Får krupp på bluescreen, någon hejjare på dumpfiler?

Permalänk

Får krupp på bluescreen, någon hejjare på dumpfiler?

Hejsan, under senaste månaderna har jag börjat fått bluescreens, oftast när jag tabbar in och ur från spel men även ibland när jag bara surfar eller liknande. Det har inte uppstått efter någon ny installation av hårdvara eller något sådant, det har bara tillkommit. så det skulle kunna vara ramminnet.

Jag har provat att köra de två minnena jag har separat men har fått bluescreens på båda två, finns det chans att båda gått och dragit något gammalt över sig samtidigt? har även kört memtest i 30+ timmar utan någon error.

Jag har installerat om windows och ska ha installerat alla de senaste drivrutinerna.

Jag kör även med en 120hb corsair force ssd, skulle den kunna vara boven i dramat på något vis?

Grejen är att jag inte är någon hejare på det här med att felsöka hårdvara. Tänkte chansa på att beställa nya minnen men tänkte höra här istället utifall någon kan få ut någonting av dumpfilerna så jag vet om man ska uppgradera hela datorn på en gång.

Minidumps : http://www17.zippyshare.com/d/ACWV21Ab/14266/minidumps.rar
Memory.dmp : http://www11.zippyshare.com/d/BmIyAoAU/28585/MEMORY.rar

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Lista dina komponenter till att börja med.
Överklockar du?
Om du trycker på startknappen, skriver Tillförlitlighet och startar verktyget som kommer upp så kan man ofta få mer information om vad det är som strular. Du bör kunna se dina blue screens där samt få lite mer information om vad som kan ha orsakat det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Lista dina komponenter till att börja med.
Överklockar du?
Om du trycker på startknappen, skriver Tillförlitlighet och startar verktyget som kommer upp så kan man ofta få mer information om vad det är som strular. Du bör kunna se dina blue screens där samt få lite mer information om vad som kan ha orsakat det.

cpu ; i5 3570k
gpu ; evga 970
mobo ; asrock z77 pro4-m
ram ; 2x4gb vengance 1600mhz, cl9
psu ; corsair 620hx

har haft processorn på 4,5ghz. men jag hade bluescreensen innan dess.

är till havs just nu så kan tyvärr inte kolla det verktyget du sa.

Permalänk

någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kollat verktyget jag tipsade om? Fråga igen när du har kommit hem och kan testa tipsen du får.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Har du kollat verktyget jag tipsade om? Fråga igen när du har kommit hem och kan testa tipsen du får.

kom hem nyss och har kollat lite i det verktyget du tipsat om, inte hittat någonting som leder mig närmare vad det är som strular.

datorn har stått på här hemma under hela resan, och den har inte fått bluescreen, så det är bara när man väl gör någonting som bluescreenen uppstår.

Permalänk

Fortfarande inte fått bukt på det här

Permalänk
Medlem

Vad säger bluescrenen?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Dina dumpar pekar på minne, dock behöver det inte nödvändigtvis vara ditt RAM, kan även vara vRAM eller cache.
Prova att plocka ur grafikkortet och kör på den interna grafiken ett tag och se om det hjälper något.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Isacbergstrom:

kom hem nyss och har kollat lite i det verktyget du tipsat om, inte hittat någonting som leder mig närmare vad det är som strular.

datorn har stått på här hemma under hela resan, och den har inte fått bluescreen, så det är bara när man väl gör någonting som bluescreenen uppstår.

Även om du inte kunde utläsa något av informationen så är det kanske någon annan som kan. Du tillför ingen ny information i denna tråden mer än att det funkar fortfarande inte. Så länge du inte orkar ge oss något mer så tror jag du får svårt att få mer hjälp.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Vad säger bluescrenen?

Skrivet av giplet:

Även om du inte kunde utläsa något av informationen så är det kanske någon annan som kan. Du tillför ingen ny information i denna tråden mer än att det funkar fortfarande inte. Så länge du inte orkar ge oss något mer så tror jag du får svårt att få mer hjälp.

har ju laddat upp samma filer som tillförlitlighetsgrejen läser av, men här är ett par där det står.

EN
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF96000104283
BCP3: FFFFF88008A25020
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

TVÅ

BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF80002C8601E
BCP3: FFFFF8800B7ADDE0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

TRE
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF96000124283
BCP3: FFFFF88008C37FF0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Dold text

Eftersom det hela tiden är samma buggcheck så måste det ju vara något problem.

Frågan är, är chansen stor att båda internminnena går samtidigt? har testat båda för sig, och fått samma bluescreen på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacbergstrom:

har ju laddat upp samma filer som tillförlitlighetsgrejen läser av, men här är ett par där det står.

EN
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF96000104283
BCP3: FFFFF88008A25020
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

TVÅ

BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF80002C8601E
BCP3: FFFFF8800B7ADDE0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

TRE
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF96000124283
BCP3: FFFFF88008C37FF0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Dold text

Eftersom det hela tiden är samma buggcheck så måste det ju vara något problem.

Frågan är, är chansen stor att båda internminnena går samtidigt? har testat båda för sig, och fått samma bluescreen på båda.

Du hoppade helt över TiasE..

och de va inte Dumparna, jag ville att du skulle skriva vad de stod utan själva felmedelandet för Bluescreenen.

som TiasE säger kan det även vara GPU som börjar dö.. så ta bort de, och kör på interngrafik.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Dina dumpar pekar på minne, dock behöver det inte nödvändigtvis vara ditt RAM, kan även vara vRAM eller cache.
Prova att plocka ur grafikkortet och kör på den interna grafiken ett tag och se om det hjälper något.

jag har provat med tre olika grafikkort, får samma bluescreen med samtliga.

Skrivet av Dragone:

Du hoppade helt över TiasE..

och de va inte Dumparna, jag ville att du skulle skriva vad de stod utan själva felmedelandet för Bluescreenen.

som TiasE säger kan det även vara GPU som börjar dö.. så ta bort de, och kör på interngrafik.

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 8ggr av 10.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du installerat alla uppdateringar till Windows?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Installera denna och analysera dina dumps: http://www.resplendence.com/whocrashed

Permalänk
Medlem

Söker man på ditt felmeddelande så säger större delen av de som grejat med det att det är ett drivrutinsproblem på någon enhet.

Rekommendationen är att börja med grafikkortet och göra en ren avinstallation av alla drivrutiner till det kortet och se
till att det inte ligger en massa gammalt kvar. Eller om man tex kört AMD (ATI) innan och inte fått bort allt.

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Skrivet av giplet:

Har du installerat alla uppdateringar till Windows?

inte installerat alla uppdateringar.

Skrivet av dabman:

Installera denna och analysera dina dumps: http://www.resplendence.com/whocrashed

crash dump file: C:\Windows\Minidump\012315-8985-01.dmp
This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0xC4283)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF96000124283, 0xFFFFF88008C37FF0, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Multi-User Win32 Driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

-

Mer kan jag inte få ut.

Skrivet av Brajg:

Söker man på ditt felmeddelande så säger större delen av de som grejat med det att det är ett drivrutinsproblem på någon enhet.

Rekommendationen är att börja med grafikkortet och göra en ren avinstallation av alla drivrutiner till det kortet och se
till att det inte ligger en massa gammalt kvar. Eller om man tex kört AMD (ATI) innan och inte fått bort allt.

grejen är att jag inte förstår hur drivrutiner helt spontant ska börja spöka. Ingenting ändrades från det att jag aldrig fick bluescreens tills när jag började få dem konstant. installerat om windows 2 gånger och fixat med drivrutinterna också, men utan resultat.

Permalänk

Måste bara tillägga detta nu ; jag har nu köpt en helt ny burk. Installerat alla nya drivrutiner, men jag får fortfarande bluescreen. Kan det vara min mitt windows som är korrupt på något jävla vänster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacbergstrom:

Måste bara tillägga detta nu ; jag har nu köpt en helt ny burk. Installerat alla nya drivrutiner, men jag får fortfarande bluescreen. Kan det vara min mitt windows som är korrupt på något jävla vänster?

Är det en äkta eller pirat version av Windows?