Permalänk

Switch från fiberbox till router?

Hej!

Som rubriken lyder, är det möjligt att koppla en switch från fiberboxen till routern o sedan koppla in min PC direkt till switchen? Så det blir

Fiberbox -> Switch - > router - > wifi
Fiberbox -> Switch - > PC

Har ett problem med GTA 5 som har problem med syncen och vet inte vad det är för något med routern (Asus n-66u). Det funkar felfritt när jag kopplar in datorn direkt till fiberboxen men den har bara 1 utgång som jag kan använda för nätverk. De andra verkar vara för IP tv o annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin Bergström:

Hej!

Som rubriken lyder, är det möjligt att koppla en switch från fiberboxen till routern o sedan koppla in min PC direkt till switchen? Så det blir

Fiberbox -> Switch - > router - > wifi
Fiberbox -> Switch - > PC

Frågan är ju bara om du har fler än 1 st IP-adress från din fiberleverantör. Är svaret nej så fungerar det inte med switchen före router.

EDIT: Har du problem med routern kanske du ska kolla om det finns någon firmware uppdatering att lägga in?
Kan tipsa om denna custom firmware av ASUSwrt-Merlin
http://www.lostrealm.ca/tower/node/79

(kolla efter länken till download i slutet av sidan.)

Permalänk
Skrivet av Xelnah:

Frågan är ju bara om du har fler än 1 st IP-adress från din fiberleverantör. Är svaret nej så fungerar det inte med switchen före router.

Precis, dessutom kommer du inte komma åt saker på nätverket som sitter på andra sidan routern.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat firmware i routern?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Har du uppdaterat firmware i routern?

Låter mer troligt som att han måste göra portforward

Permalänk

Jag testade att köra direkt från fiberboxen och problemet kom tillbaks efter ett tag. Kan tex inte kolla på när polare streamar på twitch utan att det buffrar något extremt men streamers från USA fungerar utan problem. Kontaktade AllTele och skickade en trace på servrarna som hade problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Låter mer troligt som att han måste göra portforward

Dels har asus routrar upnp igång som default och sedan skulle nog det bli problem om spelet kräver öppna portar på många ställen. Om man är host för ett spel kan jag förstå att det underlättar.