Permalänk
Medlem

GTA V Problem

Tjosan!

Det är så att enda sen releasen 01.00 har jag suttit med samma problem vilket är att när jag startar själva spelet på steam så när "Social Club" startar så är det "Loading" hela tiden jag lät det stå i ca 2-2½timme men ingenting hände. Så jag gick och la mig för att jag tänkte att det fungerar väl sen vilket visade sig inte var fallet. Det står också att jag har lyckats logga in när jag startat men det händer ju liksom inget, jag har gjort det mesta tycker jag för att försöka få spelet att starta/fungera.

- Stängt av windows brandvägg
- Stängt av Avast
- Gjort så att spelet startas som Administratör
- Installerat om spelet helt från steam.

Prints finns här:

http://imgur.com/8KtCqjd
http://imgur.com/JOfT8Yk

Detta problem får en att kännas som piss man har lagt ut drygt 600kr på ett spel så får man inte igång det och man får absolut ingen hjälp ifrån rockstar supporten.

Nån som har haft samma problem och vet hur man ordnade det?

Permalänk
Medlem

Det finns en bugg som gör att om du har några andra symboler i ditt Windows användarnamn än a-z och 0-9 så funkar det inte, dom försöker fixa just nu. Blanksteg fungerar inte ens att ha i namnet och det hjälper inte att byta namn

Permalänk

Var glad att du har det instalerat och klart iallafall! Själv så håller jag på att ladda ner det sista via Rockstar games Social Club nu och det går löjligt sakta just nu =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Var glad att du har det instalerat och klart iallafall! Själv så håller jag på att ladda ner det sista via Rockstar games Social Club nu och det går löjligt sakta just nu =/

Ingen att va glad över när man inte får igång spelet:// lika värdelöst det här som att ha något med blizzard att göra.

Permalänk
Medlem

jaha då är det därför ja inte kan starta det har två pungter i mitt namn i windows... bra kod som leifi skulle sagt

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Hej.

Önskar hjälp.

Införskaffade GTA V och installerade det, men till min förvåning när jag startade spelet så kommer efter en stund ett högt alarmliknande ljud.
Det håller på tills jag stänger ner spelet. Det spelar ingen roll om jag har hörlurar eller inte.
Har provat att avinstallera/installera igen men som sagt när jag startade det igen så kom det alarmliknande ljudet tillbaka.
Kan det vara mitt ljudkort i mitt moderkort som är ganska gammalt?

Mina komponenter finns i signaturen.

MVH
P.S.
Uppgraderade till win 8.1x64 häromdagen, kan det vara boven?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som fått att spelet fryser?
Jag får det med uppdraget där de gör illa en person och mikael skjuter en skäggig snubbe.
Det är alltid i slutet när Trevor kommer till flygplatsen, så det måste vara en bugg antar jag? Har försökt några gånger med olika grafikinställningar men fryser vid flygplatsen varje gång.
Jag tvingas tabba ur och stänga spelet, någon som vet lösning?

Visa signatur

Asus P5kpl | E8500@3,8 | 4Gb | hd 4850 | P182b | Corsair 520w |