Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Tar en tillbaka 15 år till när man satt och nötte Colin McRae Rally och åkte moppe.
Va aldrig duktig på GB banorna då och inte nu heller.
Körde med TGB först men det kändes omöjligt att klara av lite högre hastigheter så jag bytte till 360 kontroller vilket gjorde det bättre.

Någon mer än mig som får varning om färgschemat mitt i spelandet?

Låter faktiskt bra, om fysiken går tillbaks till när spelet vara spelbart

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter faktiskt bra, om fysiken går tillbaks till när spelet vara spelbart

Jag har testkört det änsålänge, måste säga att fysiken är väldigt bra, bilen har tyngd och påminner väldigt mycket om Racing-sim fysik, enda klagomålet jag har med fysiken är att bromsarna är alldeles för bra för att kännas verkliga.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Det ser lovande ut, men alltså vad har egentligen hänt.. dröjer inte länge nu innan AA spel också blir early access.. Vi kommer snart få betala typ EA och DICE för att testa Alpha testa Battlefield spelen..

Förr vi personer betalt för att beta testa, nu måste vi betala för att beta testa.. kul.

Jag hoppas nästan att AAA utvecklare börjar med Early access så att folk kan börja hata fenomenet riktigt rejält så det kraschar och dör. Det känns som att early access mest används så att utvecklare kan ta betalt för sin produkt, men utan att behöva ta ansvar för den då de bara sägar "det är inte en slutgiltig version" när folk klagar eller sidor sätter betyg på spelet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Jag har testkört det änsålänge, måste säga att fysiken är väldigt bra, bilen har tyngd och påminner väldigt mycket om Racing-sim fysik, enda klagomålet jag har med fysiken är att bromsarna är alldeles för bra för att kännas verkliga.

Kul att du nämner vikten på bilen.
Tycker bilen "flyger" lite väl mycket och lätt ibland.
Kör själv utan ABS om det kanske blir skillnad.

Saknar möjlighet att ställa kännsligheten på kontrollerna och byta däck.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Colin McRae Rally 1 och 2 var ju bra på sin tid, eftersom de funkade klockrent med digital styrning med hjälp av styrkors. Med ratt är de lika värdelösa som allt annat Codemasters prånglat ut efter det.

Tvåan kom ju i samma veva som Dual Shock-kontrollern så det funkar väldigt bra med analog styrning, det är så jag alltid har kört det på PlayStation iallafall och just 2:an har jag nött till förbannelse. Har även kört med Force feedback-ratt på PC-versionen och minns att både feedbacken och den analoga styrningen var bra, värdelös skulle jag absolut inte kalla den.

Har faktiskt kvar samma ratt fortfarande, en Microsoft Sidewinder som är den första ratten med force feedback (jag har dock den andra versionen med USB som kom 1998). Det har funnits drivrutiner till alla Windows-versioner (dock inte stöd för separata gas och broms-axlar i Vista) så den går fortfarande att använda, otroligt att den inte gått sönder än faktiskt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle vilja tjuvträna lite, är fysiken i DiRT Rally liknande något annat spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Tvåan kom ju i samma veva som Dual Shock-kontrollern så det funkar väldigt bra med analog styrning, det är så jag alltid har kört det på PlayStation iallafall och just 2:an har jag nött till förbannelse. Har även kört med Force feedback-ratt på PC-versionen och minns att både feedbacken och den analoga styrningen var bra, värdelös skulle jag absolut inte kalla den.

Har faktiskt kvar samma ratt fortfarande, en Microsoft Sidewinder som är den första ratten med force feedback (jag har dock den andra versionen med USB som kom 1998). Det har funnits drivrutiner till alla Windows-versioner (dock inte stöd för separata gas och broms-axlar i Vista) så den går fortfarande att använda, otroligt att den inte gått sönder än faktiskt

Har jag gjort med :9 Dock i början gav jag upp spelet i perioder (för det var så svårt), men när väl jag bemästra spelet, gud vilken känsla Dirt speciellt 3 är ett rent skämt. Bilen gör som den vill, inte vad logikens lagar säger.

