Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

TAAAAAAAACK haha..

Till alla er som inte förstod, Så här drog jag vatten och avlopp..
http://i.imgur.com/UQOhQqS.jpg

Ett rör som var det rena vattnet och ett rör som var det skitiga vattnet.
Jag förstod ganska snabbt att detta skulle vara typ omöjligt att få det att funka och därför var jag tvungen att fråga här, för fatta inte hur man gjorde..

Och svaret hade han ovanför
Att man gjorde så här http://i.imgur.com/j4ZWm0K.jpg
Drog bara en ledning till varandras byggnad.
Kollar ni på bilden precis ovanför här som är rätt så ser ni på den där "hjälp bilden" att den egentligen visar fel.
Den vill göra det på det svåra sättet istället för att sätta ihop allt i ett system.
Det var där jag blev helt lost ^^
Men nu är det löst, tack tack :*

Gjorde samma miss i första staden, satt och svor över att det inte gick och korsa rören haha!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Gjorde samma miss i första staden, satt och svor över att det inte gick och korsa rören haha!

Haha. Mitt misstag jag gjorde i början var att jag trodde att alla hus behövde en elstolpe vid sig. Staden såg ut som Stockholm på den gamla goa tiden

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Oj nu hänger jag inte med här. Du lägger in alla texturer du ska använda på en bild som du klipper ihop. Det spelar ingen roll hur det ligger? Och sedan matchar du det med hjälp av UV Map i 3ds max?

Då får gärna berätta exakt hur du gör i 3ds max, hade varit tacksamt.

Tyckte du skrev tidigare att du var duktig på 3DS Max.
Tror det är allra lättast om du kollar in lite tutorials om UV-mapping på Youtube om du inte känner till hur man gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenricE:

Rondeller kommer vara temat i min nästa stad. Jag ska ha rondeller tammefan överallt. Trafiken är helt galen!

Hade varit en bra idé om det bara hade varit svenska trafikregler som gällde i rondellerna.

Rondeller är fortfarande bättre än korsningar, men med tanke på att bilarna inne i rondellerna ofta verkar ha väjningsplikt mot inkommande trafik blir det ändå en hel del trafikstockningar. -_-

Där finns dock en liten enfilig rondell i Steamworkshop som är ganska trevlig att använda sig av, om du inte redan har laddat ner den så rekommenderar jag den.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenricE:

Rondeller kommer vara temat i min nästa stad. Jag ska ha rondeller tammefan överallt. Trafiken är helt galen!

Traffic AI:n är verkligen horribelt i detta spel. Jag satte ut en del rondeller, och det hjälpte ett tag. Men sen måste det varit ett torgmöte jag missat där alla bestämde sig för att de gillade köerna och ville ha tillbaka dem. För det blir mängder med kö även i rondellerna. Kö där ingen åker in eller ut ur rondellen, även om de skulle kunna det. Det blir stopp där det inte borde bli stopp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Traffic AI:n är verkligen horribelt i detta spel. Jag satte ut en del rondeller, och det hjälpte ett tag. Men sen måste det varit ett torgmöte jag missat där alla bestämde sig för att de gillade köerna och ville ha tillbaka dem. För det blir mängder med kö även i rondellerna. Kö där ingen åker in eller ut ur rondellen, även om de skulle kunna det. Det blir stopp där det inte borde bli stopp.

Håller med att AI:n är lite småkorkadade i spelet. Jag har idag ungefär 100.000 invånare men har nu problem att få in flera invånare av någon anledning. Har massor med lediga zoner, bra services som sjukvård, skola exc. Har även många parker och hög Happiness. Någon som vet hur man kan locka invånare?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Oj nu hänger jag inte med här. Du lägger in alla texturer du ska använda på en bild som du klipper ihop. Det spelar ingen roll hur det ligger? Och sedan matchar du det med hjälp av UV Map i 3ds max?

Då får gärna berätta exakt hur du gör i 3ds max, hade varit tacksamt.

Man kan göra så som du beskrev. Dedikera vissa delar av texturen till olika material. Det skulle inte funka för mig då jag valde att baka ner Ambient Occlusion och lite ljusinformation ifrån Maya.

Det jag gjorde var att först göra UVn i Maya, sedan passa texturen till den i Photoshop.

Om du vill göra det lätt för dig så kan du göra en textur som innehåller en del tak, en del vägg(cirka halva texturen), en dörr och ett fönster. Sedan passar du bara in UVn i Max så att de olika delarna av texturen ligger på rätt delar av modellen. Typ som han gör i denna video, fast du är lite mer noggrann: https://www.youtube.com/watch?v=2ShfdBv-mF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenricE:

Se till att inte bygga bostäder för nära industriområden då nedsmutsningen (missfärgat gräs/mark) gör folk sjuka. Jag råkade ut för samma och skapade en del buffertar i form av affärsbyggnader och parker mellan industriområden och bostadsområden.

Aha jag rev en del fabriker och byggde hus där istället, kanske därför folk blev sjuka. Nu gör jag så att fabriker ligger så långt bort från staden som möjligt. Använder också bara vatten torn och inga insug i floderna så slipper jag att det rena vattnet blandas med avloppet så att folk dör pga det. Men istället så börjar dom klaga på hög ljudnivå från vägar och vindkraftverken men det blir det att lösa imorgon

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Aha jag rev en del fabriker och byggde hus där istället, kanske därför folk blev sjuka. Nu gör jag så att fabriker ligger så långt bort från staden som möjligt. Använder också bara vatten torn och inga insug i floderna så slipper jag att det rena vattnet blandas med avloppet så att folk dör pga det. Men istället så börjar dom klaga på hög ljudnivå från vägar och vindkraftverken men det blir det att lösa imorgon

Försök att inte heller bygga allt för långt bort eftersom de måste kunna ta sig till jobbet på kortast möjliga tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Modellerade och importerade Kaknästornet till Cities under kvällen:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4095918...

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Håller med att AI:n är lite småkorkadade i spelet. Jag har idag ungefär 100.000 invånare men har nu problem att få in flera invånare av någon anledning. Har massor med lediga zoner, bra services som sjukvård, skola exc. Har även många parker och hög Happiness. Någon som vet hur man kan locka invånare?

Har ett liknande problem.

Har ~75.000 invånare, bra infrastruktur, bra skola/sjukvård/brandkår/polis/sophämtning etc.
Många policys som ska göra livet trevligare för invånarna är också aktiva.
Ganska låga skatter (7-8% på allt) och hög budget på nästan allt.

Men samtidigt så har jag haft 0% intresse för affärszoner dom senaste 4-5 speltimmarna, samt 0-5% respektive 5-10% intresse för bostäder och industri.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för öka intresset på zoner. =/

Edit: Bild.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

El och vatten är ju dom lättaste sakerna i spelet, blev rätt konfunderad över inte får korsa.
Vad som däremot knepigt är trafik och optimering av denna.
litet trick jag fick syn på igår om hur knepigt det kan vara där trafiken bara kör i en fil fast man har hur brett som helst, och lösningar av detta, på nedan bild.
http://i.imgur.com/F8eKjp5.jpg

Funkar enbart om du har placerat sådana lösningar där det lämpar sig bäst. Lite därför man bygger enkel riktad 6´fils väg i utkanten på varje stadskärna, för då slipper man bry/engagera sig hur/vars folk vill jobba/ska och kan lägga mer fokus på andra klusterfu*k.

Skrivet av lolflakes:

Haha. Mitt misstag jag gjorde i början var att jag trodde att alla hus behövde en elstolpe vid sig. Staden såg ut som Stockholm på den gamla goa tiden

http://www.telefonverket.se/images/telefontornet.jpg

Ps. det är inte el utan telefonledningar.

Skrivet av Minsc S2:

Hade varit en bra idé om det bara hade varit svenska trafikregler som gällde i rondellerna.

Rondeller är fortfarande bättre än korsningar, men med tanke på att bilarna inne i rondellerna ofta verkar ha väjningsplikt mot inkommande trafik blir det ändå en hel del trafikstockningar. -_-

Där finns dock en liten enfilig rondell i Steamworkshop som är ganska trevlig att använda sig av, om du inte redan har laddat ner den så rekommenderar jag den.

Av/på ramper är det som funkar, rondell å att ens nämna svenska trafikregler är total kaos.
Har du nånsin sett en rondell gått med en kapacitet på över 50% i Sverige?
Den dagen jag upplever en rondell som är praktiskt tänkt samt har folk som vet hur den funkar... ... ... ... ... ... ... ...

*thumbs up*

Paradox community gubben, jag har lagt 2 citat med samma fråga, känns onekligen som att du tittar in för att creeda på dig.
Även andra som lagt frågor både i tråd samt citerat dig utan svar, du gör ett toppen jobb som community "manager" :/

Nån som vet nåt om kommande patchar mer än de som de beskriver? För de var onekligen tomt på anteckningsblocket med hintar om nåt.

Edit:Nån kom med en riktigt briljant idé "Script idea, if on highway with more than 40 stopped cars then car will use other lane and use the next best exit."
Om nån då kunde komponera ihop "if time-delay X and/or traffic ahead is Y then use Z" alt "if time-delay X and/or traffic ahead is Y then Z is false"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Har inte mer än lite över 30k invånare men det börjar se bättre ut! Behöver bara lista ut min väglösning mellan industriområdet och resten av universum.

Permalänk
Lego Master

Moo: får ju mina dassiga stadsförsök att se ut som dada i sandlådan.

Förresten, finns det nåt vettigt sätt att ta reda på om man kan sätta en flygplats nånstans? Jag får bara "slope too steep!" hela tiden, dessutom måste man sätta en väg där först för att ens få det felet, annars är det bara "must be roadside". Jag tycker området ser platt ut, men uppenbarligen tycker byggnissarna att jag har missat en gravhög eller nåt annat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Har ett liknande problem.

Har ~75.000 invånare, bra infrastruktur, bra skola/sjukvård/brandkår/polis/sophämtning etc.
Många policys som ska göra livet trevligare för invånarna är också aktiva.
Ganska låga skatter (7-8% på allt) och hög budget på nästan allt.

Men samtidigt så har jag haft 0% intresse för affärszoner dom senaste 4-5 speltimmarna, samt 0-5% respektive 5-10% intresse för bostäder och industri.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för öka intresset på zoner. =/

Edit: Bild.

http://110.imagebam.com/download/BwKG54M4ApW4NyCwO-Jnew/39789...

Du kan se vad byggnader behöver genom att trycka på dom och hålla musen över mätaren.

Jag hade liknande problem vilket jag löste med att bygga tunnelbana så att byggnaderna gick upp i nivå, främst bostäderna, vilket ökade behovet av de andra två.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Moo: får ju mina dassiga stadsförsök att se ut som dada i sandlådan.

Förresten, finns det nåt vettigt sätt att ta reda på om man kan sätta en flygplats nånstans? Jag får bara "slope too steep!" hela tiden, dessutom måste man sätta en väg där först för att ens få det felet, annars är det bara "must be roadside". Jag tycker området ser platt ut, men uppenbarligen tycker byggnissarna att jag har missat en gravhög eller nåt annat.

Det viktigaste är att din landningsbana är på rak mark, men jag håller med att man borde kunna få flera felmeddelanden samtidigt (så du ser "must be connected to a road" och "slope too steep" samtidigt).

Jag måste ju erkänna att jag har haft en ~7 månaders fuskstart på er andra

Permalänk
Medlem

Snyggt! Går det importera modeller från 3dmax eller Sketchup? Hur gör man?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av jos765:

Snyggt! Går det importera modeller från 3dmax eller Sketchup? Hur gör man?

Kollat Wikin much?
http://www.skylineswiki.com/Asset_Editor#Specifications_for_i...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat i spelet. Vet inte vad jag ska bygga, och har knappt någon plats. Har för tillfället lite över 30 000 invånare och att nå 50 - 60 som vissa milestones kräver känns omöjligt just nu

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Sputte:

Jag har fastnat i spelet. Vet inte vad jag ska bygga, och har knappt någon plats. Har för tillfället lite över 30 000 invånare och att nå 50 - 60 som vissa milestones kräver känns omöjligt just nu

