Gaminglaptop med 120hz inom snar framtid?

Permalänk
Medlem

Gaminglaptop med 120hz inom snar framtid?

Hejsan! Jag har letat och letat men hittar ingen laptop som säljs idag med en 120hz skärm. Sitter idag på en Asus Rog G750JM som jag försökt allt med för att kunna klocka skärmen och hela den historian, men utan framgång då min skärm inte är kopplad direkt till mitt Nvidia kort i datorn.
Jag vet att det funnits laptops med 3d 120hz skärmar men varför fortsatte inte dem att släppa några sådana versioner igen?

Vet någon här vart man kan få tag på en laptop som klarar 120hz?

Sen så hoppas jag på att det kommer en bärbar med G-sync!

Ha det!

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Medlem

Finns kanske inte så stor efterfrågan, iom att det är svårt att driva saker i 120Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av channe:

Hejsan! Jag har letat och letat men hittar ingen laptop som säljs idag med en 120hz skärm. Sitter idag på en Asus Rog G750JM som jag försökt allt med för att kunna klocka skärmen och hela den historian, men utan framgång då min skärm inte är kopplad direkt till mitt Nvidia kort i datorn.
Jag vet att det funnits laptops med 3d 120hz skärmar men varför fortsatte inte dem att släppa några sådana versioner igen?

Vet någon här vart man kan få tag på en laptop som klarar 120hz?

Sen så hoppas jag på att det kommer en bärbar med G-sync!

Ha det!

de har slutat med det för att efterfrågan var minimal på laptops, det drog upp priset på laptopsen och att de mobila gpu'erna helt enkelt inte orkade driva nya spel i 120fps utan att grafiken tog rejäl stryk, om du vill köra 120hz får du nog skaffa stationär

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det har varit gått truck på bra skärmar på laptop och då har ips blivit det som varit bäst för det ändamålet och därför är det inga 120hz skärmar i laptops (för en dyr dator vill man inte ha en TN panel i). men kanske Acer trycker in en 120hz ips som nedskalad variant av sin predator.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

de har slutat med det för att efterfrågan var minimal på laptops, det drog upp priset på laptopsen och att de mobila gpu'erna helt enkelt inte orkade driva nya spel i 120fps utan att grafiken tog rejäl stryk, om du vill köra 120hz får du nog skaffa stationär

Noo! Det känns ju tråkigt att dom gjort så. Dagens gpu:er till laptops är ju bättre än vad de var för några år sen. Jag tycker de borde kö en till drive med bättre skärmar

Jag har en stationär dator som står hemma med 120hz skärm osv. Det är det att jag reser mycket i mitt jobb och det skulle vara lite roligare att spela t.ex CSGO i mer än 60hz.

Jag har läst att vissa kunnat klocka sina skärmar men då hade jag oturen att min skärm inte var kopplad direkt till mitt gtx860m vilket gör att det är praktiskt taget att det inte går, vilket jag googlat runt efter. Om ingen annan vet någon bra lösning?

Att släpa på min BenQ skärm är inget jag vill göra

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Det har varit gått truck på bra skärmar på laptop och då har ips blivit det som varit bäst för det ändamålet och därför är det inga 120hz skärmar i laptops (för en dyr dator vill man inte ha en TN panel i). men kanske Acer trycker in en 120hz ips som nedskalad variant av sin predator.

Ah okej, nä jag förstår. Hoppas på en sådan laptop då!

Men ändå, att spela i 120hz eller mer förhöjer ju spelupplevelsen enormt. Har man väl provat 120hz vill man ju inte byta ner sig. Det är ju som att efter att man vant sig med en SSD så vill man ju inte gå tillbaks till en mekanisk hårddisk

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop