Windows ändrar "stäng av skärm" till 20 minuter

Permalänk
Medlem

Windows ändrar "stäng av skärm" till 20 minuter

Hej på er datorentusiaster!
Jag har ett problem som jag irriterar mig enormt på.
Det är så här att jag vill inte att min skärm (TVn) ska stängas av automatiskt och ändrar därför detta under energisparinställningar till "Aldrig".
Så till problemet. Windows ändrar detta efter ett tag till "20 minuter" automagiskt! Jag blir galen på det.
Det är ju inget skitjobbigt problem men när man vill att inställningen ska vara en sak så vill man ju inte att ens OS ska ändra det av sig självt.
Är det någon som varit med om det tidigare och vet hur man blir fri från problemet?

Permalänk
Medlem

Vill även veta detta, kör balanserat energi schema där jag själv har sagt att skärmarna aldrig ska stängas av, men den ändrar tillbaka till standard inställning av sig själv, nu har jag tröttnat på att ändra det. Hade varit roligt och veta vad det är som styr detta för inte är det användaren

Permalänk
Medlem

Ja precis, jag kör också "Balanserat".
Visst är det irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Ja precis, jag kör också "Balanserat".
Visst är det irriterande.

Smått irriterande är det ja, frågan är bara vad, någon windows uppdatering eller är det grafikkorts uppdatering, kör du med amd eller nvida? jag har nvidia

Permalänk
Medlem

Jag har en amd-processor med inbyggd grafik.
Jag har varken uppdaterat grafiken eller windows när det hänt för mig.
Jag kan inte bli klok på vad det kan vara.
Windows 8.1 kör jag också om det kan hjälpa, glömde säga det.

Permalänk
Medlem

Kan det vara relaterat till HD Tune, allt enligt denna tråd? Annars kanske du kan styra inställningarna genom ett powershell-script?
http://www.tomshardware.co.uk/forum/18192-63-power-setting-re...

Permalänk
Medlem

Det kan det vara, jag har HD Tune installerat. Får prova att avinstallera och se hur det går.

Permalänk
Medlem

jag har en intel processor, kör med windows 7. Jag har inte HD Tune installerat