Permalänk
Medlem

Min Anonymous banner!

Hej,

Jag gjorde nyss en banner som kallas " Project Anonymous!"

Ge mig gärna lite feedback tack!

Ladda ner den här! https://forum.devdream.se/index.php?threads/rel-project-anony...

Tack,

setupit

Permalänk
Medlem

Du tänkte inte att hela "project" skulle synas på bilden eller så?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Projekttexten är inte balanserad. Den ser påslafsad ut, inte olikt spackel på snickerier. Project har stroke men inbte anonymous, vilket skapar disharmoni. Samma sak med att project är kapat försvinner ur bild medan anon inte kommer in i bild. Eventuellt skulle en blend mode kunna lösa det mesta.

Permalänk
Medlem

Är det mening att man ska ha den här på sin bil, är det nån typ av bumper stick?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Hela syns ju? -.-

Permalänk
Medlem

Nej, på t.ex twitter, youtube etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av setupit:

Hela syns ju? -.-

citera så vet vi vem du pratar med utan att behöva bakåtanalysera tråden.

Permalänk

Kan ju tycka att hela we do what we can because we can är fel då anonymous oftast har rimliga argument till saker dem gör och inte gör de för att jävlas / det är kul. Sedan kan jag tycka att själva project anonymous texten inte smälter ihop med bakgrunden. Ser ut som du har hämtat en proffessionellt gjord bakgrund och lagt 5min på att slänga på lite text på denna. Tyvärr... Försök få en helhet i bilden och få texten att smälta in i bilden snarare än att se ut som ett klistermärke på bilden

EDIT: såg precis at de står by:tiger på själva bakgrundbilden vilket gör de mer genomskinligt att du bara lagt på lite text. Gör nåt från grunden istället så skulle du få mer positiv respons från mitt håll, hej!

Skrivet av setupit:

Hej,

Jag gjorde nyss en banner som kallas " Project Anonymous!"

Ge mig gärna lite feedback tack!

https://pimg.sellfy.com/images/resize/product/1240/8bb76ed38c...

Ladda ner den här! https://forum.devdream.se/index.php?threads/rel-project-anony...

Tack,

setupit

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

Kan ju tycka att hela we do what we can because we can är fel då anonymous oftast har rimliga argument till saker dem gör och inte gör de för att jävlas / det är kul. Sedan kan jag tycka att själva project anonymous texten inte smälter ihop med bakgrunden. Ser ut som du har hämtat en proffessionellt gjord bakgrund och lagt 5min på att slänga på lite text på denna. Tyvärr... Försök få en helhet i bilden och få texten att smälta in i bilden snarare än att se ut som ett klistermärke på bilden

EDIT: såg precis at de står by:tiger på själva bakgrundbilden vilket gör de mer genomskinligt att du bara lagt på lite text. Gör nåt från grunden istället så skulle du få mer positiv respons från mitt håll, hej!

Har jag inte gjort något från grunden? Jag har ju gjort hela skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av setupit:

Hela syns ju? -.-

Skrivet av setupit:

Nej, på t.ex twitter, youtube etc.

Skrivet av setupit:

Vad får dig att tro att jag är en liten unge?

Då du är ny på forumet borde du läsa reglerna om att posta flera gånger i rad, det du har gjort nu är en så kallad trippelpost och är helt onödig.

Som kommentar på din bild skulle jag säga att den ser väldigt billig ut då du helt klart har tagit någon annans verk. Sen har du nog inte riktigt förstått vad Anonymous gör eller varför, och det är antagligen alla dessa saker tillsammans som får vissa att anta att du är av yngre generation.

Fotnot: Anledningen till att vi antar att du tagit nån annans verk är för att det står "by tiger" i bilden, och du helt klart nickar "setup", eller "setupit". Ytterligare så syns inte hela "project" i bild alls, då en bit av T'et är avklippt.

Permalänk

Därför de står BY TIGER mitt i bilden?

Skrivet av setupit:

Har jag inte gjort något från grunden? Jag har ju gjort hela skiten

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

Därför de står BY TIGER mitt i bilden?

