Kan man få någon användning för det här gamla agget? + övrigt gammalt

Permalänk
Medlem

Kan man få någon användning för det här gamla agget? + övrigt gammalt

Tjena,
plockade isär delarna i min gamla dator så mina föräldrar kunde slänga chassit och tänkte att jag kanske kunde använda några av dem. Agget är verkligen något som skulle behövas men problemet är att den har bara 4 pin 12 volts kontakt. Finns det adapter för 4 pins till 6/8? Ser att vissa billiga mobos har 4 men mitt som jag har över och hade tänkt använda har 8 pins.
Bild på PSUn finns i spoilern.

Sen är även frågan om det finns någon användning av resten i datorn. Finns även i spoilern. Om det inte finns någon bra användning men det finns intresse kommer det skänkas.

Nvidia GTS 450

På moderkortet sitter en x4 640 AMD Athlon, fyrkärnig på 3.0 GHz.

Dold text
Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Moderkort: Asus M4N68T
Nätaggregat: APEX SL-8460BTX
Grafikkort: Nvidia GTS 450

Det mesta är saker jag inte hade satt i ett nybygge precis. Nätaggregatet är enbart ~450W och säkert inte pålitligt alls. Moderkortet (AM3) har förvisso stöd för upp till 16gb DDR3 1800mhz minnen, men inga USB 3.0 utgångar och ingen sata 6,0 gbit/s utgång, även SLi/CF lösningar lyser med sin frånvaro. Grafikkortet är utdaterat och passar in bland dom andra delarna, men ser inget återanvändningsvärde mer än det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Moderkort: Asus M4N68T
Nätaggregat: APEX SL-8460BTX
Grafikkort: Nvidia GTS 450

Det mesta är saker jag inte hade satt i ett nybygge precis. Nätaggregatet är enbart ~450W och säkert inte pålitligt alls. Moderkortet (AM3) har förvisso stöd för upp till 16gb DDR3 1800mhz minnen, men inga USB 3.0 utgångar och ingen sata 6,0 gbit/s utgång. Grafikkortet är utdaterat och passar in bland dom andra delarna, men ser inget återanvändningsvärde mer än det.

Tänkte använda PSUn till en server, dvs inget spelande. Hade hoppats på att använda det med mitt nya moderkort som är M-ITX för mindre formfaktor men hade annars kunnat använda hela bunten som en server.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tänkte använda PSUn till en server, dvs inget spelande. Hade hoppats på att använda det med mitt nya moderkort som är M-ITX för mindre formfaktor men hade annars kunnat använda hela bunten som en server.

Det beror lite på vad din server har för komponenter. Delarna fungerar säkert fint som serverdelar - det är absolut inget skräp, men hade ju inte återanvänt något i en ny speldator precis

Visa signatur
Permalänk

Nätagget kan du spara om du kanske kommer försöka dig på något projekt. DC12V och DC5V är alltid bra att ha runt om man vill hitta på något.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Nätagget kan du spara om du kanske kommer försöka dig på något projekt. DC12V och DC5V är alltid bra att ha runt om man vill hitta på något.

Huvudfrågan är om man kan fixa en adapter från fyra pin till 8 som fortfarande funkar bra till moderkortet

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl