Var köpte ni er GTA V nyckel?

Permalänk

Var köpte ni er GTA V nyckel?

Var kan jag hitta den billigast som är Steam versionen, vad skiljer sig Steam versionen med den vanliga? Jag har letat runt lite på Prisjakt, men väldigt lite info om vilka som är Steam versioner och vilka som inte är det. Hittade de på Electroworld för typ 419kr men står inget om det är Steam version eller ej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuffinManxD:

Var kan jag hitta den billigast som är Steam versionen, vad skiljer sig Steam versionen med den vanliga? Jag har letat runt lite på Prisjakt, men väldigt lite info om vilka som är Steam versioner och vilka som inte är det. Hittade de på Electroworld för typ 419kr men står inget om det är Steam version eller ej.

sök på google. så gjorde jag, varför steam? du kan installera det var du vill på din dator.

Permalänk
Medlem

Cdon 350kr typ på någon rea , steam är dyrt , inte superbilliga på g2a.com nu heller ....

"Fördelen" är om du har vänner på steam kanske ? Annars bara lägga in vänner på Gta social ,

Permalänk
Medlem

Det enda sättet du kan köpa spelet och få det till ditt Steam Library är genom att köpa det direkt på Steam eller hitta någon som köper en Steam Gift (något som kan vara tveksamt och inte helt säkert för ditt Steam konto).

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Steamversionen som du kallar de är väl till för de som vill ha steam achivements från spelet och se sina spelade timmar i spelet eller något. absolut ingen skillnad och inget som är värt 200 kr extra .

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Om det inte står något på butikens hemsida så är det via social club programmet. En fördel med Steam är ju man kan ta snygga foton när man spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Om det inte står något på butikens hemsida så är det via social club programmet. En fördel med Steam är ju man kan ta snygga foton när man spelar.

Skulle Steams screenshots vara en anledning att köpa det där? lmao. Finns ju hur många program som helst som sköter det mycket bättre.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Am86:

Cdon 350kr typ på någon rea , steam är dyrt , inte superbilliga på g2a.com nu heller ....

"Fördelen" är om du har vänner på steam kanske ? Annars bara lägga in vänner på Gta social ,

Kan du länka? Det jag hittade var att nedladdningsbara versionen kostade mer än den andra
http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099
http://cdon.se/spel/downloads/grand-theft-auto-v-33244493

Skrivet av tysonayt:

Det enda sättet du kan köpa spelet och få det till ditt Steam Library är genom att köpa det direkt på Steam eller hitta någon som köper en Steam Gift (något som kan vara tveksamt och inte helt säkert för ditt Steam konto).

Stämmer verkligen det? Jag har köpt spel tidigare, t.ex. via Humble Bundle som man aktiverade i Steam.

Skrivet av KlyfftPotatis:

Steamversionen som du kallar de är väl till för de som vill ha steam achivements från spelet och se sina spelade timmar i spelet eller något. absolut ingen skillnad och inget som är värt 200 kr extra .

Sant, inte så stor skillnad då.

Skrivet av Superlight:

Om det inte står något på butikens hemsida så är det via social club programmet. En fördel med Steam är ju man kan ta snygga foton när man spelar.

Ja, det är sant, men det är inget problem för mig då jag redan har program som sköter det rätt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Skulle Steams screenshots vara en anledning att köpa det där? lmao. Finns ju hur många program som helst som sköter det mycket bättre.

Provade lägga till GTA som "non-steam game" och det fungerade.. Det var ju bra. Nu är det ingen fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Var kan jag hitta den billigast som är Steam versionen, vad skiljer sig Steam versionen med den vanliga? Jag har letat runt lite på Prisjakt, men väldigt lite info om vilka som är Steam versioner och vilka som inte är det. Hittade de på Electroworld för typ 419kr men står inget om det är Steam version eller ej.

jag köpte min nyckel på g2g och aktiverade i Social Club. Deras hemsida är inte den lättaste att navigera och deras installer klabbade en del för mig. Nerladdning som disconnectar, går ner i hastighet och har sig. Inte kul när man ska hämta 60gig. jag och andra har dessutom haft problem med spelet. "Bara" att installera om, där går det en eftermiddag typ.

Jag ångrar mig att jag var så dumsnål att jag snålade in 200kr istället för att köpa på Steam. Deras installationer har fan alltid maxat min lina nonstopp.

Vill du fortfarande ha det billigaste så håll koll Swec marknad. Nvidia bundlar GTA V med deras grafikkort nu, så där kommer nog vara nycklar till salu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Kan du länka? Det jag hittade var att nedladdningsbara versionen kostade mer än den andra
http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099
http://cdon.se/spel/downloads/grand-theft-auto-v-33244493

Stämmer verkligen det? Jag har köpt spel tidigare, t.ex. via Humble Bundle som man aktiverade i Steam.

Sant, inte så stor skillnad då.

Ja, det är sant, men det är inget problem för mig då jag redan har program som sköter det rätt bra

Mybad Eligiganten 419kr nerladdning

Permalänk
Avstängd

Jag köpte boxen från Webhallen. Tog 2h att installera från dvd

Permalänk
Medlem

Spelar ingen större roll om dy köper det till steam eller ej då du oavsett behöver öppna spelet via social club. Det ända är ju att du får steam screenshots och acevments. Har väldigt svårt att se det som en anledning till att köpa spelet till stem. Det är ju även mycket dyrare på steam. Själv förhandsbokade jag det på elgiganten och fick det dagen innan release!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Var kan jag hitta den billigast som är Steam versionen, vad skiljer sig Steam versionen med den vanliga? Jag har letat runt lite på Prisjakt, men väldigt lite info om vilka som är Steam versioner och vilka som inte är det. Hittade de på Electroworld för typ 419kr men står inget om det är Steam version eller ej.

steam ändå om det är lite dyrt men man slipper allt strul och så har man alla spel på samma ställe.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag förbokade mitt på greenmangaming, fick ge 425kr på någon drive dom hade redan en månad innan det släpptes.
Som dom säger ovan så finns det ingen skillnad på spelet i sig självt om man kör det på steam eller inte för steam launchar ändå social club som man måste starta spelet genom.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

419 på elgiganten!

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av Am86:

Mybad Eligiganten 419kr nerladdning

Tack, hittade den, har du någon rabattkod till Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Tack, hittade den, har du någon rabattkod till Elgiganten?

Just nu kan du få det för £30 på Green Man Gaming med rabattkoden HUKD25-OFFBAN-KHOLVC

Blir med PayPals payment conversion 397 SEK.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Steam köpte jag via, gött att ha spelet där

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Steam köpte jag via, gött att ha spelet där

De allra flesta titlar som finns på steam, som du köper från en tredje parts-distributör, är oftast nycklar som du aktiverar via steam. Ibland är det absolut inte nödvändigt att lägga ut några hundra extra för att köpa det direkt via steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

De allra flesta titlar som finns på steam, som du köper från en tredje parts-distributör, är oftast nycklar som du aktiverar via steam. Ibland är det absolut inte nödvändigt att lägga ut några hundra extra för att köpa det direkt via steam.

Just i GTA 5 fallet så är det inte så, nycklar som är köpa utanför Steam/Steam Gift går inte att aktivera i Steam

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

De allra flesta titlar som finns på steam, som du köper från en tredje parts-distributör, är oftast nycklar som du aktiverar via steam. Ibland är det absolut inte nödvändigt att lägga ut några hundra extra för att köpa det direkt via steam.

Det har jag koll på, men det gick inte med GTAV därför jag köpte på Steam Annars är fast2play favoriten att handla från.

Permalänk
Medlem

Köpte på greenmangaming med koden SAVE20-APRILM-AYDEAL. 32 pund sammanlagt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Just nu kan du få det för £30 på Green Man Gaming med rabattkoden HUKD25-OFFBAN-KHOLVC

Blir med PayPals payment conversion 397 SEK.

Tack, aldrig hört om hemsidan, så det får bli från Elgiganten, tack för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuffinManxD:

Tack, aldrig hört om hemsidan, så det får bli från Elgiganten, tack för hjälpen!

Greenmangaming är legit, köpt säkert 5 titlar därifrån på senaste tiden. Köpte även GTA V där, 391:- inkl nån kod som gav mig 26% på GTA V.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min nyckel på greenmangaming med brasilianskt vpn för 270 kr. Gjorde det inne VIP sektionen utan rabattkod. Nyckeln fungerar klockrent och var inte regionslåst (för två veckor sedan, kanske har ändrats).

Permalänk
Medlem

Jag älskar boxar så köpte mig faktiskt ett exemplar på MediaMarkt för 469:- medans polare köpta via Steam för 59.99Euro (546:-)
Då fick jag äver Pre ORder utgåva av någon anledning så fick börja med 500K online :):)... Ditt val!

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk

300 kr swecklockers marknad.

Permalänk
CS-mästare

Om man vill ha det via steam så kan man få det billigt om man är lite finurlig. Jag köpte en kniv till cs:go för cash via en Facebook grupp och sålde den sen på steam market för mycket mer. Så mitt GTA V gick då på 349:- via steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d