Minix Neo X7 ..Se HD filmer via dator

Permalänk

Minix Neo X7 ..Se HD filmer via dator

Har en Minix neo X7 som jag brukar se film på bl.a.

De allra flesta filmer i olika format fungerar utan problem att se via usb minne

men när jag använder funktionen media player där man kan se film från datorns hårddiskar så fungerar bara en del typ av format.

t.ex en film som slutar på .720p.BRRip.x264.aac fungerar men inte .720p.hdtv.x264-hdr

är det någon inställning i windows 7 som kanske behövs eller är det inte kompatibelt när man se via datorn

jag har kabel mellan dator och mediaspelare. någon kanske har haft samma problem

kör jag arcos player har jag samma problem. men som sagt, alla filmer fungerar om man har de på usb minne

Permalänk

Det ska väl bara vara att se till så att din Minix ligger med på ditt hemmanätverk så kan du sedan välja valfri spelare att spela upp filmerna på. Har du provat MX player eller VLC,, Kodi fungerar bra med för filmer.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

japp ,den ligger med i nätverket för jag kan se filmer från datorn

men jag kan inte se alla sorters format via nätverket. däremot om man har filmerna på usb minne

har provat massa olika spelare

Permalänk
Medlem

Kör du smb ska du kunna se alla format du kan se från usb, dlna kan ha begränsningar

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

testar jag smb ska man skriva användarnamn och lösenord

har inte lyckats komma på vilket dom menar, har testat nätverkets lösenord men det funkar inte

Permalänk
Medlem

Användarnamnet + lösenordet på din dator. Ibland kan det behövas datornamnet också. Så om t.e.x ditt användarnamn är test och datornamn test-pc så blir det test@test-pc.

Permalänk

Det funkade med datorns användarnamn och lösen, hade inget lösenord till datorn först men gjorde ett.

Permalänk
Medlem

hejsan

hur rootar man en minix neo x5?
vad händer när man gör det?
ursäkta men är nybörjar på detta
har problem med att Netflix inte startar upp filmer samt detta jävla cmore anser att min enhet är rootad så tänkte vad fan lika bra att göra det och köra med xposed å rootcloack

tacksam för svar

/jimmy

Permalänk
Medlem

faktist ingen aning