Har du köpt till fler landområden att bygga på? Den första rutan duger inte till mycket mer än att smälla upp en eller annan stuga och ett vindkraftverk. Som standard kan du ha totalt nio rutor så småningom, medan moddar har släppts som låter dig låsa upp alla 25 på kartan. Det blir en duktigt stor jäkla stad vill jag lova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har du köpt till fler landområden att bygga på? Den första rutan duger inte till mycket mer än att smälla upp en eller annan stuga och ett vindkraftverk. Som standard kan du ha totalt nio rutor så småningom, medan moddar har släppts som låter dig låsa upp alla 25 på kartan. Det blir en duktigt stor jäkla stad vill jag lova.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har låst upp och byggt på alla jag har tillgång till just nu. Har totalt 6 st just nu. Har väl några områden tomma, men det känns tråkigt att ha det knökfullt överallt. Kom i och för sig på att det finns ett område med olja jag kan bygga på. Får se om staden lyckas växa på det sättet

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Jag har låst upp och byggt på alla jag har tillgång till just nu. Har totalt 6 st just nu. Har väl några områden tomma, men det känns tråkigt att ha det knökfullt överallt. Kom i och för sig på att det finns ett område med olja jag kan bygga på. Får se om staden lyckas växa på det sättet

Se till att de får tillgång till vård, skola, brandstation och polis, smäll upp lite parker och busslinjer/tunnelbana så ska du se att de växer. Om du byggt allt med gles bebyggelse och villor så kan du välja ut några områden du vill köra tätbebyggelse istället(tror du måste rensa bort alla gamla byggnader och lägga in tät-zoner). Jag har byggt i 1½ zon på kartan och har 15000 invånare i min stad(andra halvan av den ena zonen är orörd).

Glad invånare och rika områden gör att du får större hus. Så att de har tillgång till alla tjänster och parker är viktigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet ni om det finns någon mod som bara låser upp alla vägar utan att ge en massa extra pengar från början? Blir så sjukt irriterad på att inte alla vägar är upplåsta från början.. Det begränsar byggandet så mycket. Sen när man väl får vägarna måste man hålla på riva en massa och göra om för att få det bra..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

"Not enough buyers" Står det på mina industrier... vad gör man åt det?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Kan du göra en "Globen" också, eller finns det redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Vet ni om det finns någon mod som bara låser upp alla vägar utan att ge en massa extra pengar från början? Blir så sjukt irriterad på att inte alla vägar är upplåsta från början.. Det begränsar byggandet så mycket. Sen när man väl får vägarna måste man hålla på riva en massa och göra om för att få det bra..

Finns en "all buildings unlocked" mod som är i spelet ifrån början, ger den extra pengar? Så fall... uhm, ingen jag känner till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Finns en "all buildings unlocked" mod som är i spelet ifrån början, ger den extra pengar? Så fall... uhm, ingen jag känner till.

Aa vet testade den först. Problemet är att då får man börja med typ 15x så mycket pengar som vanligt, drygt 700k-$.

Då är även alla byggnader upplåsta från början. Har inget emot att låsa upp nya byggnader, det är lite av det roliga. Vägar vill jag dock inte behöva låsa upp, då jag vill kunna bygga en bra grund i staden.

Framförallt motorvägen är det jag saknar, så sämst att inte kunna bygga motorväg på något sätt alls innan man kommit en bit in i spelet.. :<

Min plan blir att följa den här strukturen ungefär

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Riktigt snyggt! Kan du göra en "Globen" också, eller finns det redan?

Ja Globen måste vi ha!

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Se till att de får tillgång till vård, skola, brandstation och polis, smäll upp lite parker och busslinjer/tunnelbana så ska du se att de växer. Om du byggt allt med gles bebyggelse och villor så kan du välja ut några områden du vill köra tätbebyggelse istället(tror du måste rensa bort alla gamla byggnader och lägga in tät-zoner). Jag har byggt i 1½ zon på kartan och har 15000 invånare i min stad(andra halvan av den ena zonen är orörd).

Glad invånare och rika områden gör att du får större hus. Så att de har tillgång till alla tjänster och parker är viktigt.

Har faktiskt placerat ut flertalet olika kollektivtrafikval och stationer. Får nog dock börja bygga fler high density-bostäder. Industrierna klagar på arbetskraft

Vad mer konkret behöver man för att öga landvärdet? Jag har parker, busstationer och skolor i ett bostadsområde, men krävs det något mer? Eller gäller det 1 park per hus som i SimCity?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H