Fotovisaren vsar allt i rödtonat?

Permalänk

Fotovisaren vsar allt i rödtonat?

Tjenare formaterade SSDn för ett tag sedan och gjorde en ren installation av windows 7. All har fungerat perfekt förutom fotovisaren som visar alla bilder med en stark rödton. Jag vet inte varför och har inte heller hittat några inställningar. Någon som känner igen problemet? Det är inte bara bilden som blir röd utan hela vita området utanför får en rödton med. Men om man öppnar bilden i paint/photoshop så blir bilden som den ska. Någon som vet hur man fixar fotovisaren eller om det finns något alternativ program man kan använda för att kolla igenom sina bilder?

MVH

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag har visserligen win 8.1, men jag hade samma problem och löste det genom att gå in på, "screen resolution"->"advanced settings"->"color management" och sedan add och sRBG profilen

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Jag har visserligen win 8.1, men jag hade samma problem och löste det genom att gå in på, "screen resolution"->"advanced settings"->"color management" och sedan add och sRBG profilen

Tackar tackar. Hjälpte väldigt mycket.

Trevlig helg på er

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)