Permalänk

Cas 2 eller 2.5?

Vad ska man välja "TwinMOS-Winbond Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5" för dryga tusenlappen styck, eller den modul som finns på Komplett med Cas 2?

Jag kommer att beställa två för att kunna köra Dual channel, men är det värt skillnaden på 800 spänn?? Märker man någon prestandaökning vid t ex spelande?

Jag kommer inte att hålla på med överklockning.

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk
Medlem

Re: Cas 2 eller 2.5?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Vader
Vad ska man välja "TwinMOS-Winbond Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5" för dryga tusenlappen styck, eller den modul som finns på Komplett med Cas 2?

Jag kommer att beställa två för att kunna köra Dual channel, men är det värt skillnaden på 800 spänn?? Märker man någon prestandaökning vid t ex spelande?

Jag kommer inte att hålla på med överklockning.

Följdfråga 1:Behöver du 1 GB ram? Följdfåga 2:När behöver man 1 GB ram?

Permalänk

Bortse från mängden RAM... Vinner man någon prestanda med CAS 2 mot CAS 2.5?

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk
Medlem

Ja, man vinner prestanda, men jag vet inte om det är värt 800kr extra. Är du miljonär så är det klart värt det.. är du fattig så är det inte värt det.

Du kanske märker någon procents ökning i spel, inte mer.

Permalänk
Medlem

Jag bytte precis från 512 till 1024 MB ram, prestandaskildnaden är ej extrem men visst märks det

Visa signatur

Niklas

Permalänk

Re: Re: Cas 2 eller 2.5?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorl@x
Följdfåga 2:När behöver man 1 GB ram?

Jag skulle kunna besvara den frågan, när man håller på med Gafik så som 3D, jag märkte att 512MB innan verkade vara för lite, men sen är jag lite mer seriös på den fronten, sitter inte bara och spelar med min dator.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB