Handkontroll hittas inte av GTA V

Permalänk
Medlem

Handkontroll hittas inte av GTA V

Postade i den gamla stora tråden men eftersom den låstes tar ett nytt tag här.

GTA V hittar inte min handkontroll även om den fungerar i andra applikationer och i Steam om man kör i Big Picture men så fort GTA V startar så är det noll kontakt. Har en PS3 sixaxis med MotioninJoy dirvers och Better DS3 för XBox spoofing.

Samma setup funkar bra för andra vad jag kan förstå.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Hittade detta på Rockstars supportforum:

Citat:

I have just noticed something, in steam big picture mode the game has changed its playable with status to mouse and keyboard instead of being allowed to use a gamepad. Maybe its something to do with steam.

Kanske är en Steam-grej då? De av er som kör med handkontroll, kör ni Steam?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Har den "vanliga" versionen (alltså inte Steam) och kontrollen fungerar direkt

Permalänk
Medlem

om du går in i story mode och går in på settings, i den första fliken ser du en xbox handkontroll, gå in på den fliken och leta up controll calibration eller nått sånt heter det, sen kalibrerar du kontrollen och sen borde det funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Hittade detta på Rockstars supportforum:

Kanske är en Steam-grej då? De av er som kör med handkontroll, kör ni Steam?

Kör med steam. Funkar prima!

Permalänk
Medlem

Igår lossande det och allt fungerar nu som det ska, vet inte om jag hade missat något men tyckte inte att jag gjorde något nytt... Nu blir det fordon med padda och allt annat med M+K.

Körde runt på kartan i i nästan 45 minuter och bara njöt av att köra med paddan Någon som vet om man kan aktivera sina "special" skills på paddan? Caps Lock känns långt bort när man sitter lite gott tillbakalutad och kör bil

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av RawHead:

Igår lossande det och allt fungerar nu som det ska, vet inte om jag hade missat något men tyckte inte att jag gjorde något nytt... Nu blir det fordon med padda och allt annat med M+K.

Körde runt på kartan i i nästan 45 minuter och bara njöt av att köra med paddan Någon som vet om man kan aktivera sina "special" skills på paddan? Caps Lock känns långt bort när man sitter lite gott tillbakalutad och kör bil

På PS3/PS4 är det trycka på analoga spakarna, vill jag minnas. Borde väl vara mappat i samma stil på PC.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

På PS3/PS4 är det trycka på analoga spakarna, vill jag minnas. Borde väl vara mappat i samma stil på PC.

Ska kolla ikväll, hittade inget om det i settings när jag kollade därav frågan. Trycker man båda analoga då?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av RawHead:

Ska kolla ikväll, hittade inget om det i settings när jag kollade därav frågan. Trycker man båda analoga då?

Vill minnas att det är så, japp! Inte spelat på ett litet tag, så minnet kan svika mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hyggligt trådlyft nu men jag har precis gått över till PC och det har funkat klockrent med min 360-kontroll. Fram tills nu.

När jag startar spelet så ändras handkontrollen från första till alndra spelare eller vad man ska säga. Ibland till 3:e eller 4:e med. jag syftar alltså alltså ringen på dosan där du ser vilken dosa du har.

Resultatet blir ju att dosan inte fungerar men mus och t-bord gör det.

Permalänk
Medlem

Tråden är gammal men Tack jag fick igång min gampad men fick ett problem att komma ur kalibreringen

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz