Microsoft introducerar ytterligare nya ikoner i Windows 10 Build 10041

Permalänk
Medlem

Fy satan vad fula de är. Jag blir spyfärdig!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Och där ligger lunchen på tangentbordet... gör om gör rätt Microsoft!

Permalänk
Medlem

På tiden att det blir konsekvent, fult eller inte.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoshman:

Ikonen övre raden till höger med namn imageres_29.ico som föreställer en 5¼" floppy. Att denna finns med 2015 kan bara betyda att man är klart förbi "feature complete": RTM nu!

Ja, jag noterade också detta. Underhållande!
Även zipdisken (imageres_42.ico) är tämligen intressant. Visserligen en bra mycket nyare standard, men också betydligt mindre utbredd under sin levnadstid än 5¼" floppy.
Frågan är ju hur många datorer som ens kan använda dessa "apparater" och samtidigt har UEFI för secure boot-kravet ;).

Får för övrigt hålla med om att ikonerna ser rätt trista ut. Men för min del spelar det inte så stor roll.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

http://www.neowin.net/news/microsoft-asks-for-feedback-on-win...

https://ggyd5a-ch3301.files.1drv.com/y2pN77dnSMIrIvXr0j3G-uys...

Tycker att de är rätt snygga jag. Dessa är nog mer likt de färdiga ikonerna.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Med Windows 8 exploderade alternativen av startmenyer. Med Windows 10 kommer samma sak ske med ikonpaket om de kör på den designen. Jag tror dessa kommer få sig en omgång till innan RTM.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kul att jag inte verkar vara ensam, när jag såg ikonerna tog det mig tillbaka minst 15 år.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd

Jag älskar alla som klagar trots att vi inte sett de färdiga ikonerna än. Haha.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Med Windows 8 exploderade alternativen av startmenyer. Med Windows 10 kommer samma sak ske med ikonpaket om de kör på den designen. Jag tror dessa kommer få sig en omgång till innan RTM.

Hoppas verkligen det. Och att man kan få tillbaks 3D-ikonerna. Som det är nu känns det som man tagit medicin...

"Vanligt förekommande biverkningar är kallsvettningar, yrsel, illamående, huvudvärk och kräkningar".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag tror nog detta bara är smart marknadsföring/gratisreklam
Först visar dom något som ser förjävligt ut, för att sedan plocka fram de "riktiga" ikonerna

Plötslig har dom gjort en icke grej, som ikoner till en stor sak...

Permalänk
Rekordmedlem

Den där extremt fula, hemska designen måste vara ett totalt desperat försök att få alla att bara använda talstyrningen.
Vem vid sina sinnens fulla bruk vill se det där tramset ? De kanske hoppas på att kunna sälja "skinpaket" som tillbehör, lite som på 95 tiden med pluspaketen....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Jag tror nog detta bara är smart marknadsföring/gratisreklam
Först visar dom något som ser förjävligt ut, för att sedan plocka fram de "riktiga" ikonera

Plötslig har dom gjort en icke grej som ikoner till en stor sak...

Ja de har ju verkligen lyckats få dem att se förjävliga ut. När ikonerna från NT4 ser snyggare ut är det riktigt illa. Men jag hoppas du har rätt och att det är ett reklamjippo.

Här är ett rubriktips;: "De nya ikonerna faller platt"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Ikonerna ser lite väl simpla ut men man kanske vänjer sig. Annars går de väl alltid byta ut.

Jag gillar faktiskt ikonerna för legacy lagringsmediet iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte folks problem med utseende. Det tar typ 5 minuter att byta ikoner till något annat man tycker bättre om. Jag kunde inte bry mig mindre om utseende, det är ju funktionen som är det viktiga!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag ser inge större fel på dessa.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon5930:

Ikonerna ser lite väl simpla ut men man kanske vänjer sig. Annars går de väl alltid byta ut.

Jag gillar faktiskt ikonerna för legacy lagringsmediet iallafall.

Det saknas ikoner för hålkort och magnetband....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fula.. men varför bry sig?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Inaktiv

ikonerna tycker jag är helt OK. Man får vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen installera detta för att få det mindre platt
http://www.neowin.net/news/windows-10-aero-glass-theme-coming...

Rundare kanter hade dock varit najs. Win10 är alldeles för kantigt.

Och sen om man kan hitta ett win 7 ikonpaket.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Hittar inte när den går ut, är det fortfarande april? Känns inte värt lägga in det och få köra det i 2 veckor.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Ruggigt fula ikoner!

GNOME har mycket snyggare ikoner. Även KDE. OS X också. Samt Windows 7 och 8, ja egentligen alla versioner.

Permalänk
Medlem

Just ikonerna är inte så mycket att bekymra sig över, ja dom är jättefula, men byta brukar inte vara några större bekymmer
Är mer fundersamt på andra saker med Windows 10 som kanske är mer låst eller liknade.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av WoG:

Jag förstår inte folks problem med utseende. Det tar typ 5 minuter att byta ikoner till något annat man tycker bättre om. Jag kunde inte bry mig mindre om utseende, det är ju funktionen som är det viktiga!

Folk satt ganska länge med plattare och fulare ikoner (subjektivt) under 95-2000/XP tiden, så när Vista kom ut, med transparens, och 3D ikoner, så var det nytt och fräscht. Nu snackar jag om själva looken på Vista, och inte hur OS'et var. Man skalade bort Aero lite till Win 7, men fortfarande var det snygga ikoner. Detta ändrades ju dramatiskt i och med Win 8, där man som iOS och Android plötsligt fick för sig att platta till allting.

Jag är lite inne på samma veva som du, att funktionaliteten är det viktigaste, men nog kunde de ha gjort det estetiskt snyggare. Som någon nämnde, så var ju Vista lite tungt att driva, men detta åtgärdades nästan helt i och med Win 7. Att man nu kör enligt mig fulare ikoner, trots att datorerna är betydligt starkare, och utan problem kan driva Vista looken, så känns det som om man går tillbaka i utvecklingen istället för framåt.

Ja, man kan som du säger byta till andra ikoner, men skall man verkligen behöva det, för att få en snyggare look? Att ha externa ikonpaket och externa startmenyer är ju ytterligare program och funktioner som tar upp plats och körs i bakgrunden.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Jag älskar alla som klagar trots att vi inte sett de färdiga ikonerna än. Haha.

Jag förstår inte riktigt.

Är det så konstigt att folk har åsikter kring utseendet på ikonerna när nyheten handlar om utseendet på ikonerna?
Du har väl själv uttryckt dina åsikter kring utseendet på ikonerna i tråden också?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Min förhoppning är att de fixar ett riktigt robust theme system så man kan göra det snyggt i efterhand. Att lägga in tema i windows har alltid varit ett jävla härke, gör det enkelt och lägg upp en officiell sida för det.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Ser rent fördjävligt ut. Ok att Microsoft vill göra något nytt med utseendet på UI men det är ingen ursäkt för att gå full retard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det saknas ikoner för hålkort och magnetband....

Hålkort, ja.. men band finns tydligen.

ikon 41, 3:e raden, 2:a från vänster. Den tolkar jag som bandstation iaf.

Dags för alla 3:e part programmerarna, gör ikon-profiler.
För som folk säger, detta är banne mig Windows 8 igen, men inte startmenyn, utan ikonerna denna gång.

Åtminstone bör de väl gå att byta utan större problem denna gången. Jag förstår bara inte, varför måste man uppfinna hjulen, gång på gång. Det är runt, det fungerar, varför kan det inte få vara så? Vi har 3D på nästan allt i datorn... utom i OSet nu. Vi får väl säga till Intel, AMD och Nvidia, de får utveckla 2D grafiken igen, för nu ska vi tillbaka till 1990-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Känns som Windows 95 igen.....

Uppriktigt så är w95 ikonerna snyggare!

Lite för platt av M$

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Jag installerade precis Windows 10 men kan inte hitta "lägg till/ta bort program". Hur avinstallerar man program i Windows 10?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anti1oop:

Jag installerade precis Windows 10 men kan inte hitta "lägg till/ta bort program". Hur avinstallerar man program i Windows 10?

Högerklicka på startknappen, så har du bla. lägg till ta bort program

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G