Du vet ju å andra sidan inte om det är han som är tiger eller inte, eller hur? =D

Permalänk

Sant men han heter ju inte det varken här eller på sidan han länkade till där bilden är upplagd så jag antog att de borde stått något i stil med BY SETUP eller nåt liknande då Men kan ju va ett fel antagande

Skrivet av Forsgren:

Du vet ju å andra sidan inte om det är han som är tiger eller inte, eller hur? =D

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

Kan ju tycka att hela we do what we can because we can är fel då anonymous oftast har rimliga argument till saker dem gör och inte gör de för att jävlas / det är kul. Sedan kan jag tycka att själva project anonymous texten inte smälter ihop med bakgrunden. Ser ut som du har hämtat en proffessionellt gjord bakgrund och lagt 5min på att slänga på lite text på denna. Tyvärr... Försök få en helhet i bilden och få texten att smälta in i bilden snarare än att se ut som ett klistermärke på bilden

EDIT: såg precis at de står by:tiger på själva bakgrundbilden vilket gör de mer genomskinligt att du bara lagt på lite text. Gör nåt från grunden istället så skulle du få mer positiv respons från mitt håll, hej!

Texten kan tolkas ur ett "With great power comes great responsability"-perspektiv, dom som har makten att göra något har också ett ansvar att göra det. Beror lite på om man idoliserar anon som superhjältar eller ser ner på dom som trollande snorungar.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

Sant men han heter ju inte det varken här eller på sidan han länkade till där bilden är upplagd så jag antog att de borde stått något i stil med BY SETUP eller nåt liknande då Men kan ju va ett fel antagande

Vi kommer nog aldrig få reda på vad som sant eller ej!

Permalänk
Medlem

Bildkomposition? Det finns ingen balans i bilden i min mening samt att bilden i sin helhet ser väldigt billig och amatör-mässig ut :/ Och som så många andra påpekar; texten "We do what we can becuase we can" blir helt fel i sammanhanget då det inte är alls så Anonymous arbetar.
PS: Skulle gärna vilja veta vad du tog för pris för den här bilden och hur långt tid du la ner på den.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

* Dom snedställda strecken påminner mest om regn och jag ser inte kopplingen till bildens övriga tema. Dom tar också för mycket fokus när dom är helt vita.
* "Anonymous" står två gånger till synes utan anledning. När man läser texten så blir den naturliga ordningen "Project Anonymous we do what we can because we can Anonymous"
* Kör antingen samma typsnitt rakt igenom eller ta ett med större kontrast mot den grå texten om det ska vara olika
* Dom lodräta och vågräta vita strecken tar för mycket fokus och känns out of place
* Jag ser att du lagt till ett stort svart fält längst ner för att göra bilden större och få plats med ditt andra "Anonymous". Om du tar bort det, skiter i att skriva anonymous två gånger och tar ner graden på projekt samt sätter det tillsammans med nuvarande anonymous blir det bättre. Gör då också "Project" mindre utmärkande, fokuset ska inte ligga på att det står "Project".
* Jag hade också kapat av lite i överkant på bilden, ska det vara en banner behöver det inte vara speciellt hög och den blir lite tung mot botten annars. Hade nog kapat vid den övre kanten på det mörkgrå blocket som ligger bakom till höger om masken. Då blir det lite harmoni mellan ögonen på masken, "anonymous" och den optiska mittpunkten.

Less is more helt enkelt.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Om ni läser så: https://forum.devdream.se/index.php?threads/rel-project-anony...

Så står det tydligt: "Hej, nu släpper jag min banner gratis som kostat innan! Bannern kan användas på t.ex youtube, twitter etc.
Hoppas den blir till nytta, 1 nerladdning = 1 like tack! :blush:"

Ni undrar säkert vart jag sålde den innan?

https://sellfy.com/tigerlovesgfx

Tack!

EDIT: Eftersom det är en .PSD fil så kan ju all text redigeras/tas bort, så snälla sluta klaga "WE DO WHAT WE CAN BECAUSE WE CAN"

Permalänk
Medlem
Skrivet av setupit:

Om ni läser så: https://forum.devdream.se/index.php?threads/rel-project-anony...

