Hur f*n får jag över 60 FPS i H1Z1 (GTX 970 och i7)

Permalänk
Medlem

Hur f*n får jag över 60 FPS i H1Z1 (GTX 970 och i7)

Ja, till mitt problem: spelar mycket battle royale i H1Z1 med dator i sign.
Har alltså en Asus Swift och kör 2560 x 1440, vill ha 60+ fps konstant, helst 144.

Valde "Medium" settings och trots detta ligger jag fan ner emot 40 fps i öppna landskap, extremt irriterande. Varför har jag så fruktansvärt dålig FPS på MEDIUM? Sure, spelet är dåligt optimerat men fortfarande, vet folk som spelar med sämre grafikkort utan att klaga. Gtx 970 är ju fan bland de bästa korten på marknaden, borde ju åtminstone leverera då det är helt nytt...

Tips uppskattas.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Ja, till mitt problem: spelar mycket battle royale i H1Z1 med dator i sign.
Har alltså en Asus Swift och kör 2560 x 1440, vill ha 60+ fps konstant, helst 144.

Valde "Medium" settings och trots detta ligger jag fan ner emot 40 fps i öppna landskap, extremt irriterande. Varför har jag så fruktansvärt dålig FPS på MEDIUM? Sure, spelet är dåligt optimerat men fortfarande, vet folk som spelar med sämre grafikkort utan att klaga. Gtx 970 är ju fan bland de bästa korten på marknaden, borde ju åtminstone leverera då det är helt nytt...

Tips uppskattas.

Det är pga av att spelet är inte särskilt bra optimerat och en andledning till andra kanske inte klagar är väl att de inte är särskilt kräsna eller vet att spelet inte är bra optimerat. Vad du kan göra är att kolla på guider hur man ökar fps genom att ändra värden på spelets .ini filer.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Avstängd

HAr samma "problem" med mitt 980. Jag kör iofs på Ultra

Permalänk
Medlem

Hmm farligt att köpa icke färdiga spel. Får tillverkarna in pengarna så minskar deras incitament att lägga resurser på spelet.
De vill hellre börja på nya projekt om de redan fått in majoriteten på det icke färdiga.
Hade de inte fått pengar förrän spelet är klart och fungerar hade de jobbat på desto mer för att få det klart för att få in pengarna.

Skiljer sig nog från fall till fall men tror h1z1 kommer bli wrap it up och plötsligt är final efter en viss punkt och sen händer inte mycket mer. Eller blir det aldrig final och ingen kan någonsin klaga på att det inte funkar för det är ju inte final.
Hottar in lite nya skins etc då och då "oh titta så vi jobbar med spelet".

Lite småcynisk ikväll så ni får ursäkta men är ett problem. Tycker det blir mer och mer man ska betala innan spelet är klart.
Undrar också hur många fler kommer köpa det när det är klart? Säg om 1 år att h1z1 går final. Vem mer ska köpa det? Tror majoriteten som är intresserade köper working versionen och varför då bry sig lägga resurser då de räknar ut att inte så många fler köper bara för vi gör det final.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hmm farligt att köpa icke färdiga spel. Får tillverkarna in pengarna så minskar deras incitament att lägga resurser på spelet.
De vill hellre börja på nya projekt om de redan fått in majoriteten på det icke färdiga.
Hade de inte fått pengar förrän spelet är klart och fungerar hade de jobbat på desto mer för att få det klart för att få in pengarna.

Skiljer sig nog från fall till fall men tror h1z1 kommer bli wrap it up och plötsligt är final efter en viss punkt och sen händer inte mycket mer. Eller blir det aldrig final och ingen kan någonsin klaga på att det inte funkar för det är ju inte final.
Hottar in lite nya skins etc då och då "oh titta så vi jobbar med spelet".

Lite småcynisk ikväll så ni får ursäkta men är ett problem. Tycker det blir mer och mer man ska betala innan spelet är klart.
Undrar också hur många fler kommer köpa det när det är klart? Säg om 1 år att h1z1 går final. Vem mer ska köpa det? Tror majoriteten som är intresserade köper working versionen och varför då bry sig lägga resurser då de räknar ut att inte så många fler köper bara för vi gör det final.

tycker inte att du är överdrivet cynisk, det är så det fungerar med early access och förbeställning av spel.

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Hmm farligt att köpa icke färdiga spel. Får tillverkarna in pengarna så minskar deras incitament att lägga resurser på spelet.
De vill hellre börja på nya projekt om de redan fått in majoriteten på det icke färdiga.
Hade de inte fått pengar förrän spelet är klart och fungerar hade de jobbat på desto mer för att få det klart för att få in pengarna.

Skiljer sig nog från fall till fall men tror h1z1 kommer bli wrap it up och plötsligt är final efter en viss punkt och sen händer inte mycket mer. Eller blir det aldrig final och ingen kan någonsin klaga på att det inte funkar för det är ju inte final.
Hottar in lite nya skins etc då och då "oh titta så vi jobbar med spelet".

Lite småcynisk ikväll så ni får ursäkta men är ett problem. Tycker det blir mer och mer man ska betala innan spelet är klart.
Undrar också hur många fler kommer köpa det när det är klart? Säg om 1 år att h1z1 går final. Vem mer ska köpa det? Tror majoriteten som är intresserade köper working versionen och varför då bry sig lägga resurser då de räknar ut att inte så många fler köper bara för vi gör det final.

Är inte helt 100 på detta men min kompis sa att det skulle bli gratis

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk

Tips är att köra på Low eller Very Low om du ska köra BR och vill ta dig mot toppen :). - Texturer osv laddas så mkt snabbare tex Players i buskar etc.