Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi får inte leverera spelet förrän på launch dagen. (Tyvärr får man väl säga, men vi är helt och hållet i händerna på Blizzard här.)

Helt galet egentligen, förstår inte varför dom gör så. Är ju inte så att man kan börja spela ändå.

Tack för svar!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk

Tråkigt, då jag trodde att vi skulle kunna vara med på launchen kl 00.01 inatt då alla mina vänner börjar spela :'( De fick ju koden direkt när de beställde från annat ställe :/ Spelet kommer senare i sin fysiska form på posten.

Permalänk

Tja! Förhandsbokade Dragon Age - Inquisition till PS4 och har fortfarande inte fått det. Hur lång tid bör jag vänta innan det kan klassas som "försvunnet" och hur krångligt är det att returnera om jag inte kan hålla mig och springer och köper ett annat ex under helgen? Galet spelsugen och har väntat länge på det här!

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av GoosE__929:

Tja! Förhandsbokade Dragon Age - Inquisition till PS4 och har fortfarande inte fått det. Hur lång tid bör jag vänta innan det kan klassas som "försvunnet" och hur krångligt är det att returnera om jag inte kan hålla mig och springer och köper ett annat ex under helgen? Galet spelsugen och har väntat länge på det här!

Du lär få det tidigast måndag, beroende på när det skickades såklart:)
Du bör kunna avboka ordern sålänge den inte är skickad i din profil på webhallens hemsida.

Permalänk
Medlem

Hej! Hur ser det ut med förhandsbokningar för Super smash bros wii u+ gc controller adapter om skulle man bokar nu finns risk att inte få ett ex på relesedagen

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fille14:

Hej! Hur ser det ut med förhandsbokningar för Super smash bros wii u+ gc controller adapter om skulle man bokar nu finns risk att inte få ett ex på relesedagen

GC kontrolladaptern ser det ut att vara tokbrist på, så vill man ha spelet att lira på launchdagen bör man nog undvika adapterbundlingen!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du lär få det tidigast måndag, beroende på när det skickades såklart:)
Du bör kunna avboka ordern sålänge den inte är skickad i din profil på webhallens hemsida.

Det är ju skickat den 19:e och jag har fortfarande inte fått det, så jag börjar lätt irriterad nu. Med facit i hand så skulle jag skippat förhandsbokningen eller hämtat det i butik, hade sparat mig en hel del trubbel. Skickade åtminstone ett mail till Webhallens kundservice idag så vi får se hur domen lyder

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem

Hej, försöker beställa wii u med zelda wind waker, men det går inte. Kommer ni få in den snart?

Permalänk

Hej, jag tänkte kolla om någon annan än jag upplever "fps drop" eller att bilden små hackar i Fifa 15 (PS4).
Jag upplever detta problem ofta när målvakten gör sin utspark. Har testat på min 3 år gamla TV och på min splitter nya TV utan någon skillnad... Är det konsolen/Spelet som inte klarar av hastigheten med detaljer eller är det båda mina TV-apparater ?

Senast inköpta TV: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PFS7509/phili...

Permalänk
Medlem

Hej, jag såg på er sida att man kan förhandsboka spelet "Fallout 4" till PS3/PS4/XBOX360/XBONE & PC...

Min fråga till er är ganska simpel... Vad vet ni om spelet som inte vi vet?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Hej, jag såg på er sida att man kan förhandsboka spelet "Fallout 4" till PS3/PS4/XBOX360/XBONE & PC...

Min fråga till er är ganska simpel... Vad vet ni om spelet som inte vi vet?

De vet ingenting men har lagt upp det utifall att det utannonseras

Permalänk
Webhallen
Skrivet av GizZm0:

Hej, jag såg på er sida att man kan förhandsboka spelet "Fallout 4" till PS3/PS4/XBOX360/XBONE & PC...

Min fråga till er är ganska simpel... Vad vet ni om spelet som inte vi vet?

Vi har alltid lagt upp spel (och konsoler) låååångt innan det finns officiell info.
Mest bara för att vi alltid gjort så och många av våra kunder vill ha det så (räcker typ med att någon nämner ett rykte om att ett spel ska komma så börjar mailen trilla in till kundtjänst "varför har ni inte lagt upp det än")
En bokning är inte bindande (inte heller priset) för kunden så.

Vi lägger upp grejer som vi känner oss tämligen säkra på är på g, även om ingen sagt något officiellt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

gta V

tjena
rockstar kör med reklamen att man får 1 mille $ ingame om man förhandsbokar gta V till pc

undrar då om man får det hos er också där jag redan har bokat

Permalänk
Webhallen
Skrivet av swe3633:

tjena
rockstar kör med reklamen att man får 1 mille $ ingame om man förhandsbokar gta V till pc

undrar då om man får det hos er också där jag redan har bokat

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_aut...

"Förbokningeerbjudande:
All players who pre-order the game will receive $1,000,000 in-game cash to spend across Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online."

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_aut...

"Förbokningeerbjudande:
All players who pre-order the game will receive $1,000,000 in-game cash to spend across Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online."

Underbart

Permalänk
Medlem

Hej.

Varför kan man inte köpa "Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals (PC) " http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=829013 hos er längre?

Försökte spara ihop till den och köpa den från er när den var borta ur sortimentet plötsligt.

(Vet inte om denna fråga hör hemma i denna tråd men då det är tillbehör till spel så. (?))

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Beginner:

Hej.

Varför kan man inte köpa "Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals (PC) " http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=829013 hos er längre?

Försökte spara ihop till den och köpa den från er när den var borta ur sortimentet plötsligt.

(Vet inte om denna fråga hör hemma i denna tråd men då det är tillbehör till spel så. (?))

Den har tyvärr utgått så är du på jakt efter en sådan gäller det nog att knipa en från någon som har kvar i lager illa kvickt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den har tyvärr utgått så är du på jakt efter en sådan gäller det nog att knipa en från någon som har kvar i lager illa kvickt.

OK. enligt deras site, Saitek, så är den kvar!? Inte för att nämna andra webshoper så får de in produkten med jämna mellanrum men jag köper hellre från Webhallen som jag gjort i decennier.

Edit:
Hittade distributörens nummer i Sverige på Saiteks hemsida. Det är den firman som inte tar in produkten längre. Fattade inte om det var annan distributör nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Beginner:

OK. enligt deras site, Saitek, så är den kvar!? Inte för att nämna andra webshoper så får de in produkten med jämna mellanrum men jag köper hellre från Webhallen som jag gjort i decennier.

Edit:
Hittade distributörens nummer i Sverige på Saiteks hemsida. Det är den firman som inte tar in produkten längre. Fattade inte om det var annan distributör nu.

Vi hittade någon som har 9 st kvar i lager i norden, ganska oklart om den kommer att finnas kvar sen men nu är den iaf aktiv på vår sida igen!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi hittade någon som har 9 st kvar i lager i norden, ganska oklart om den kommer att finnas kvar sen men nu är den iaf aktiv på vår sida igen!

Tack. När beräknar ni att få in dem vid beställning?

Måste fråga också. Det är alltså leverantör i Sverige som strular till tillgång till pedalerna?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Beginner:

Tack. När beräknar ni att få in dem vid beställning?

Måste fråga också. Det är alltså leverantör i Sverige som strular till tillgång till pedalerna?

Nej, tillgången i hela europa är obefintlig så när som på en distributör som har 9 st.

Vi bör ha dem ca 2-4 dagar efter beställning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej, tillgången i hela europa är obefintlig så när som på en distributör som har 9 st.

Vi bör ha dem ca 2-4 dagar efter beställning.

Beställning lagd. Ruinerade mig nu, tack. Har egentligen inte råd men lite panik om det är stopp att få tag på dem.

Hör inte hemma i denna tråd men skulle vara kul att få veta varför de är så svåra att få tag på!?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Beginner:

Beställning lagd. Ruinerade mig nu, tack. Har egentligen inte råd men lite panik om det är stopp att få tag på dem.

Hör inte hemma i denna tråd men skulle vara kul att få veta varför de är så svåra att få tag på!?

Det kan vara som jag från början sa att de håller på att utgå.
Kan också vara så att Saitek har något projekt där de försöker att på ett aggressivt sätt kontrollera distributionen av produkterna. Så att de hindrar distributörer från att sälja dem in i Sverige t.ex.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Cities skyline

Hej
Jag har förbeställt Cities skyline hos er och undrar när man får själva nyckeln till spelet. Det släpps ju idag.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ebanhawk:

Hej
Jag har förbeställt Cities skyline hos er och undrar när man får själva nyckeln till spelet. Det släpps ju idag.

Det bör att gå in och aktivera bland dina ordrar redan nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jo, jag har aktiverat spelet, men det är ju ett steam spel, borde jag inte få en kod så jag kan skriva in den i steam? Min bror köpte den i en annan butik och han har fått koden.

står: Produkten har inte släppts ännu, länkar kommer dyka upp här när den är tillgänglig för nedladdning.

Får jag koden samtidigt som det går att ladda hem från steam eller?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ebanhawk:

Jo, jag har aktiverat spelet, men det är ju ett steam spel, borde jag inte få en kod så jag kan skriva in den i steam? Min bror köpte den i en annan butik och han har fått koden.

står: Produkten har inte släppts ännu, länkar kommer dyka upp här när den är tillgänglig för nedladdning.

Får jag koden samtidigt som det går att ladda hem från steam eller?

hej nycklarna skickades tydligen ut 15:00. Har du kontrollerat sedan dess?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jepp, har fått nyckeln, tack för all hjälp!!

Permalänk
Medlem

Säljer ni Steam Wallet Codes? Sökte runt på hemsidan, men jag kom inte fram till någonting.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cybit:

Säljer ni Steam Wallet Codes? Sökte runt på hemsidan, men jag kom inte fram till någonting.

Vi kommer att göra senare i år men det dröjer nog någon månad

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch