Permalänk
Medlem

En bra TV ca55"?

Hej.
För att inte bli långrandig.
Nu kommer jag bli av med LG Plasman på 50" tror jag det är. Den kostade runt 7000 för ett par år sen och har varit riktigt bra och uppfyllt alla krav.

Nu när jag ofrivilligt (förhandlade bort i separation) blir av med TVn behöver jag en ny och jag har noll koll på vad man ska köpa, vad man ska passa sig för eller någonting.
Som tur är finns Sweclockers

Svängde snabbt inom Elgiganten idag när jag beställde soffa.
Säljaren där påtalade denna som det jag borde ha!
LG 55UF772V
Snygg TV, bra bild och tydligen riktigt bra smartfunktion så jag kan kolla Netflix, mm... lite väl dyr!!!

LG verkar ha många 4K tv.
LG 55UB950v Lite billigare iaf.
LG 55UB820V Betydligt trevligare pris.

Sen har ju Samsung sin böjda för 12000 kr.

Kanske behöver man inte 4K?
En vanlig 55" går jag att hitta från 6000 och uppåt.

Dumt att vara dumsnål! TV är dyrt och bättre att fixa något lite dyrare som är bra än något jag blir missnöjd med.
Är smartfunktionen smart är det ju bra, speciellt om ungarna kan kolla netflix direkt i tv'n utan jag måste köpa en ny appletv eller liknande.

Är 3D ute? Iof vet inte om jag vill ha det...

Tack på förhand.
Får gärna vara i butiker så jag kan köpa direkt. Netonnet, Elgiganten, Siba, Media Markt och Webhallen finns i stan...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB