Permalänk

Blir jag utsatt för Dos-attacker?

Hej!

Jag är kunnig inom dator-världens ting, men inte inom nätverk och annan kringutrustning. Jag har nyligen fått ett stort problem med mitt nätverk.
Det började för någon vecka sedan. Min "ping" gick från normalt läge, vilket är 40-50, till ett väldigt högt värde som ligger allt ifrån mellan 100-400+.
Jag har sökt igenom ett par sidor på nätet, men inte fått ett fullt och bra svar. Ett exempel på en lösning till att få fram ifall jag blir attackerad eller inte, är ett kommando som man kan skriva i kommandotolken. "netstat -na", vilket jag gjort(se bild nedan). Jag har även kikat lite på "Status för Local Area Connection", jag vet inte ifall det visar någonting, men eftersom det står "Skickat och mottaget" i bytes, så antar jag att det kan han någon med saken att göra.
"Lagget" kommer titt som tätt, men oftast runt 18-22:00.

Jag har varit administratör på nordens största spelgemenskap, KumlaOnline. Jag har banlyst folk från deras forum och servrar, med resultatet negativt, hot med Dos-attacker etc..

Jag kan även tillägga att jag hade 15 olika virus-programvaror på min dator som jag nu har rensat. Jag har fått en stunds lagg under tiden de har varit borta, men jag kan skriva ifall lagget slutar senare och en moderator kan låsa tråden.
Bilder:

Bilden visar ett X antal IP-addresser som jag inte kan nå, som jag inte kan veta vart de är lokaliserade. Ifall kommandot är irrelevant till frågan så skulle jag gärna vilja veta ifall det finns andra sett i själva kommandotolken för att se ifall man är hotad via en attack.

Här har jag det jag menade med "Status för Local Area Connection". Local Area Network är ju bara lokalt, men "Connection" lär väl vara en kontakt till yttre nätverksvärlden? Ifall detta också visar irrelevant information så kan jag ju genast be om ursäkt, men som jag skrev tidigare är jag inte så bra kunnig inom ämnet.

Ifall du har lösningar, som helst inte kostar pengar eller mycket dyrbar tid så kan du gärna posta det nedan. Ifall du också har varit med om samma sak så kan du gärna skriva ned hur du löste problemet.

Permalänk
Moderator
Moderator

Ser ut som att du kör någon torrenklient.
"netstat -n -b" i kommandotolken listar vilka program som använder de respektive portarna, alternativt TCPView om du vill ha ett flådigt GUI.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Ser ut som att du kör någon torrenklient.
"netstat -n -b" i kommandotolken listar vilka program som använder de respektive portarna, alternativt TCPView om du vill ha ett flådigt GUI.

Nej, inga torrents laddas ner under dessa bilder. Ingenting sådant har körts de senaste dagarna, därav förstår jag inte varför det "laggar".

EDIT: Jag skriver på detta konto då jag kom på lösenordet. "Stealtharn123" skapade jag då jag behöv(er)de akut hjälp.

Permalänk
Avstängd

Många av dom går till CloudFlare.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815