Windows 10 gratis även för pirater

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Erbjudandet försvinner efter 1 år. Dessutom är det en uppgradering. Om du bygger en ny dator måste man ändå köpa licens.

Javisst men det blir ju luddigt. Du begår ett brott när du installerar en piratversionen, sedan så blir du laglig igen när du uppgraderar. Visst man kan åka dit för det ursprungliga brottet men det är väl knappast troligt. Microsoft har tidigare inte verkat bry sig om piratversionerna nämnvärt, det stärker deras monopol och de säljer tillräckligt ändå.

Citat från en microsoft anställd som kastade ut windows skivor på DH
"Det här är väl det enda originalversion ni nånsin kommer att ha" och sedan skrattade han

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem

De vill uppenbarligen att deras store ska bli inkomstkällan.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Det var liknande när Microsoft erbjöd användare att uppdatera från tidigare Windows till Windows 8 för runt 300 kronor. Då hade de inget krav på att det var en giltig licens du uppdaterade, utan även de med piratversioner kunde då för en mycket låg summa få helt lagliga licenser av Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Om dom ändå inte ska ta betalt och ändå släppa Windows 10 gratis, varför släpper dom inte det som open source?

Är väldigt stor skillnad på OpenSource och gratis.
Dels kan konkurrenter använda koden och bygga ett eget operativsystem.
Typ Windows+ windows + en extra funktion, och vips inga personer använder windows längre.

Dessutom är stora delar av windows kod redan licensierad under andra avtal vilket gör det svårt att släppa koden som open source.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Om dom ändå inte ska ta betalt och ändå släppa Windows 10 gratis, varför släpper dom inte det som open source?

Stängd källkod till öppen källkod är ett större kliv jämfört med att gå till gratis.

Öppen källkod medför:
Förlorad kontroll över plattformen - t.ex. konkurrenter kan släppa forks utan MS tjänster. Vilket skulle vara kontraproduktivt för MS då anledningen till att Windows 10 släpps gratis är just för att de vill att deras tjänster ska få ett större genomslag. Windows 10 är mer en bara ett OS, det är en platform för det "nya" MS och som ska ligga till grund för allt från IoT till molnet. Därför är det viktigt att den får så stort genomslag som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har man installerat det inom första året blir det gratis för all framtid, det är om man ny användare som man måste betala efter första året.

Hur ska vi ha det nu? Ena säger si och andra säger så. Det är alltså en tillfällig kampanj under ett år där alla som på ärligt eller oärligt sätt kör Windows 7 eller nyare kan uppgradera till laglig Windows 10? Eventuellt gäller det bara i Kina?

De som väljer det ärliga sättet köper alltså först Windows 7 och uppgraderar sedan "gratis" till Windows 10 (det är ändå inte gratis eftersom Windows 7 inte var gratis hävdar jag). Själv har jag köpt en begagnad laptop där Windows 7 professional kom förinstallerat när jag köpte datorn. Jag har alltså betalat för Windows 7 licensen vid köpet av datorn. Förutsätter att det är en laglig version eftersom den har licensnyckel-etikett påklistrad inuti batterifacket.
Gjorde sedan en ren ominstallation av Windows 7 med denna nyckeln och det validerades som äkta så där känner jag mig ärlig. Denna installation kan jag som jag förstår det få uppgraderad till Windows 10 gratis på ett ärligt och lagligt sätt om jag gör det inom första året.

Om jag sedan i framtiden behöver ominstallera windows 10 (efter att "gratiskampanjen" är slut) så kan jag då göra en ny ren installation med nya licensnyckeln utan att behöva installera Windows 7 först? Föredrar att göra ren installation och inte uppgradera ovanpå befintligt Windows. Jag kan även installera Windows 7 med min gamla nyckel om jag föredrar detta, eller är den förverkad i och med uppgraderingen till Windows 10? Jag kanske föredrar Windows 7 och ångrar min uppgradering och det vore då trist om en uppgradering förstör min gamla licens.

Sedan har jag datorer som kör Linux. Har inte tänkt gå över till Windows 10 på dessa men rent hypotetiskt om jag skulle vilja göra detta så måste jag först köpa en Windows 7 - licens (eller kanske bättre direkt köpa Windows 10 licens) för att uppgradera till Windows 10 på ett ärligt sätt. Att ladda ner installationsmedium för Windows 7 och uppgradera utan att aktivera först tror jag inte på att det går förrän jag ser det med egna ögon. Och skulle det gå så känns det inte som ett ärligt sätt att göra det på. Om det nu är meningen att man ska kunna göra så, då tycker jag man kunde skippa det här med aktivering helt och hållet och låta alla installera det hur de vill.

Så jag säger fortfarande emot dem som säger att Windows 10 är gratis första året. Detta gäller endast de som redan äger en giltig version av tidigare windows. Gör man inte detta så ger de kanske ändå dig en licens gratis för fulkopian, men man har inte gjort det på lagligt sätt eftersom man tidigare hade en olaglig fulkopia.

Sedan kan man argumentera att Windows 10 är "gratis" (vilket det ju inte är eftersom man först ska betala för gamla windows) men oavsett hur mycket gratis det blir så är det fortfarande inte fritt som i frihet. Det är skillnad på fri som i frihet och fri som i gratis. Så Linux har fortfarande ett argument som inte Windows har.

Permalänk
Medlem

De kanske känner sig tvungna att efterlikna android/google-systemet, som annars förr eller senare även går över till stationära datorer. Det finns väl andra fördelar med för dem; att få folk att släppa de gamla Windows-versionerna, större bas för app-försäljning med infållande av användarna och kanske ökade möjligheter till övervakning (?).

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur ska vi ha det nu? Ena säger si och andra säger så. Det är alltså en tillfällig kampanj under ett år där alla som på ärligt eller oärligt sätt kör Windows 7 eller nyare kan uppgradera till laglig Windows 10? Eventuellt gäller det bara i Kina?

De som väljer det ärliga sättet köper alltså först Windows 7 och uppgraderar sedan "gratis" till Windows 10 (det är ändå inte gratis eftersom Windows 7 inte var gratis hävdar jag). Själv har jag köpt en begagnad laptop där Windows 7 professional kom förinstallerat när jag köpte datorn. Jag har alltså betalat för Windows 7 licensen vid köpet av datorn. Förutsätter att det är en laglig version eftersom den har licensnyckel-etikett påklistrad inuti batterifacket.
Gjorde sedan en ren ominstallation av Windows 7 med denna nyckeln och det validerades som äkta så där känner jag mig ärlig. Denna installation kan jag som jag förstår det få uppgraderad till Windows 10 gratis på ett ärligt och lagligt sätt om jag gör det inom första året.

Om jag sedan i framtiden behöver ominstallera windows 10 (efter att "gratiskampanjen" är slut) så kan jag då göra en ny ren installation med nya licensnyckeln utan att behöva installera Windows 7 först? Föredrar att göra ren installation och inte uppgradera ovanpå befintligt Windows. Jag kan även installera Windows 7 med min gamla nyckel om jag föredrar detta, eller är den förverkad i och med uppgraderingen till Windows 10? Jag kanske föredrar Windows 7 och ångrar min uppgradering och det vore då trist om en uppgradering förstör min gamla licens.

Sedan har jag datorer som kör Linux. Har inte tänkt gå över till Windows 10 på dessa men rent hypotetiskt om jag skulle vilja göra detta så måste jag först köpa en Windows 7 - licens (eller kanske bättre direkt köpa Windows 10 licens) för att uppgradera till Windows 10 på ett ärligt sätt. Att ladda ner installationsmedium för Windows 7 och uppgradera utan att aktivera först tror jag inte på att det går förrän jag ser det med egna ögon. Och skulle det gå så känns det inte som ett ärligt sätt att göra det på. Om det nu är meningen att man ska kunna göra så, då tycker jag man kunde skippa det här med aktivering helt och hållet och låta alla installera det hur de vill.

Så jag säger fortfarande emot dem som säger att Windows 10 är gratis första året. Detta gäller endast de som redan äger en giltig version av tidigare windows. Gör man inte detta så ger de kanske ändå dig en licens gratis för fulkopian, men man har inte gjort det på lagligt sätt eftersom man tidigare hade en olaglig fulkopia.

Sedan kan man argumentera att Windows 10 är "gratis" (vilket det ju inte är eftersom man först ska betala för gamla windows) men oavsett hur mycket gratis det blir så är det fortfarande inte fritt som i frihet. Det är skillnad på fri som i frihet och fri som i gratis. Så Linux har fortfarande ett argument som inte Windows har.

Det är som du säger, det är en gratis uppgradering. Dock är det fortfarande oklart hur det kommer att fungera i praktiken med nycklarna. Enklast vore om man får en ny nyckel när man uppgraderar som sedan kan användas för att göra en ren installation.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

På något sätt känner jag mig lite sur över detta.

Jag som har spenderat så mycket för lagliga licenser, och sen ska alla med fluff och huff licens få allt gratis???
Borde iaf vara någon skillnad mellan dessa 2 tycker man.

Det finns ju en jättestor skillnad. Din licens ger dig Windows 7 eller 8 idag. Och det är väl det som du betalade för?

Det är väl ganska uppenbart att Microsoft vill att vi ska handla i deras "inbyggda affär" i större omfattning. Jag antar att man är ganska tveksam till att handla och ge sitt kreditkort till någon som skulle kunna koppla det till en stulen licens. Jag tror att det här är bra för alla inblandade, om jag slipper att köpa windowslicenser i framtiden är jag nöjd iaf.

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Kan inte bara "appar" gå och dö? Usch vad jag avskyr det ordet.

Intressant taktik från Microsoft dock. Börjar de känna att marknaden rört på sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju säga "program" eller "spel" och skilja på dem, vilket jag brukar göra, men även om jag också ogillar förkortningen "app", så är det klart smidigare än att säga "applikation" eller hela ordet "applikationsprogramvara"

Vad gäller gratis uppgradering så är det ju samma grej de körde med 8an fast det då fortfarande kostade lite pengar. Jag skaffade själv två licenser av 8an när det blev så billigt som 279kr ifall man hade fått tag i någon gammal XP-licens eller körde ovaliderat XP/Vista/7.

Många privata kunder med nyare Windows leder ju till att fler företag också så småningom hoppar över till nyare version, men då betalar massa pengar för det, så där drar de nog in en del pengar på att inte släppa folk till Android eller IOS.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Gratis Windows 10... Jag är mycket skeptisk!
Allt du säkert behöver göra är att registrera dig och dina personuppgifter och säkert även en betalmetod för eventuellt framtida inköp, så är det ditt... Helt gratis

I say no!!

Väntar med glädje tills smarta installationsmagiker har satt sina tänder i Windows 10's installationsfiler och tagit bort all skit man inte vill ha och inte behöver.
Hellre hade jag betalat 1000kr för ett operativsystem som gör som jag vill än att få ett gratis operativsystem som ska vara smart och tror sig veta vad jag vill :-S

Med detta sagt välkomnar jag Windows 10 med spänning och hoppas att jag har fel om det och Microsoft!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av blackeagle:

Man kan ju säga "program" eller "spel" och skilja på dem, vilket jag brukar göra, men även om jag också ogillar förkortningen "app", så är det klart smidigare än att säga "applikation" eller hela ordet "applikationsprogramvara"

Vad gäller gratis uppgradering så är det ju samma grej de körde med 8an fast det då fortfarande kostade lite pengar. Jag skaffade själv två licenser av 8an när det blev så billigt som 279kr ifall man hade fått tag i någon gammal XP-licens eller körde ovaliderat XP/Vista/7.

Många privata kunder med nyare Windows leder ju till att fler företag också så småningom hoppar över till nyare version, men då betalar massa pengar för det, så där drar de nog in en del pengar på att inte släppa folk till Android eller IOS.

App är inte längre en förkortning i dagligt tal utan syftar på en viss typ av programvara med ett väldigt grovt och enkelt interface främst för touchmanövrering, förkortningen har blivit ett eget ord i stället för en förkortning, ungefär som laser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

*** raderat ***

Du vet att Android kör Linuxkärnan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems...

2014 hade 48% av alla sålda enheter (smartphones, tablets, laptops and PC together) Android som OS.
Windows hade 14 %. Så Microsoft ligger på efterkälken kan man säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Om dom ändå inte ska ta betalt och ändå släppa Windows 10 gratis, varför släpper dom inte det som open source?

Windows 10 är inte gratis. Det är bara gratis att uppgradera i ett år.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

App är inte längre en förkortning i dagligt tal utan syftar på en viss typ av programvara med ett väldigt grovt och enkelt interface främst för touchmanövrering, förkortningen har blivit ett eget ord i stället för en förkortning, ungefär som laser.

Det har du iofs rätt i, det har väl praktiskt taget tagit över från ordet program nu för alla utom gamla datanissar som jag. Mobile app, killer app, web app osv. är väl snarare standard än en ny trend längre

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Du vet att Android kör Linuxkärnan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems...

2014 hade 48% av alla sålda enheter (smartphones, tablets, laptops and PC together) Android som OS.
Windows hade 14 %. Så Microsoft ligger på efterkälken kan man säga.

Och Android/andra enheter än PC är relevant hur? Vi pratar om Windows 7/8/10 och PC, och inte Microsoft i helhet. Därav är utrycket "kampen mot linux" lite roligt, då det inte är mycket av kamp som sker på det området.

Permalänk
Medlem

Microsoft gjorde felsteg efter felsteg, både med W8 och Xbox One. Deras rykte kunde inte bli sämre än vad det var.

Så det är klart att EN god nyhet från dem genomsyras av kraftig positivitet. Jag väntar och ser i alla fall, är inte helt övertygad att skaffa något som spottas ut från det företaget i nuläget.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Hedersmedlem

Det känns spontant inte som att de som piratkopierar Windows i allmänhet är samma personer som kan tänka sig att betala för Office 365...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är helt rätt. Microsoft har slösat tid och resurser på piratkopieringsskydd som ändå knäcks efter kort tid, så det är ju kanonbra att det är slut med det. Plus att det nog är smart i kampen mot Linux då argumentet "Linux är gratis" väger mycket lättare nu.

Ända sedan Microsoft beslutade sig för att skrota floppen Metro har de bara gjort mer och mer rätt saker hela tiden tycker jag. Det är kanon detta!

Detta spår har MS varit inne på i flera år (snacket om en gemensam plattform kom igång strax efter sjösättningen av Vista vill jag minnas) och det är först nu de äntligen börjar leverera färdiga produkter. "Metro", som är mer än bara en startskärm, har aldrig varit så framträdande som det är i Windows 10.

Skrivet av widL:

Det känns spontant inte som att de som piratkopierar Windows i allmänhet är samma personer som kan tänka sig att betala för Office 365...

Nej, men med en modern och genuin plattform har de precis fått en helt ny möjlighet att faktiskt ta den lagliga banan, speciellt med en 'köp en gång, använd överallt'-modell för flera olika enheter. Jag tror det är en win-win för samtliga inblandade.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Och Android/andra enheter än PC är relevant hur? Vi pratar om Windows 7/8/10 och PC, och inte Microsoft i helhet. Därav är utrycket "kampen mot linux" lite roligt, då det inte är mycket av kamp som sker på det området.

Känns högst relevant eftersom Linux skalar från allt till stort och smått. Men har man ett snävt synsätt så har man...

Permalänk
Medlem

gratis

Skrivet av strejf:

Windows 10 är inte gratis. Det är bara gratis att uppgradera i ett år.

" The BIG question is “What will they charge after year ONE”?

If you’ve already upgraded to Windows 10, the answer is “nothing.” That upgrade is free and good for the life of your computer.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

Ingenting är gratis, vad är haken?

Reklam och intäkter från Windows™ "app store".
Windows™ kryper allt närmare samma ekosystem som Googles Android redan sitter under. Reklamfinansiering.
Framtida Windows™ -versioner kommer att vara kostnadsfria, och de stora intäkterna för Microsoft i Windows™ kommer att ligga i reklamen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hyperbol:

" The BIG question is “What will they charge after year ONE”?

If you’ve already upgraded to Windows 10, the answer is “nothing.” That upgrade is free and good for the life of your computer.

Möjligen en konspirationsteori...
De har kommit på et sätt att slå ut hårdvaran för att få fart på försäljningen av nya delar och os.
"Certified for win with hidden selfdestruction" Win-Win för MS och partners men inte kunden

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Desperate time requires desperate actions som dom säger. Antar att dom tappat så mycket mark och förtroende efter klavertrampet Windows 8 och Xbox One release och WP att dom måste köra lite goodguy smooch för att se snälla ut.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hyperbol:

" The BIG question is “What will they charge after year ONE”?

If you’ve already upgraded to Windows 10, the answer is “nothing.” That upgrade is free and good for the life of your computer.

Det var då fan vad allt missförstås. Jag vet precis vad som menas. Windows 10 är fortfarande inte gratis.

1. För att det inte släppts ännu
2. För att det bara är gratis att uppgradera under en kampanjtiden på ett år. Efter det kommer det kosta att göra en uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Om dom ändå inte ska ta betalt och ändå släppa Windows 10 gratis, varför släpper dom inte det som open source?

Det skulle bli dödsstöten för Microsoft. Folk skulle då kunna klona och kopiera Windows , eller delar av Windows, och framställa ett "bättre" och fullt kompatibelt operativsystem.
Wine-projektet skulle få allt som behövdes för att få det som behövs för nära 100% Windows-kompatibilitet under Linux och andra operativsystem. Windows dagar skulle vara räknade. Microsoft skulle tappa greppet i PC-marknaden.

Så... Windows som öppen källkod skulle vara lika troligt som att det skulle regna ubåtar och spruta jordgubbssylt ur marken.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det var då fan vad allt missförstås. Jag vet precis vad som menas. Windows 10 är fortfarande inte gratis.

1. För att det inte släppts ännu
2. För att det bara är gratis att uppgradera under en kampanjtiden på ett år. Efter det kommer det kosta att göra en uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

det är väl gratis även om det bara är under 1 års tid :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hyperbol:

det är väl gratis även om det bara är under 1 års tid :/

Nej för att det kommer även säljas separat och ha ett pris. För att det ska vara gratis måste du ha en installation av Windows 7-8.1 och göra uppgraderingen under en begränsad period. Det är inte samma sak som ett gratis operativsystem.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat några inlägg med hänvisning till regel § 1.5 om trollning. Trollning ska anmälas och det är därför bra att inte besvara sådana inlägg.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Javisst men det blir ju luddigt. Du begår ett brott när du installerar en piratversionen, sedan så blir du laglig igen när du uppgraderar. Visst man kan åka dit för det ursprungliga brottet men det är väl knappast troligt. Microsoft har tidigare inte verkat bry sig om piratversionerna nämnvärt, det stärker deras monopol och de säljer tillräckligt ändå.

Citat från en microsoft anställd som kastade ut windows skivor på DH
"Det här är väl det enda originalversion ni nånsin kommer att ha" och sedan skrattade han

Om det inte är ett återkommande skämt från Microsoft när dom är på DH, så var jag där den gången ca 10-12 år sen..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |