Permalänk
Medlem

Är denna dator bra för gaming?

Klarar denna dator av spel som GTA V på high / ultra? Och är det en bra dator för övrigt?

Specifikationer:
Processor: AMD X4 860k 4.1GHz - Black Edition
Grafikkort: nVidia GeForce GTX750 2GB OC
RAM-minne: 8GB 1600MHz DDR3
Hårddisk: 1000GB 64MB 7200RPM
Moderkort: Gigabyte GA-F2A78M-DS2 FM2+
DVD-brännare: DVD±RW Dual-Layer
Nätverkskort: 10/100/1000Mbit (integrerat)
Ljudkort: 7,1 HD Surround (integrerat)

Permalänk

Du kan nog glömma att köra GTA V på high/ultra men den datorn.
Sedan är ju "bra" en definitionsfråga. Jag skulle säga att det är en "budget-dator" för gaming.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friborg:

Klarar denna dator av spel som GTA V på high / ultra? Och är det en bra dator för övrigt?

Håller med Guybrush.
Det är en bra surfdator och för lite enklare spel.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Gaming dator! Budget 5600kr

Tja, jag undrar om det är någon som skulle kunna plocka ihop delar till en dator som kan lira typ GTA V på high / ultra. Självklart ska den kunna lira andra spel också, budgeten är 5600kr

Funtar på en dator med dom här specifikationerna, så kan ni gärna säga om den duger eller inte

Processor: AMD X4 860k 4.1GHz - Black Edition
Grafikkort: nVidia GeForce GTX750 2GB OC
RAM-minne: 8GB 1600MHz DDR3
Hårddisk: 1000GB 64MB 7200RPM
Moderkort: Gigabyte GA-F2A78M-DS2 FM2+
DVD-brännare: DVD±RW Dual-Layer
Nätverkskort: 10/100/1000Mbit (integrerat)
Ljudkort: 7,1 HD Surround (integrerat)

Permalänk
Medlem

Det där går inte. Absolut inte på GTA V.
Allt är nog ganska bra förutom grafikkortet.
GTX 750 finns inte ens på den här listan.
GTX 750 Ti finns med men långt ner.

Jag skulle föreslå det här som är ett prisvärt kort: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...
Radeon R9 280 finns en bit upp på listan

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Tänk på att det inte är tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (s.k korspostning).

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Det där går inte. Absolut inte på GTA V.
Allt är nog ganska bra förutom grafikkortet.
GTX 750 finns inte ens på den här listan.
GTX 750 Ti finns med men långt ner.

Jag skulle föreslå det här som är ett prisvärt kort: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...
Radeon R9 280 finns en bit upp på listan

http://www.sweclockers.com/image/diagram/9433?k=5a2290db8f5ad...

Men skulle det grafikkortet klara av GTA V på 1920 x 1080 high settings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friborg:

Men skulle det grafikkortet klara av GTA V på 1920 x 1080 high settings?

Kolla detta testet:
http://www.sweclockers.com/artikel/20336-snabbtest-grafik-och...

Du kommer få ca 70 FPS med ett 280-kort

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

Kolla detta testet:
http://www.sweclockers.com/artikel/20336-snabbtest-grafik-och...

Du kommer få ca 70 FPS med ett 280-kort

Har du tid att sätta ihop en dator till mig och sen länka? Om du har tid och kan sånt så har jag en budget på max 6000kr

Permalänk
Medlem

Nybörjare på att bygga datorer

Tja, jag ska bygga en ny dator till mig och undrar om jag har skaffat rätt delar. Vill helst att min dator ska klara av att spela spel som till exempel GTA V på high settings. Sen undrar jag också om man behöver fläktar och isånnafall vilka?

Specifikationer

Grafikkort : XFX Radeon R9 280 DD 3GB DDR5
Processor : AMD X4 860k 4.1GHz
Moderkort : Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3
Nätaggregat : Corsair CX750M 750W
Hårddisk : Western Digitals Desktop Blue 1TB
Ram minne : 2 x 4GB DDR3 SDRAM

Permalänk
Medlem

Nu hoppas jag inte du har köpt de där grejerna ännu för du har ett moderkort som inte är kompatibelt med processorn. I övrigt är varken grafikkort (medel) eller processorn (budget) toppengrejer vad gäller spel. Kan inte uttala mig om hur GTA flyter, men tvivlar starkt på att det blir high settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Nu hoppas jag inte du har köpt de där grejerna ännu för du har ett moderkort som inte är kompatibelt med processorn. I övrigt är varken grafikkort (medel) eller processorn (budget) toppengrejer vad gäller spel. Kan inte uttala mig om hur GTA flyter, men tvivlar starkt på att det blir high settings.

Kan du plocka ihop en dator med budgeten 4,4k? Som är kapabel till gaming?

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friborg:

Har du tid att sätta ihop en dator till mig och sen länka? Om du har tid och kan sånt så har jag en budget på max 6000kr

För 6000:- får du ingen dator som klarar GTA V på High (Full HD), du bör gå upp till ca 10 000:-.
Har du någon utrustning/komponenter du kan ta med dej från en äldre dator? Typ OS, minnen, hårddisk, chassi osv

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

För 6000:- får du ingen dator som klarar GTA V på High (Full HD), du bör gå upp till ca 10 000:-.
Har du någon utrustning/komponenter du kan ta med dej från en äldre dator? Typ OS, minnen, hårddisk, chassi osv

Jag har en Microsoft Windows 7 Home Premium SE
2 x 4GB ram 240 pin
Hårddisk har jag

Permalänk
Avstängd

Haha! Förövrigt förstår jag mig ej på TS, i andra trådar ska han ha datorer för 6000 och 5600, nu har alltså budgeten sjunkit 1200kr till? du får ingen dator som klarar gta v i high i 4000kr prisklassen någorlunda bra. Det är väl bara att inse att du inte har råd med en bra dator. Då får du köra på en sådan här istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friborg:

Jag har en Microsoft Windows 7 Home Premium SE
2 x 4GB ram 240 pin
Hårddisk har jag

Vad bra.
Du spar ca 1000:- på Windows 7 och ca 500:- på hårddisken (beror lite på hur stor den är) Är hårddisken en SSD eller mekanisk?
Angående minnet så måste du kolla om det är DDR2 eller DDR3. Är det DDR3 så spar ca 700:- på det oxå.

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

Inte möjligt att lira på high/ultra med AMD processorer. Det finns en anledning till att få grafiktester görs med AMD. Köp begagnat om du vill få mest för pengarna och då minst en i5 processor och en r9 280x/7970. Eftersom du spelar på 1080p kommer processorn vara en stor flaskhals också, specielt i gta v som olika tester visar. En högt klockad i5 är att föredra.

Med din budget finns ingen anledning att köpa nytt. Kolla olika köp/sälj på datorforum, det är nog din största chans. Knappast en AMD fx 8350 kommer fungera bra i gta v och det är ändå en av de "bästa" high end AMD processorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friborg:

Jag har en Microsoft Windows 7 Home Premium SE
2 x 4GB ram 240 pin
Hårddisk har jag

Jag skulle nog kolla på nått begagnat, du får ingen speldator för 4-6 tusen som klarar av GTA V med högre inställningar.

Men en begagnad för samma budget, jo det ska funka.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Gta 5 PC

Skrivet av ggustavsson:

Jag skulle nog kolla på nått begagnat, du får ingen speldator för 4-6 tusen som klarar av GTA V med högre inställningar.

Men en begagnad för samma budget, jo det ska funka.

Skulle denna dator kunna spela gta 5 på typ medium.

http://www.blocket.se/lund/NY_Speldator__i5_3_2Ghz_GTX_760__8...