Så står det tydligt: "Hej, nu släpper jag min banner gratis som kostat innan! Bannern kan användas på t.ex youtube, twitter etc.
Hoppas den blir till nytta, 1 nerladdning = 1 like tack! :blush:"

Ni undrar säkert vart jag sålde den innan?

https://sellfy.com/tigerlovesgfx

Tack!

EDIT: Eftersom det är en .PSD fil så kan ju all text redigeras/tas bort, så snälla sluta klaga "WE DO WHAT WE CAN BECAUSE WE CAN"

Då vet vi iaf att det är du som är tiger! Iaf enligt sidan du länkade nu. Btw lite random fråga men har du en tp link-router/modem? ^^

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Citatet påminner om GLaDOS: "Aperture Science - we do what we must because we can.".
Oavsett så är det märkligt hitta på egna citat och kombinera dom med namn/logo på "organisationer", i detta fall anonymous.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Citatet påminner om GLaDOS: "Aperture Science - we do what we must because we can.".
Oavsett så är det märkligt hitta på egna citat och kombinera dom med namn/logo på "organisationer", i detta fall anonymous.

När jag gjorde banner inspirerade jag mig denna youtube kanal https://www.youtube.com/user/NEO2012anonymous

Permalänk
Medlem

Vad har man denna banner till? jag förstår om man gör en egen som är skräddarsydd efter ändamålet men denna? Vad har den för funktion på en twittersida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av setupit:

Har jag inte gjort något från grunden? Jag har ju gjort hela skiten

Du har klistrat ihop lite bilder du hittat på nätet och lagt till text. Du har även sålt denna bild, och i Read-Me:n i din nedladdning står det

Citat:

BY LAW ALL CONTENT FROM THIS PROJECT CAN BE USED FOR PERSONAL AND COMMERCIAL USE! BUT CANNOT BE REDISTRIBUTED OR SOLD AS THE ORGINAL OR MINOR MODIFIED VERSIONS

Detta trots att en av bilderna du använt är släppt under CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike. Jag misstänker att du inte har pratat med upphovsmannen och frågat om tillstånd att använda och sälja den bilden. Inte snyggt.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koltrast:

Fast det syns ju ganska tydligt att den bilden inte ligger till grund för bannern på något sätt. Den är vinklad och "tuschad/akvarell" medan den på bannern är rakt framifrån och mer som blyerts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koltrast:

Du har klistrat ihop lite bilder du hittat på nätet och lagt till text. Du har även sålt denna bild, och i Read-Me:n i din nedladdning står det

Detta trots att en av bilderna du använt är släppt under CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike. Jag misstänker att du inte har pratat med upphovsmannen och frågat om tillstånd att använda och sälja den bilden. Inte snyggt.

Här är även en annan bild han använt. Vet dock inte hur det är med upphovsrätten på den då den iaf verkar ha använts av rätt många... Misstänker att även de små texterna i bakgrunden är tagna då de kommer från en firmware-"rooting" av en tplink-router, och det vore märkligt att behöva lägga ner tid på en sån grej för att sedan copy-pasta annat material...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av hultron:

Citatet påminner om GLaDOS: "Aperture Science - we do what we must because we can.".
Oavsett så är det märkligt hitta på egna citat och kombinera dom med namn/logo på "organisationer", i detta fall anonymous.

Skrivet av setupit:

När jag gjorde banner inspirerade jag mig denna youtube kanal https://www.youtube.com/user/NEO2012anonymous

Med en Aperture-inspirerad logga. Bra timing

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Fast det syns ju ganska tydligt att den bilden inte ligger till grund för bannern på något sätt. Den är vinklad och "tuschad/akvarell" medan den på bannern är rakt framifrån och mer som blyerts.

Masken är en annan bild, men man kan se texten från bilden jag länkade till vänster i bakgrunden.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koltrast:
Skrivet av vompen:

Va, han kan ju inte ha använt båda bilderna? Ingen av dem ser ju dessutom ut som på hans bild.

Skrivet av Koltrast:

Masken är en annan bild, men man kan se texten från bilden jag länkade till vänster i bakgrunden.

Då ser du bättre än jag...

EDIT: tar tillbaka. fokuserade för mycket på masken, inte på texterna. tydlig rip från båda bilderna ni länkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Med en Aperture-inspirerad logga. Bra timing

Haha, woops..