Pc versionen hade lite extra kom jag ihåg, som rutor kunde gå sönder som inte PS1 versionen hade. colin mcrae 2 var något extra, även menyn hade rätt speciell musik och grafiken var helt okej för så gammalt spel. Hade ju viss skada modulering som när avgasröret gick sönder, fast roligast var när turbon rök (bokstavligt talat), körde man för tufft kunde växellådan paja, körde faktiskt med låg fjädring och man ska ju sänka farten vid gupp (jag körde på full rulle), men blev ännu goare köra bilen när bilen blev sänkt ytterligare av man förstörde fjädringen (inbillade mig det i alla fall), tog kurvor bättre.

Körde subarun (som var tyngst i spelet, men annars hade alla bilar exakt samma spex), märkte dock jag ingen skillnad på någon bil alls i väggrepp och ax. Förutom motorn lät olika, vissa lät som en sopmaskin typ (tyckte jag då).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Söker land och rike runt efter någon med Fanatec clubsport shifter. Har någon fått denna att fungera i H-lådeläge? Fungerar fint i sekventiellt men jag får "unassigned" när jag försöker mappa den som H-låda.

Har samma sak med tidigare DIRT lir men har en eftermarknadsadapter är fundersam om det kan va den.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Gillar spelet skarpt än så länge men är det fler än jag som upplever att spelet kraschar i tid och otid. Vissa sessioner kan man spela i timmar andra gånger hinner man 5 meter med bilen. Jag förstår att det är early release och att buggar är att räkna med men det kanske finns några enkla knep.

Använder mig av:
i5 4690k
GTX 970
Ssd-disk
Windows 8.1
och en Ps3-kontroll.

Och det flyter som smör med ultra-inställningar tills det helt plötsligt kraschar helt utan felmeddelanden.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Har nu köpt detta spel.
Har läst många svar på min fråga och jag fick svar,
jag får vara med och spela samt får spelet när det är släppt på riktigt.

Min nya fråga är om det finns någon mer än jag som just nu gör det förbjudna, använder gamepad?

Har en supergammal Trustmaster predator GM-1520 som liknar xbox 360,
bilen är över hela skärmen som en fiskstjärt som slår.
Är det jag som är helt värdelös eller fungerar det inte bra med gamepads än?

Någon som har lite tips på hur man får bilen lite stabilare?

Spelet i sig ser mycket lovande ut, kör du dåligt så blir du bestraffad.
Det gillar jag, grafiken bryr jag mig inte så mycket om men det är snyggt enligt mig.
Snyggare för er antar jag som har rejäla datorer och bildskärmar.

Jag är nöjd men man vill ju alltid ha mer

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Har nu köpt detta spel.
Har läst många svar på min fråga och jag fick svar,
jag får vara med och spela samt får spelet när det är släppt på riktigt.

Min nya fråga är om det finns någon mer än jag som just nu gör det förbjudna, använder gamepad?

Har en supergammal Trustmaster predator GM-1520 som liknar xbox 360,
bilen är över hela skärmen som en fiskstjärt som slår.
Är det jag som är helt värdelös eller fungerar det inte bra med gamepads än?

Någon som har lite tips på hur man får bilen lite stabilare?

Spelet i sig ser mycket lovande ut, kör du dåligt så blir du bestraffad.
Det gillar jag, grafiken bryr jag mig inte så mycket om men det är snyggt enligt mig.
Snyggare för er antar jag som har rejäla datorer och bildskärmar.

Jag är nöjd men man vill ju alltid ha mer

Vet inte ifall denna trådan hjälper dig men kolla in den och se ifall det hjälper något http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=193980...

Permalänk
Skrivet av didjikasd:

Vet inte ifall denna trådan hjälper dig men kolla in den och se ifall det hjälper något http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=193980...

Skulle säkert fungera men vart gör jag dessa inställningar?
Det är inte en XBOX 360 kontroll utan lik en.

Trust predator GM-1520...

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Skulle säkert fungera men vart gör jag dessa inställningar?
Det är inte en XBOX 360 kontroll utan lik en.

Trust predator GM-1520...

med det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med eftersom jag inte äger spelet men antar att det ligger under inställningar någonstans.

Permalänk

Det förstår jag, har man inte spelet så är det svårt att veta

De inställningar jag kan göra är vilka knappar som ska var tex. gas, broms, styrning mm.

Sen kan jag välja i gameplay om jag vill ha hjälp med broms, kontroll av bilen mm.

Men ingen inställning om hur känslig kontrollen ska vara vad jag hittar, någon som vet?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Det förstår jag, har man inte spelet så är det svårt att veta

De inställningar jag kan göra är vilka knappar som ska var tex. gas, broms, styrning mm.

Sen kan jag välja i gameplay om jag vill ha hjälp med broms, kontroll av bilen mm.

Men ingen inställning om hur känslig kontrollen ska vara vad jag hittar, någon som vet?

I Dirt 3 finns inställningar för kontroll i alla fall. Vet inte hur det är i betan, kan ju läggas till senare. Tror det ligger under inställningar på dirt 3 i alla fall.

Xbox 360 kontrollen har man inga inställningar alls i windows att pilla på tyvärr. Utan får ställas in för varje spel

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

ja,ja...
spelet är inte klart så det kan förändras mycket.
Samtidigt så kanske jag borde investera i en nyare gamepad eller ratt.

Spelet verkar dock ha potential tycker jag.
Jag vill ha rally med egen sträcka, andra vill sladda runt med andra i någon
form av arkad.
Det är ok alla blir saliga av sitt,
det tråkiga för min del är att de är marknaden och jag är en liten lort i deras ögon

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rockabilly65:

ja,ja...
spelet är inte klart så det kan förändras mycket.
Samtidigt så kanske jag borde investera i en nyare gamepad eller ratt.

Spelet verkar dock ha potential tycker jag.
Jag vill ha rally med egen sträcka, andra vill sladda runt med andra i någon
form av arkad.
Det är ok alla blir saliga av sitt,
det tråkiga för min del är att de är marknaden och jag är en liten lort i deras ögon

Du borde nog kunna ändra någon inställning via Windows kontrollpanel antar jag. Annars är ju Xbox-kontrollerna riktigt trevliga, speciellt då de fungerar till det mesta.

Med tanke på vad detta spel verkar sikta på att bli så kan nog en ratt vara en trevlig investering, men så länge spelet inte är färdigt så gör man nog bäst i att avvakta såvida man inte har fler spel man vill använda ratten i. Finns nog inget som hindrar Codemasters från att ändra spelet och göra en "riktig" Dirt-titel även av detta spel om de skulle få för sig det eller uppfatta det av communityn som att det vore ett bättre val.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att när dom började teasa om ett nytt DiRT så frågade jag någon på twitter ifall "helmbetcam" skulle komma tillbaka. Han sa att han inte såg någon anledning till att den inte skulle återvända, men verkar inte finnas än så länge i alla fall. Mer inställningar för FoV vore bra också eftersom det känns helt skevt, dashboard funkar bäst.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av rockabilly65:

Har nu köpt detta spel.
Har läst många svar på min fråga och jag fick svar,
jag får vara med och spela samt får spelet när det är släppt på riktigt.

Min nya fråga är om det finns någon mer än jag som just nu gör det förbjudna, använder gamepad?

Har en supergammal Trustmaster predator GM-1520 som liknar xbox 360,
bilen är över hela skärmen som en fiskstjärt som slår.
Är det jag som är helt värdelös eller fungerar det inte bra med gamepads än?

Någon som har lite tips på hur man får bilen lite stabilare?

Spelet i sig ser mycket lovande ut, kör du dåligt så blir du bestraffad.
Det gillar jag, grafiken bryr jag mig inte så mycket om men det är snyggt enligt mig.
Snyggare för er antar jag som har rejäla datorer och bildskärmar.

Jag är nöjd men man vill ju alltid ha mer

Jag kör med 360-paden och så här ser det ut för mig när jag kör :
https://www.youtube.com/watch?v=8I_KkhxMR7c
det ska finnas en option för hur snabbt bilen ska svara vid styrning också
inne på controls finns det en extra flik/meny som heter "Advance Gamepad Settings" där finns det för mig iaf

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Jag kör med 360-paden och så här ser det ut för mig när jag kör :
https://www.youtube.com/watch?v=8I_KkhxMR7c
det ska finnas en option för hur snabbt bilen ska svara vid styrning också
inne på controls finns det en extra flik/meny som heter "Advance Gamepad Settings" där finns det för mig iaf

Ja så vill jag ha det med, inte att jag kan köra lika bra som dig troligtvis.
Men jag kan knappt gasa utan att bilen går höger ibland, vänster ibland.
Det som händer är att bilen går över hela vägen tills jag ligger i en ravin.

För att förtydliga jag har inte 360-paden, jag har en liknande.
Men inställningarna borde finnas ändå tycker jag eller?

LÄNKTEXT

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Hur gör du för att spela in ditt race?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Hur gör du för att spela in ditt race?

Det ser ut som att han du citera spelar in med bandicam så du kan ju testa där.
I annat rekommenderar jag MSI afterburner då jag själv använder det

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ha-begäret vat stort när jag såg denna igår. Då jag normalt undviker early access som pesten kommer jag nog avvakt eventuell lansering istället. Hade priset varit betydligt lägre hade det nog blivit ett köp redan igår.

Saknar detta spel både gymkhana och den där block-varelsen samt är mer åt sim-hållet så låter det riktigt lovande.

Skönt att höra att man inte är ensam om att gravhata Gymkhana och Ken block i Dirt-3.
Det kan vara underhållande att se vad han gör på Youtube, men inte i ett rallyspel.
Jag hoppade över alla steg där det där skiten var inblandat, tillslut blev man ju tyvärr tvungen att köra skräpet,
men tog då dom lättaste så att det gick någorlunda fort att bli av med det.
Codemasters skulle istället ha gjort det till en separat del av spelet så att det åtminstone skulle ha varit frivilligt.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av rockabilly65:

Ja så vill jag ha det med, inte att jag kan köra lika bra som dig troligtvis.
Men jag kan knappt gasa utan att bilen går höger ibland, vänster ibland.
Det som händer är att bilen går över hela vägen tills jag ligger i en ravin.

För att förtydliga jag har inte 360-paden, jag har en liknande.
Men inställningarna borde finnas ändå tycker jag eller?

LÄNKTEXT

Du har inte nånting du kan ställa in kontrollen på? ser ut som den väljer tangentbordet som "källa" och då borde det bli allt eller inget...
annars är inte xbox-paden så dyr om man väljer att köra med sladd som jag gör. (aldrig mer batterier som tar slut ) http://cdon.se/spel/xbox_360_controller-530306

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Du har inte nånting du kan ställa in kontrollen på? ser ut som den väljer tangentbordet som "källa" och då borde det bli allt eller inget...
annars är inte xbox-paden så dyr om man väljer att köra med sladd som jag gör. (aldrig mer batterier som tar slut ) http://cdon.se/spel/xbox_360_controller-530306

Köpte en med sladd med Inget som kan strula som tappad mottagning, batterier som tar slut jämt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Köpte en med sladd med Inget som kan strula som tappad mottagning, batterier som tar slut jämt.

Lirade mycket xbox 360 innan jag skaffade dator för ca 1 och 1/2 år sedan och insåg ganska kvickt när jag spelade då, hur mycket batterier det gick åt och att de tar slut rätt fort ändå och då alltid när man är mitt i en strid eller i sista kurvan på ett race... :/ så då tänkte jag screw wireless.

Dessutom så sitter jag inte så långt ifrån min burk idag att jag skulle behöva något trådlöst för den delen heller.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

Skönt att höra att man inte är ensam om att gravhata Gymkhana och Ken block i Dirt-3.
Det kan vara underhållande att se vad han gör på Youtube, men inte i ett rallyspel.
Jag hoppade över alla steg där det där skiten var inblandat, tillslut blev man ju tyvärr tvungen att köra skräpet,
men tog då dom lättaste så att det gick någorlunda fort att bli av med det.
Codemasters skulle istället ha gjort det till en separat del av spelet så att det åtminstone skulle ha varit frivilligt.
/Lifooz

Jo, jag hade haft lättare att acceptera Dirt 3s brister om Gymkhana var ett separat spelläge iallafall. Finns säkert de som uppskattar spelläget men för mig som främst spelar Dirt-serien för Rally-delarna. Att hålla på och leka runt på en arena är rätt avtändande då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Riktigt härligt gameplay! Jag får iaf ganska starka RBR-vibbar av hur bilen rör sig genom kurvorna. Med en bra förare som i klippet så tycker jag det ser ut att röra sig ganska likt jämfört med in-car-cams från riktiga WRC osv. Tror starkt på att det här Kan bli något riktigt nice

https://www.youtube.com/watch?v=no3cwtthlUs

Tycker det verkar helt fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett spel vet att skaffa (kanske)
Någon som vet ett ungefärlig släpp datum ?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hmm
Detta blir man rent nyfiken på o testa.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.