela med dig på Facebook"-knappen i nya 6.0

Försöker hitta ett enkelt sätt att ta bort den blå Facebook-delaknappen i nya 6.0. Har inte Facebook och tycker knappen tar upp onödigt mycket plats (jag behöver öht inte se den). Använder inte ABP på swec men om det går att använda ABP för att ta bort denna knapp känns det som en smidig lösning. Hur kan man annars få bort denna "knapp"? Citationstecknen då den inte är en bild i grunden utan verkar vara någon form av css eller liknande.

Permalänk
Medlem

Förstår inte problemet, bara ignorera den?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Förstår inte problemet, bara ignorera den?

Någon som har ett bättre fungerande script/sträng-block på denna knapp?

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte så insatt i adblocker, men har för mig att man ska väl kunna göra egna "listor" i det. Där du själv väljer vad du vill blockera. Då borde du ju kunna stänga av Facebook från SweC utan att stänga av annonserna.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på bilden och kolla om det går blockera men detta kräver att du har Adblock Plus installerat.

Permalänk
Medlem

Fast kanske är smidigare med tanke på att du säger att du inte har och använder Facebook att välja att blockera alla sociala länkar i Adblock?
När man installerar tillägget så får man ju upp som alternativ att blockera alla sociala knappar. Då borde väl Facebook försvinna.

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av "Blur", tidigare "DoNotTrackMe".
Där kan du välja att blockera alla sociala knappar som poppar upp på diverse sidor.
Ska finnas i din webläsares app store, tilläggs center, eller vad det nu kan kallas.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Försöker hitta ett enkelt sätt att ta bort den blå Facebook-delaknappen i nya 6.0. Har inte Facebook och tycker knappen tar upp onödigt mycket plats (jag behöver öht inte se den). Använder inte ABP på swec men om det går att använda ABP för att ta bort denna knapp känns det som en smidig lösning. Hur kan man annars få bort denna "knapp"? Citationstecknen då den inte är en bild i grunden utan verkar vara någon form av css eller liknande.

lol det visste jag inte. Jag kör noscript, rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Jag högerklickade och valde blockera element med hjälp av uBlock funkade fint

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyttis:

Jag högerklickade och valde blockera element med hjälp av uBlock funkade fint

Stort tack för detta! uBlock var löjligt, nästintill skrattretande funktionellt och enkelt att använda i manuellt läge, efter att ha bara provat i någon minut känns det som ett självklart substitut till ABP. Funkar det att lägga in precis alla befintliga listor och även manuella diton? Känner du till några nackdelar jämfört med ABP själv? uBlock var iaf löjligt effektivt och sjukt smidigt i att ta bort enskilda element, stort tack igen!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder ett användar-CSS för domänen med reglerna

.greyContentShare, .threadShare { display: none; }

Hur man applicerar egna CSS-regler skiljer sig beroende på webbläsare, men alla bör mig veterligen ha möjligheten att göra det.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Knappen är 44px hög. Hur liten skärm har ni om det tar upp "onödig" plats? Den är knappt märkbar om man inte letar efter den

Permalänk
Medlem

Jag skapade ett userstyle för detta när någon gnällde om det under betan. Håll till godo.
https://userstyles.org/styles/111816/avfacebookningsmedel-f-r...

Skrivet av brittaan:

Knappen är 44px hög. Hur liten skärm har ni om det tar upp "onödig" plats? Den är knappt märkbar om man inte letar efter den

Mitt problem var snarare att den blåa färgen skär sig totalt med allt annat på skärmen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skapade ett userstyle för detta när någon gnällde om det under betan. Håll till godo.
https://userstyles.org/styles/111816/avfacebookningsmedel-f-r...

Skulle precis skapa en userstyle för detta, men nu behöver jag inte det. Tackar för det.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

@random1234: Jag har själv inte använt uBlock så länge så jag har inte hunnit prova allt! Utan jag kom fram till att jag skulle ta och prova det när jag läste på något forum att just uBlock skulle vara minst prestandakrävande utav APB m.fl. Jag tror att alla befintliga listor och manuella diton bara är att klistra in och köra på, dock är jag lite osäker.

Utöver det så gillar jag skarpt att det är så lätthanterligt och enkelt, utan att kännas överdrivet.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyttis:

Jag högerklickade och valde blockera element med hjälp av uBlock funkade fint

Skrivet av random1234:

Stort tack för detta! uBlock var löjligt, nästintill skrattretande funktionellt och enkelt att använda i manuellt läge, efter att ha bara provat i någon minut känns det som ett självklart substitut till ABP. Funkar det att lägga in precis alla befintliga listor och även manuella diton? Känner du till några nackdelar jämfört med ABP själv? uBlock var iaf löjligt effektivt och sjukt smidigt i att ta bort enskilda element, stort tack igen!

Exakt samma tillvägagångssätt med ABP, högerklick och blockera objekt så är det klart.
Men alltid bra med flera alternativ!

Skrivet av Lyttis:

@random1234: Jag har själv inte använt uBlock så länge så jag har inte hunnit prova allt! Utan jag kom fram till att jag skulle ta och prova det när jag läste på något forum att just uBlock skulle vara minst prestandakrävande utav APB m.fl. Jag tror att alla befintliga listor och manuella diton bara är att klistra in och köra på, dock är jag lite osäker.

Utöver det så gillar jag skarpt att det är så lätthanterligt och enkelt, utan att kännas överdrivet.

Hur mycket minne använder uBlock för dig?
Mitt ABP ligger på 136MB efter en sisådär 3 veckor sedan senaste omstart av webläsaren.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur mycket minne använder uBlock för dig?
Mitt ABP ligger på 136MB efter en sisådär 3 veckor sedan senaste omstart av webläsaren.

Nu har inte jag igång datorn mer än 1 dag i taget, men om jag går in på inställningar och kollar hur mycket uBlock tar just nu så är det runt 50MB med 8 listor aktiva om det nu säger något.

Visa signatur

:D

Permalänk
Inaktiv

AdBlock fungerade fint. Avskyr dessa "sociala media" knappar och funktioner. Om det nu ska tvingas på användaren, låt det åtminstone vara en funktion som går att inaktivera på kontot.

...så slipper folk som irriterar sig på det, använda adblock-funktioner.

Skickades från m.sweclockers.com