Kan inte uppdatera grafikkortets drivrutiner

Permalänk

Kan inte uppdatera grafikkortets drivrutiner

När jag försöker uppdatera mitt Nvidia grafikkort så försvinner bara programmet (stängs ner) (bild http://gyazo.com/5ca425a0b6f3b50230b64ae8d3c0ccea)
När jag trycker på "Godkänner och fortsätt" så försvinner bara fönstret. Kan någon hjälpa mig? OBS uppdatering är separat nerladdad från Nvidias hemsida. När jag försöker använda Geforce Experience så händer samma problem. Är det nån som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

avinstallera dina gamla drivrutiner först
och testa igen
//mobiz

Permalänk
Skrivet av Mobado:

avinstallera dina gamla drivrutiner först
och testa igen
//mobiz

Var hittar jag dom? för hittar inga på kontrollpanelen. (För nån anledning vissas inte alla program som finns på datorn i kontrollpanelen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssonsNycklar:

Var hittar jag dom? för hittar inga på kontrollpanelen. (För nån anledning vissas inte alla program som finns på datorn i kontrollpanelen)

http://www.nvidia.com/object/IO_13955.html

Permalänk

Var ligger "Add/Remove Programs icon"?

Permalänk
Skrivet av LarssonsNycklar:

Var ligger "Add/Remove Programs icon"?

Det som menas är Program>Avinstallera ett program. I den menyn väljer du Nvidia Display Driver.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Skrivet av Skogsmard:

Det som menas är Program>Avinstallera ett program. I den menyn väljer du Nvidia Display Driver.

"Nvidia Display Driver" Finns inte där. Alla program som finns på datorn vissas inte på kontrollpanelen för nån anledning.

Permalänk
Medlem

Längesedan jag använde windows och installerade drivrutiner nu så jag kan ha helt upp åt väggarna fel.
Men om jag inte missminner mig så i själva drivrutinerna du laddar ner från Nvidia´s hemsida så kan du även välja där i installationsprogrammet, installera / reparera / avinstallera?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Rensa med DDC http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle... installera sen det senaste så kommer det fungera.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, trådrubrik förtydligad (§3.1&§3.2 i reglerna)*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro